TL1000 rijders deel 21 - Still going strong!

Ja, dat is het lijstje met dingen die ik zelf niet meer hoef te doen. Daarom heb ik hem wel gekocht zodat ik hopelijk van de problemen af ben die een 97-er wel eens hebben. Is aan onderhoud het afgelopen jaar meer uitgegeven dan ik ervoor betaald heb volgens mij. Alleen de achterdemper kost al bijna € 600,- De lak is niet helemaal mooi dus hij wordt nog gespoten. Kan zomaar legergroen worden weer maar kan ook een ander kleurtje worden.

Wordt sowieso een naked dus de kuip gaat eraf. Gisteren de eerste serieuze kilometers gemaakt maar dacht dat mijn 1100 Ducati snel was maar dit gaat nergens over hoeveel power zo'n TL heeft :o

Uitlaten wil ik nog wat netter maken en inkorten, Twijfel nog om de linkpijpen zwart te spuiten of te polijsten. Eerste optie is natuurlijk wel de makkelijkste :+

Rijd mooi hé. Zelf ook die dempers gehad, mooie klappen :9~
 
Moet nog even aan de grootte van de motor wennen, want een hypermotard is natuurlijk net zo smal als een wielrenfiets maar ik denk dat ik wel vriendjes kan worden met de TL :+

Wellicht nog een keer af laten stellen met de powercommander en de vering op mijn gewicht etc af laten stellen. Maar eerst eens wat kilometers maken en spullen verzamelen om te gaan verbouwen van de winter.
 
Iemand nog bezwaar tegen een TL1000S voorvork in een TL1000R?
Ze lijken mij identiek...

Mooier is natuurlijk een GSX-R voorvork, maar wil even snel rijden en heb weinig tijd. :)
 
De R voorvork is (ik geloof) 8mm korter dan de S. Kan wel, maar hou er rekening mee dat je remleidingen ook te kort zijn. (bij volledig uitveren)

Verder kan het overigens wel.
 
Laatst bewerkt:
Dus dan hoef je met een TL1000s voorvork de poten niet door te steken. Andersom. :+

Hmm bummer.. T-stuk kan dan ook afwijkend zijn en die moet nou juist vervangen worden samen met de linkerpoot. Wil het allemaal wel een beetje origineel houden. ;)

Hoe heet dat T-stuk op Ebay? Steering stem. *O*
 
Laatst bewerkt:
T stuk is wel gelijk hoor, in iedergeval, de poten passsen 1-1. enige verschil is de lengte, maar dat zit hem in de onderpoten.

Zal eens zoeken, ik had een lijst met wat uitwisselbaar was en de kleine verschillen in afmetingen. (google)
 
http://smg.photobucket.com/user/fiche-man/media/Forks/Fork-Conversion-Details.jpg.html

Fork-Conversion-Details.jpg~original
 
Laatst bewerkt:
T stuk is wel gelijk hoor, in iedergeval, de poten passsen 1-1. enige verschil is de lengte, maar dat zit hem in de onderpoten.

Zal eens zoeken, ik had een lijst met wat uitwisselbaar was en de kleine verschillen in afmetingen. (google)
Thanks, lijstje kwam ik uurtje terug al tegen bij een ombouwtopic maar niet ingekeken.
Hij was nu wel nuttig. _O- *O*

Ik heb een goede set gevonden voor 150 dollar, nu nog shippen naar Nederland.
Dat is ineens heel erg duur. :? (vermoed taxes en andere regelgeving)



Heb 2 jaar geleden nog carbon delen voor de ZX-10R uit America laten komen voor weinig.
Good old times. :P
 
Laatst bewerkt:
Hallo TL1000-rijders,

Voor de liefhebber heb ik nog een mooi setje RVS/aluminium Laser sportdempers liggen. Hebben onder een TL1000S gezeten, maar passen bij mijn weten ook onder een R door de losse ophangbeugels. Dempers zien er erg goed uit en geven een heerlijke brul. Vraagprijs is 175,-
Voor meer informatie en/of fotootjes graag even een PB-tje.
Mvg,

Wubbes
 
Iemand nog een idee hoe de ophangpunten van de hump te repareren? Ik had al rvs beugeltjes op het restje plastic geschroefd, maar die is nu aan 1 kant ook afgebroken B|
 
Goedemorgen! De dag is weer goed begonnen!



Straks ff het oliefilter eraf, de DB killers monteren, kentekenplaatje van de MAC Zandvoort met de juiste gaatjes boren voor vanmiddag op CPZ.

Nu ontbijten. :9
 
Laatst bewerkt:
Volsyntheet 10W40 voor de experts. :9~ (voor de prijs van de helft van een minerale olie)

Klein meevallertje met een jaarmarkt. O-)
 
Laatst bewerkt:
over volsyntheet zijn de meningen verdeeld... (ivm de koppeling) 8-)

Discussies over olie (en banden/merken remblokken) zijn altijd vermakelijk *D

Zolang het een motorfietsolie is en geen olie bedoeld voor auto's zal het met de koppeling wel goed komen lijkt mij (hoewel het bij een TL erg nauw komt inderdaad). Als je van half- naar volsyntheet gaat kan je weleens wat (extra) olieverbruik krijgen.

Overigens heb ik eens naar een oliefabrikant gebeld omdat ik al jaren een fles ongeopende 10w40 had staan. Volgens hen blijft een fles ongeopende olie jaren goed qua kwaliteit. Hij raakt eerder achterhaald qua specificaties (dat API/JASO gebeuren) dan dat hij over de datum gaat.
 
Sinds zaterdag ook een TL in de garage staan:

[~[url="http://i239.photobucket.com/albums/ff221/emiel10/Overig%20motors/E28D67EE-9BCF-4ADA-9F85-09E76CBFE40A_zpsdo91cew7.jpg"]afbeelding~][/URL]

Even een copy past van wat er het afgelopen jaar aan gebeurd is. Optisch moet er nog het nodige aan gebeuren maar dat komt goed:

voorvork keerringen, glijbussen , olie en hyperpro veren .
hyperpro achterschokbreker.
nieuwe inlaat rubbers, hij was 100 pk dus hij heeft het niet te zwaar gehad :D .
remblokken en stalen remblokken voor .
koppelingsmechaniek aan het blok .
tandwieldrager rubbers.
tsubakki kettingset 4 tanden meer achter .
sv 1000 thermostaat
koelwater slangen .
bougies .
olie ,oliefilter, remvloeistof, brandstoffilter, koelvloeistof alles is nieuw.
daarna is ongeveer 1000km gereden.

de kleppen zijn gesteld, kleppendeksel pakkingen vervangen
achter heb ik een kleppendeksel met ontluchting gemonteerd .
de airbox is gemod, en er zit een power commander op.
dat icm met de open dempers klinkt echt lekker.

Stalen remblokken? :?

Lekkere remvertraging gaat dat geven _O-
 
It aint over until the fat lady sings. _O-



Dikke motor toch die TL1000R.
Vooral als er meer circuit gerelateerde motoren staan. :+



Opvallend weinig bandenslijtage. :? :? Zo weinig nog nooit gezien..
En toch drie seconden sneller dan de vorige keer toen de flarden eraan hingen. :9





Ik heb wel met enige reserve gereden en minder input gegeven dan bij de vorige TL1000R.
Eerst de linkerpoot eruit met het deukje en een ander T-stuk. :] (Don Pjotr? :+ )
 
Laatst bewerkt:
die is vast over de datum :P
03'2015. *O*

Afgelopen zondag hadden ze een jaarmarkt bij Hans van Wijk.
Alles in de tent 50%..

Eerder stond ik daar te twijfelen over deze olie, maar liever de halfsyntheet.
Die stond ernaast. Momenteel geen werk en ook geen uitkering dus elke cent telt.
En het prijsniveau van Putoline kende ik ook niet.

  • 4 liter volsyntheet van €72,95 voor €37,95
  • 4 liter halfsyntheet van €49,95 voor €25,95

Ervoor gekozen om nog even rond te kijken en later terug te komen.
In de winkel zelf stond een stand van Putoline met diverse andere aanbiedingen.
Carburateurreinigers, brandstofverbeteraars.. en de volsyntheet voor 60 euro. :? :?

Dus toen ik later naar de tent ging nog een heel tijdje staan dubben.. half..vol..geld..half..
De hersens deden er pijn van. :+

Maar ik vond het toch wel een klein prijsverschil en een goede gok in de TL1000R met het oog op circuitrijden.
Mijn vriendin schoot het bedrag voor en toen ik later moest terug betalen.. in natura was niet goed..
Hoefde ik maar €25,95 terug te geven. _O-

Ze kreeg ook geen bonnetje, het bedrag werd niet aangeslagen.
De dame achter de counter zag dus geen verschil tussen de twee blauwe flessen met gele dop en mijn vriendin ook niet.

Ik ga niet terug zeg maar. :+

full
 
Laatst bewerkt:
over volsyntheet zijn de meningen verdeeld... (ivm de koppeling) 8-)
Dit is nu mijn vijfde TL1000 :o dus ik was erg benieuwd.
En de tractie is perfect. :}

Normaliter zou ik ook geen Putoline kopen maar liep er nu toevallig tegen aan.
Bellray had ik na vele ervaringen op mijn persoonlijke nummer 1. 8-)
Discussies over olie (en banden/merken remblokken) zijn altijd vermakelijk *D
Ja! *O* Maar mooie topickick even het type olie vermelden. Oma is er blij mee. :+ ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan