LED Knipperlichten op Yamaha FZ1 2007 monteren?

Tremor

MF'er
2 jul 2004
190
2
Heerlen
Op mijn Yamaha FZ1 uit 2007 wil ik de gewone knipperlichten vervangen voor de Yamaha LED knipperlichten.

Nu ben ik op zoek gegaan naar de kabels van de knipperlichten. De kabels voor de achterste lichten heb ik gevonden. Die zitten met een stekker aan de rest van de kabelboom en zouden daardoor gemakkelijk te vervangen zijn.

Echter kom ik er niet uit waar de kabels van de voorste knipperlichten uitkomen onder de zitting. Ik zou daar eenzelfde soort stekker verwachten maar volgens mij zit het net iets anders in elkaar.

Is er iemand die weet hoe ik die kabels gemakkelijk kan vinden, liefst nog met aanduiding van rechts en links?
 
Waarom wil je weten waar die kabels onder je buddyseat uitkomen?
Aan de raw's zitten 2 korte kabeltjes die in een connector zijn gestoken.
Je vervangt gewoon de oude door de nieuwe en sluit ze hetzelfde aan.
Daarna vervan je je knipperrelais voor een belastingsonafhankelijk relais.
Heb je 1 of 2 indicatielampjes?
 
Bedankt voor de tip!
Daarmee zat het toch wat gemakkelijker in elkaar als ik dacht.

Voor de mensen die hetzelfde willen proberen, ik heb de oude knipperlichten vervangen door nieuw LED knipperlichten van Yamaha.
Daarbij heb ik het relais vervangen waardoor je de meegeleverde weerstanden niet nodig hebt. Die dingen zijn best groot dus dat scheelt wel als je die niet ergens hoeft te gaan verstoppen.
Het relais heb ik gevonden aan de rechterkant onder de buddyseat.
Daarna was het nog even opletten met het doortrekken van de kabels voor de knipperlichten achter. Bij het verwijderen van de oude heb ik een touwtje aan de kabel gemaakt en dat mee door het gat getrokken. Daardoor was het vrij gemakkelijk de kabels van de nieuwe knipperlichten er weer doorheen te krijgen.

Deze knipperlichten in de zwarte uitvoering:
2010_ACC-BLT_YME-W0789-X000_001a_HR.jpg



Met deze verloopkabels:
605-thickbox.jpg


Hoef je niet eens te knippen of te solderen.
Kwestie van in elkaar steken en even opletten dat je de + en de - correct gebruikt.

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan