TL1000 rijders deel 21 - Still going strong!

YES ! *O*

she's alive ! ouwe baasje van de Cagiva heeft er geen woord van gelogen.. doet 't prima.. loopt nog een beetje rauw, maar stond ook al ½ jaar lang te nixen..
luchtfilter zit er niet op, en uitlaten handvast gedraaid.. Zometeen, als alles goed op zijn plek zit in het nieuwe frame, krijgt ze een service beurtje. En daarnaast, het blok moet er nog één keer uit, kan ik mooi de kleppies controleren :)


paar kleine dingetje's die nog moeten gebeuren..
- nieuwe slangen radiateur rondom
- nieuw gas trek/duw
- nieuwe koppelings kabel
- nieuwe helicoils aanbrengen/uitlaat
- algeheel service beurtje blok
- kabelboom aanpassen/opknappen
- nieuwe lagers frame/velgen
- nieuw frame
- overbouwen in nieuw frame
- kuipen polyester-en/schuren/plamuren/schuren/ander kleurtje
- ..

filmpje komt zo met de edit helaas niet.. :(
 
Laatst bewerkt:
:^ leuk filmpje ook :+

ja idd.. stond op me FB.. maar speedbit converter op me werk, werkt niet :P
dus kreeg 'm niet op me youtube account.

maar ter info: stond weinig op behalve een motor die start, stationair loopt en iets gas geeft.
eigenlijk niet dumper waardig, maar ik was er blij mee ;)
 
Laatst bewerkt:
de cirkel is rond..

some things were meant to be


me 'trouwe metgezel' voor 5 jaar..

full



Nadat ze frame-technisch al een keer de moed had opgegeven.. was nu het motorische gedeelte die de handdoek in de ring gooide...

full



Tl1000 onwaardig laatste rit..

full



.. toen kwam ik 'n jouw tegen op MP. Je nam haar plaats wel in, maar kon haar niet vervangen..

full



totdat gisteren.. ik jouw wéér vond op MP.. je was niet goedkoop, maar damn ik moest je hebben.. en na 3 jaar sta je weer waar je hoort ! Welkom terug lief..

full
 
Goed bezig! Had jij een ''speciaal'' spatbord? Dan heb ik die van jou gekocht toen ;)

Wel mooi dat je weer een tl hebt.
 
zal je wel van 'ene' Clint gekocht hebben ergens in almere/lelykstad gekocht hebben..

aangezien ik de mijne toen als één geheel verkocht heb..
 
zow even probeerseltje zolang ik nog wacht op 'n stukkie gereedschap..

aardig gelukt al zeg ik het zelf.. 8 cm's eraf, aangezien me voorganger met vullen van die pijpen flink zijn best had gedaan om de rand zo rommelig mogelijk te maken :?
was goed gelukt overigens *D

full
 
Iemand van hier met zijn rode TL1000S in Utrecht geweest? Stond er 1 voor mijn school rond 4 uur. (HU Nijenoord 1 Utrecht) Nog nooit eerder gezien... jammer dat hij niet 1 dag eerder was, toen stond die van mij er ook ;)
 
Ik merk veel twijfel bij de jongen die de TLR wilde kopen, ik ga hem opnieuw online zetten. Lagere prijs, maar zonder 'goodies'. Blijkbaar wil men liever iets minder betalen voor een kale motor en dan alles zelf modificeren.. wat uiteindelijk meer kost :')
 
Laatst bewerkt:
Dat is nog eens echte liefde loebassie,

dat dacht ik ook :Y

nu te hopen dat ik met de 'tammere' nokkenassen van de Cagiva, niet teveel peekaa's in hoef te leveren..
Cagiva geeft namelijk 100 pk en 88 Nw op.. terwijl de uitdraai bij mijn TLS 121 pk en 103 Nw was. Gok er dus op dat het verschil voornamelijk uit de CDI/ECU komt en uit het in- en uitlaat traject :?

vandaar dat ik de huidige opstelling - luchtfilterhuis TLS / Vlinderkleppen TLS / ECU TLS / uitlaat TLS.. behoudt.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik laat ze er nu nog even op zitten want heb eigenlijk liever dat hij meegenomen wordt zoals hij er nu bij staat maar anders zal ik ze eerst hier neerzetten ;)

Mocht je los gaan verkopen, voor mij de einddempers :) euro's moeten we uitkomen.
 
zo; alles eraf.. draadboom geheel gelabeld :Y
morgen het navigator blok eruit lepelen en schoonmaken.
achterbrug en voorvork in het andere frame zetten (uiteraard alles schoonmaken)


daarna kunnen we weer beginnen met opbouwen :P en tussentijds alles (maar dan ook werkelijk alles schoonmaken) ik weet dat een motor een gebruiksvoorwerp is, maar is sommige dingen zie, denk ik 'kom op, man'

bestellinkje gedaan bij CMSNL.. voor wat rubbertjes, pakkingen en kabeltjes

full


daarna nog even beslissen hoe en wat m.b.t. spuitwerk.. of gewoon eerst maar knallen op een goed (maar lelijke fiets) en kijken hoe ze het houdt om daarna van de winter op me gemakkie een spuiter te zoeken.. :/

owja en wat overbodige dingen verkopen op MP.. misschien dat het nog wat opleverd.. zit nu namelijk al niet ver van de kritische budget lijn :+
 
Laatst bewerkt:
dit jaar voorlopig nix.. -O-

eerst 'n nieuwe 4-wieler aanschaffen i.v.m. ruimte en aftandsheid van huidige voertuig.
dan de achtertuin onderhanden nemen... daarna gaan we weer sparen voor wat nieuws/anders..

.. persoonlijk wel gecharmeerd van de 996/998 van Ducati.. Honda SP en Appie RSV zo-ie-zo niet.. RC8 mooi maar te duur..

misschien wel 'n TLR :o en misschien gewoon weer 'n S-je.. :)


geweldig ruim 3 jaar geleden typte ik dit al..
RC8 mooi maar duur - 2 ex Tl-rijders hebben die nu..
en ik zit weer op een S-je :')
 
Mijn S heeft de laatste tijd last van moeizame richtingaanwijzers.
Als ik richting aangeef naar rechts of links komt heel het zaakje maar moeizaam opgang.
Van niets tot, 1 keer knipperen in een minuut tot 5 keer knipperen in een minuut tot normaal.

Kabelbreukje ergens? kapot relais?...iemand die me hier mee kan helpen? :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan