ledstrip geklooi

Status
Niet open voor verdere reacties.

rzwanink

I need Vitamin Sea
5 jun 2010
5.667
4.875
Nu heb ik een setje ledstrips gekocht die ik voor aan de radiator wil bevestiggen als "dagrij lampen" 

Als ik de strip rechtstreeks op de accu aansluit is er niks aan de hand. Doe ik er een schakelaar tussen om Ze aan en uit te kunnen schakelen dan vliegt de zekering er door?

Slechte schakelaar? Of doe ik iets verkeerd?
(Voor jullie misschien een eitje, maar voor mij is electra echt @&#^^#&*@*(@ ))
full
 
Doe de schakelaar maar in serie. Dus na de zekring ga je naar de schakelaar en vanaf de andere kant van de schakelaar ga je naar de +kant van de led strip. De - zijde led strip naar massa.
 
@zork

Zo heb ik dat dus ook exact gedaan... en dan nog knalt de zekering eruit.
Ledjes verbruiken niet zo veel dus vind dit heel vreemd.
Als ik de draden van de led rechtstreeks zonder iets er tussen op de accu doe kan ik ze wel
10 min laten branden zonder dat er iets gebeurt?? Dus die zijn wel goed.

Doe ik er de schakelaar tussen.... dan gaat het mis? Misschien een defecte schakelaar?
 
Als de schakelaar in serie staat kan die het probleem niet zijn. Maar als je de schakelaar paralel met de led's zet wel. Een foto van hoe je het aansluit maakt mischien duidenlijk waar het fout gaat.
 
Laatst bewerkt:
maar EEN draadje onderbreken voor de schakelaar, niet allebei, je verbind met je schakelaar waarschijnlijk de plus direct met de massa.
Ik Ga met kawa mee, als je zekering eruit plopt word je + waarschijnlijk aan je - verbonden.
Kan natuurlijk aan je schakelaar liggen die kan kapot zijn. Effe andere proberen.
Of effe aan een buurman oid vragen mee te kijken.
 
Ik Ga met kawa mee, als je zekering eruit plopt word je + waarschijnlijk aan je - verbonden.
Kan natuurlijk aan je schakelaar liggen die kan kapot zijn. Effe andere proberen.
Of effe aan een buurman oid vragen mee te kijken.
Wat kan er aan je schakelaar kapot zijn dat hij kortsluiting veroorzaakt als hij alleen aan de + is aangesloten?
 
Je hebt overigens wel gelijk, als hij alleen de + heeft aangesloten kan hij via de schakelaar idd geen - tegenkomen.
Verkeerd advies, maar schakelaartje kan wel kapot zijn. Effect zal dan zijn dat de plus niet word doorgegeven maar dan klapt je zekering er niet uit.

Dan is het een aansluit probleem.
 
En als je terug leest geef ik meneer ook gewoon gelijk. Maar dan kan meneer wel gewoon normaal doen.
Want een keer geen gelijk hebben wil niet zeggen dat je er 0 procent verstand van hebt.
Als je met de tip komt om de schakelaar te vervangen bij zo'n simpele schakeling dan heb je er absoluut nul niks noppes verstand van.
Ik zeg niet dat je geen verstand hebt van iets anders maar zoiets als elektra gaat jou pet ver te boven.
Dat is verder geen schande, zolang je dan maar geen tips gaat geven.
Verder kwam jou reactie dat ik gelijk had pas na je reactie dat ik weer gelijk moest hebben.
 
Zit er niet 1 leddiode gewoon verkeerd om op die print? Dan klapt die er ook uit. :)

of fabrieksaf + en - omgedraaid, verkeerd gesoldeerd oid.
je schakeling is goed.
 
Laatst bewerkt:
En als je terug leest geef ik meneer ook gewoon gelijk. Maar dan kan meneer wel gewoon normaal doen.
Want een keer geen gelijk hebben wil niet zeggen dat je er 0 procent verstand van hebt.

ben ik met je eens maar je reageert zelf ook niet bepaald netjes, je geeft een fout advies, v.d.v wijst je daarop en dan ga je ineens moeilijk doen.

ontopic maar weer: de schakelaar moet na de zekering tussen de + kabel en mag de massa niet raken, -kabel kan rechtstreeks op de massa en dan moet het werken zoals al eerder gezegd.
 
Beste Rzwanink,

Eén tip heb ik nog niet langs zien komen:
Laat alles zitten zoals je het gemonteerd hebt, haal alleen de schakelaar los en houd de twee aansluitdraden van de schakelaar even tegen elkaar. Doet de ledstrip het nu wel dan is de schakelaar kapot (of het is een 'bijzondere' schakelaar?), doet hij het niet dan is er waarschijnlijk iets mis met de bedrading (ledstrip-aansluiting tegen chassis, draadje ingeklemd, aarde voor de ledstrip aangesloten,....).

Succes!

GGH
 
Laatst bewerkt:
Jongens, alle tips zijn welkom. Iedereen kan er wel eens naast zitten. Zo heb ik 0,0 % verstand van elektra.

Rechtstreeks op de accu werkt de ledstrip wel. Dus die is goed. Als ik de plus en min op de schakelaar zou doen dan maak ik sluiting, dus dat is een no go.

Schakelaar zit nog nergens op gemonteerd en raakt niks aan dus die kan geen massa maken oid.

Ik vermoed toch een gare schakelaar want als die in beeld komt gaat het mis?!?

Straks snel een andere halen en nogmaals proberen. Wil dit niet... went ik mij weer hierheen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan