tik in motor koppeling??

yohannes

MF'er
4 mrt 2012
86
0
Kaatsheuvel
Ik heb al veel koppelings problemen gehad er zijn nieuwe platen in gegaan en koplager,

Ik moet het tonnetje b lijven inspuiten anders schakelt hij slecht.

Als ik nu rijd en ik trek op hoor ik tikken, knijp ik koppeling in hoor ik niks.
Gebeurt ook weleens als hij week stilstaat, en ik zet hem in eerste en knijp ik koppeling in dat hij door wil gaan, laat ik hem uitvallen en start opnieuw is het over.

kan iemand me meer vertellen?

bedankt Hans
 
bedankt voor je reactie

Klopt is een yamaha diversion 600

even duidelijk de problemen
Bij het optrekken b.v na een bocht is er een rare tik te horen die later verdwijnt.
Als ik koppeling in knijp tijdens het rijden hoor je ook niks
Als ik het gas minder ook niks.
Ook als ik b.v 100 rijd en zakt af naar 50 en weer gas geef hoor ik ook niks,
Ik hoor de rare en hard tikken enkel na gebruik koppeling.
De koppeling platen zijn vernieuwd.
Het koppeling tonnetje moe tik veel inspuiten omdat het schakelen anders heel slecht gaat.

Heb je nog vragen hoor ik he twel

bedankt voor de eventuele moeite.
 
ik heb dat andere stukkie ook gelezen over het slechte schakelen.....
ik had de motor terug gebracht en mijn geld terug gevraagd....geen idee welke motorzaak dit is maar ik had er niets meer gekocht..
 
Is een bedrijf in Goirle.
Ja dat klopt maar hij heeft iedere keer weer wat vernieuwd naar zijn zeggen.
om eerlijk te zijn een beetje genaaid voel ik me. Hij was echt niet goed koop.
Denk je neem een duurder met garantie, dan heb je meer kans op een betere dan een motor van 800.

Het blijft een gok natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
X&

Bedankt voor je mail, ik probeer daar het weekend of van de week als mijn werk het toelaat langs te gaan.
Ik heb al mailcontact gehad maar door ongeval en drukte was er niks van gekomen.
Maar via de mail kreeg ik een goede indruk van die man.
 
ik heb dat andere stukkie ook gelezen over het slechte schakelen.....
ik had de motor terug gebracht en mijn geld terug gevraagd....geen idee welke motorzaak dit is maar ik had er niets meer gekocht..

Ik heb dat stukje niet gelezen maar: iemand koopt een motor voor 800 Euro en verwacht dan dat hij rijdt als nieuw en dat de verkoper ruimschoots garantie geeft?
Zijn de verwachtingen dan niet wat te hoog uitgevallen? :?
 
Dat heb je verkeerd gelezen.
Ik bedoelde koop een motor van 2000 euro dan verwacht ik wel dat hij beter is dan als je een motor koopt van 800 euro.

\Ik heb er vorige jaar maart 2000 euro voor betaald met drie maanden garantie
 
Als een verkoper garantie geeft dan heeft de koper garantie, prijs is daarbij niet van belang.
Voor het betaalde bedrag mag de motor ook 100% zijn zowel uiterlijk als technisch.
Ik heb dat stukje niet gelezen maar: iemand koopt een motor voor 800 Euro en verwacht dan dat hij rijdt als nieuw en dat de verkoper ruimschoots garantie geeft?
Zijn de verwachtingen dan niet wat te hoog uitgevallen? :?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem vorige jaar maart gekocht, andere maand is de kop lager al vernieuwd.
De maand erop heeft hij de pook verlengd een langere slag en een nieuwe kapel aangebracht.
weer een maand later alles nagekeken de platen en de korf waren goed zei hij, nee dus.
in september heeft hij de koppeling platen vernieuwd.
Er waren toen nog veel problemen maar na een tip hier ben ik het koppeling tonnetje in gaan spuiten en dat hielp goed schakelde beter.maar ik moet het wel iedere week toen.
Doordat ik in December een vervelend ongeluk kreeg met auto kon ik begin maart weer voor eerst op de motor, De koppeling zat vast hij bleef hangen na veel spuiten op het tonnetje en knijpen kwam hij los.
Maar ik heb nu nog steeds dat hij weleens door wil gaan als ik stil staat met ingek epen koppeling.

Die tik heb ik wel eens meer gehoord maar niet zo veel.
Na het stil staan tikt hij altijd op de momenten die ik heb beschreven hier boven.

bedankt voor jullie reacties

groetjes hans
 
Als een verkoper garantie geeft dan heeft de koper garantie, prijs is daarbij niet van belang.
Voor het betaalde bedrag mag de motor ook 100% zijn zowel uiterlijk als technisch.

Dus er zit wat jou betreft geen enkel verschil met een veel duurdere motor? De dealer moet onbeperkt garantie geven enz. ? :?
Realiseer jij je wel hoeveel marge er op zo'n motor zit? Stel dat de dealer daar 200 Euro op "verdiend" heeft, dan zit er wel degelijk een grens aan z'n goedgevigheid. Of vind jij dat hij daar voor 800 Euro of meer aan moet vertimmeren in het kader van garantie?

Een motor voor 800 Euro waar jij van eist dat hij zowel uiterlijk als technisch 100% in orde is? Van welke planeet kom je dan? :?
 
X&

Bedankt voor je mail, ik probeer daar het weekend of van de week als mijn werk het toelaat langs te gaan.
Ik heb al mailcontact gehad maar door ongeval en drukte was er niks van gekomen.
Maar via de mail kreeg ik een goede indruk van die man.


Prima vent! :Y

O-)

_O-

morgen is het druk hier, maar desondanks ben je welkom hoor :)

Maandag 12-18 open, di-do 9-18
 
Beste jan B

ik heb er 2000 euro voor betaald.
Ik heb 3 maanden garantie gekregen.
Dat ik geen garantie meer heb snap ik wel.
Ik leg enkel mijn probleem
hier voor, En vraag beleefd of iemand een tip heeft zodat ik wat meer weet.
Gaat mij niet om het onderste uit de kan ik hoop dat je dat snapt.
dank je wel.
 
€800 maak jij ervan, voor een div van die leeftijd en geld mag je idd een top fiets verwachten en garantie is garantie, als jij garantie krijgt dan verwacht je eigenlijk niets zo te horen en of die wel of geen geld op verdient is ook zijn probleem |(
Dus er zit wat jou betreft geen enkel verschil met een veel duurdere motor? De dealer moet onbeperkt garantie geven enz. ? :?
Realiseer jij je wel hoeveel marge er op zo'n motor zit? Stel dat de dealer daar 200 Euro op "verdiend" heeft, dan zit er wel degelijk een grens aan z'n goedgevigheid. Of vind jij dat hij daar voor 800 Euro of meer aan moet vertimmeren in het kader van garantie?

Een motor voor 800 Euro waar jij van eist dat hij zowel uiterlijk als technisch 100% in orde is? Van welke planeet kom je dan? :?
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is opgelost door Caramba In Tilburg
Ketting was versleten.
en goede gast en betrouwbaar, is heel precies en niet duur,
Heb je motor problemen, kan ik je hem aanraden hij geeft eerlijk zijn mening.

Allemaal bedankt voor je reacties
 
Realiseer jij je wel hoeveel marge er op zo'n motor zit? Stel dat de dealer daar 200 Euro op "verdiend" heeft, dan zit er wel degelijk een grens aan z'n goedgevigheid. Of vind jij dat hij daar voor 800 Euro of meer aan moet vertimmeren in het kader van garantie?

Een motor voor 800 Euro waar jij van eist dat hij zowel uiterlijk als technisch 100% in orde is? Van welke planeet kom je dan? :?

Als jij denkt dat die dealer die fiets voor meer dan 1000e heeft gekocht, kom je van een andere planeet. :)

Daarbij; Garantie IST GARANTIE! VERDAMMT! :P

Als de verkoper daar geen trek in had, had hij hem ( al dan wel of niet goedkoper ) zonder garantie moeten verkopen.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is opgelost door Caramba In Tilburg
Ketting was versleten.
en goede gast en betrouwbaar, is heel precies en niet duur,
Heb je motor problemen, kan ik je hem aanraden hij geeft eerlijk zijn mening.

Allemaal bedankt voor je reacties

Mooi zo.

Overigens een minpuntje naar het verkopende bedrijf: ketting en tandwielen waren duidelijk aan vervanging toe. Dat was zo te zien.
Incl het harde stuk in de ketting, dat voelbaar was. Dat bedrijf had zich een hoop moeite en geld kunnen bespraken door een ander set te monteren, ipv prutten aan de koppeling en platen vervangen.

Maar goed, er is weer een blije en tevreden motorrijder bij :)
En nou hopen dat het voorlopig even gedaan is met de klachten en dat het weer lekker blijft :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan