Vragen rond brandstofpomp voor injectie

BenjaminDG

MF veteraan
3 okt 2009
2.896
0
Beveren
Beste

Ik heb thuis injectoren van een yamaha R6 maar ik zie hier geen retour leiding aan, er zit wel iets bij de leiding maar is dit een druk regelaar?

Zie namelijk geen terug koppeling?

dsc01417oi.jpg


Hoe wordt dan de druk geregeld van de brandstof pomp?

Ik heb namelijk een externe brandstofpomp nodig geschikt voor deze injectoren (zonder re tourleiding), deze brandstofpomp moet ook nog over een pwm regeling beschikken.

De pwm regeling, zijn deze ook in 5V type beschikbaar en wat is het amperage?

Of moet dat steeds over de 12V draad gebeuren want in dat geval moet ik een transistor plaats om via de pwm van de arduino de pomp te kunnen regelen.

Zijn er standaard auto's met externe brandstof pomp en pwm regeling?

Nog een bijkomstig vraagje over ketting en tandwielen.

Voor mijn suzuki heb ik een 530 ketting maar het ducati wiel dat ik wil plaatsen heeft tandwielen geschikt voor een 525 ketting.

Kan ik dan een 525 tandwiel plaatsen mits de steek het zelfde is?

Ketting heeft dan wel meer zijdelingse speling maar kan dit kwaad?

Of is een 525 set dan toch beter?

Groeten,
Benjamin
 
Hoppa!

Injectoren hebben geen retourleiding. Die zit aan de drukregelaar.
Waarom wil je een pwm regeling op je brandstofpomp? Zoek gewoon een pomp met de juiste druk en opbrengst.
De drukregelaar, al dan niet verstelbaar, zorgt voor een constante druk in je systeem.

De pomp brengt je leiding op druk, de injectoren gebruiken die druk, meestal 3 bar voor je motor. En aan het eind van je leiding zit de overdrukegelaar, die bij een hogere druk dan 3 bar de brandstof doorlaat naar de retourleiding.

Later,

Loek
 
Voor zover ik het weet heeft elke auto of motor met injectie altyd een retour leiding naar de tank nodig. Dit omdat het systeem onder een constante druk moet staan om goed te werken. De meeste brandstofpompen leveren 5 bar druk en dat wordt dan terug geregeld naar 3bar door de drukregelaar. De resterende hoeveelheid brandstof (druk) wordt terug gevoerd naar de tank.
 
Supervet: Dus de retour zit niet perse bij de injectoren?

Wat is dan het gene wat ik plaatste op de foto?

Ik heb nog even een fiche bekeken van de yamaha R6 en zie nergens een aparte druk regelaar.

Kan het zijn dat de brandstof pompen bij motorfietsenen dit intern hebben ingebouwd?

Het lijkt me dat je zulke druk regelaar + retouraansluiting wel apart kunt vinden?

PWM regeling is om de hoeveelheid inspuiten te kunnen regelen, heb namelijk niet 100% inspuiting nodig.

Harry: je kan ook gewoon een antwoord geven hoor ipv steeds "je mist de basis" of "de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt".

Dat intresseert me eigenlijk niet wat jij vindt van mij, wat mij wel intreseert is een antwoord op mijn vraag.

Benjamin
 
Laatst bewerkt:
Jij wilt andere mensen jouw huiswerk laten doen en het kan mij geen ruk schelen of jij wel of niet mijn mening wil lezen (en daarbij plaats ik mijn mening over jou hier niet want dan is de kans groot dat ik een ban voor het leven krijg)
Zolang jij niet van plan bent ook maar iets zelf uit te zoeken zolang zal ik in jouw ogen vervelende dingen tikken
(ik heb btw zelf onderzoek gedaan naar jouw vraagstuk en ben zelf achter de antwoorden gekomen en die zijn heel anders dan jij hoopt/denkt)
 
Ik ben ook gelijktijdig aan het zoeken ja maar als iemand ook het antwoord hier weet is dat toch ook goed?

Antwoorden zijn dan ook in het nederlands.

Meedere bronnen raadplegen heet dat.

Heb een boekje gevonden in de bib over brandstofinspuiting waar ik nu ook in het lezen ben.

Is het verboden om hier een vraag te stellen?

Man gooi dan maar 95% van de onderwerpen toe omdat die ook niet eerst 5 dagen zelfonderzoek hebben gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Nog maals.......Jij bepaald niet wat ik wel en wat ik niet doe (alleen mijn moeder kan dat)

Als je moeite hebt met Engels lezen dan is het misschien een ideetje om dat onder de knie te krijgen (gixxer.com is toch ook Engels?)
Nog beter is het om Duits te leren lezen want de echt goede boeken zijn in het Duits geschreven maar dat zal wel helemaal een onmogelijke opgave zijn voor jou

En ook aan deze vraag kan ik heel duidelijk zien dat je nog steeds de basis mist
 
Ik ben ook gelijktijdig aan het zoeken ja maar als iemand ook het antwoord hier weet is dat toch ook goed?

Antwoorden zijn dan ook in het nederlands.

Meedere bronnen raadplegen heet dat.

Heb een boekje gevonden in de bib over brandstofinspuiting waar ik nu ook in het lezen ben.

Is het verboden om hier een vraag te stellen?

Man gooi dan maar 95% van de onderwerpen toe omdat die ook niet eerst 5 dagen zelfonderzoek hebben gedaan.
De vragen van anderen gaan over een probleem dat ze hebben, niet over een probleem dat ze zijn.
 
Benjamin,
Binnen 1 minuut googelen had je zo'n soort plaatje gevonden:
fuel_injection_system.jpg

Zo werken 99.9% van alle elektronische injectiesystemen sinds de jaren '70. Super simpel, niks meer aan veranderen.

De benzinepomp regelen doe je niet. Die draait gewoon full power zolang de motor loopt. De fuel pressure regulator houdt de druk van de benzine gelijk tov de druk in het inlaatspruitstuk. Dat even bold gemaakt omdat het belangrijk is. Google maar even 5 minuten waarom.
Hoeveelheid inspuiting regel je met de tijdsduur dat de injector open staat.

Zo, je hebt alle info. Beter gaat dit topic niet worden dus er mag een slotje op :W

(Bron: mijn hoofd (geen pro))
 
Ik weet ook hoe injectie werkt maar omdat ik geen drukregelaar en retourleiding zag op het injectiehuis of op de microfiches begon ik te twijfelen.

Volgens mij zit dit al ingebouwd bij de brandstofpomp zelf.

Kan ik dan gewoon een drukregelaar (met retourleiding) nemen en voor de injectoren zetten, aangezien de injectoren brandstof leiding geen aansluiting heeft voor een drukregelaar?

Want zo werkt het zoals ik het zie bij yamaha?

iceman:

Over de hoevelheid inspuiten, jij zegt met de tijdsduur maar die is toch al bepaald door de duraties van de inlaatkleppen?

Er zijn brandstofpompen met pwm regeling, in mijn ander onderwerp werd ook al pwm regeling van de brandstofpomp naar voor geschoven om de hoeveelheid te regelen.

Hoe zie jij praktisch deze regeling gebeuren?
 
Laatst bewerkt:
Wil je dat nog een keer typen? Volgens mij las ik het niet goed... -O-

Dit is toch echt de basis waar Harry het over heeft.

Inspuiten begint toch vanaf dat de inlaatklep opent totdat de inlaatklep sluit?

Als ik mis ben zeg het maar hoor.

Het lijkt mij makkelijker als ik een lage opbrengst pomp gebruik omdat de hoeveelheden dat de injectoren inspuiten niet zoveel moeten zijn.

Mijn suzuki gsx-r1100 heeft geen nokkenas sensor dus die moet ik zelf nog maken.

Met arduino zou ik wel vanaf het moment dat de klep opent (gedetecteerd door de nokkenassensor) instellen dat de injector zo lang moet inspuiten.

Bv 5mb overdruk is minder lang inspuiten als 10mb overdruk.

Ik weet nog niet of de arduino zo nauwkeurig is want is het maar een vrij eenvoudig computertje.

ECU van moderne motoren zijn volgens mij wel wat geadvanceerder dan de arduino (sneller,meer geheugen,...)

Daarom dat ik nog twijfel wat misschien beter is bij kleine hoeveelheden die ik nodig heb.

Zijn bedoeld als extra verrijking op hoge toeren bij overdruk in de luchtfilterkast.
 
Laatst bewerkt:
Je lucht benzine verhouding word geregeld door de injector langer open te laten bij meer gas en korter bij minder gas.
Het is niet zo dat hij zolang injecteert als de kleppen open staan.
Naarmate je meer toeren maakt staan de kleppen korter open.
Bij vol gas en veel toeren moet er toch genoeg benzine worden ingespoten.
Je moet daarom injectoren kiezen die dat kunnen halen maar ze mogen ook niet te groot zijn want dan staan ze te kort open bij stationair.
Als je werkelijk geinteresseerd bent in deze materie, waarom dan niet even gegoolgeld?
Dat heb ik ook gedaan.
 
Ok bedankt voor de antwoorden.

Straks eens in het arduino boek lezen in verband met timers die je kunt programmeren.

Injectoren zijn van een yamaha R6 2008 injectiehuis die zullen volgens mij goed genoeg.

Het is alleen bij overdruk in de luchtfilterkast dat ze in werking moeten treden.

Nokkenassensor dacht ik aan een capacitieve sensor te gebruiken.

ik wil namelijk testen of deze injectoren extra winst geven buiten alleen de vlotterkamers ook onder druk zetten.
 
Laatst bewerkt:
Die injectoren zijn ontwikkeld voor een bepaalde druk....als die druk niet klopt is je sproeibeeld totaal verkeerd, dus je moet wel de druk van de yamahapomp MET drukregelaar gebruiken
 
Dat is ook waar.

Die 3 bar die je overal tegenkomt zal wel een algemene waarde zijn.

Zal de mensen in het yamaha R6 onderwerp wel eens lastig vallen.

Sommige drukregelaars zijn toch instelbaar dacht ik?
 
Dat is ook waar.

Die 3 bar die je overal tegenkomt zal wel een algemene waarde zijn.

Zal de mensen in het yamaha R6 onderwerp wel eens lastig vallen.

Sommige drukregelaars zijn toch instelbaar dacht ik?
Als je de druk lager zet verstuift de benzine niet meer goed.
Kan je niet beter je carburateurs eraf halen en alleen nog met injectie van de r6 werken incl de besturing van de r6 ?
 
Als je de druk lager zet verstuift de benzine niet meer goed.
Kan je niet beter je carburateurs eraf halen en alleen nog met injectie van de r6 werken incl de besturing van de r6 ?

denk dat dit de extra injectie moet zijn op zijn "variabele aanzuigkelken"
want hij wil de motor "orgineel"houden en street legal _O- _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Ok bedankt voor de antwoorden.

Straks eens in het arduino boek lezen in verband met timers die je kunt programmeren.

Injectoren zijn van een yamaha R6 2008 injectiehuis die zullen volgens mij goed genoeg.

Het is alleen bij overdruk in de luchtfilterkast dat ze in werking moeten treden.

Nokkenassensor dacht ik aan een capacitieve sensor te gebruiken.

ik wil namelijk testen of deze injectoren extra winst geven buiten alleen de vlotterkamers ook onder druk zetten.

Je zet ze dus naast de carburateurs eigenlijk om bij drukverhoging van de ram-air te kunnen verrijken ?

Dan gaat dit gewoon niet werken.
De hoeveelheid extra benzine die je nodig hebt is vele malen kleiner als dat je een injector 1mS laat inspuiten.
 
Ik weet ook hoe injectie werkt maar omdat ik geen drukregelaar en retourleiding zag op het injectiehuis of op de microfiches begon ik te twijfelen.

Volgens mij zit dit al ingebouwd bij de brandstofpomp zelf.

Kan ik dan gewoon een drukregelaar (met retourleiding) nemen en voor de injectoren zetten, aangezien de injectoren brandstof leiding geen aansluiting heeft voor een drukregelaar?

Want zo werkt het zoals ik het zie bij yamaha?

iceman:

Over de hoevelheid inspuiten, jij zegt met de tijdsduur maar die is toch al bepaald door de duraties van de inlaatkleppen?

Er zijn brandstofpompen met pwm regeling, in mijn ander onderwerp werd ook al pwm regeling van de brandstofpomp naar voor geschoven om de hoeveelheid te regelen.

Hoe zie jij praktisch deze regeling gebeuren?


Blijkbaar dus NIET.

Ik wilde eens een keer serieus reageren en je de opdracht geven om eens te bekijken wat een DRUKREGELAAR nou eigenlijk doet. Maar het is je al voorgedragen zie ik.

8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan