Kawa ZZR-600 Kuipruit rubbers

Kaastosti

MF'er
16 mei 2006
184
0
Haarlem
Bij een zwart/zilveren motor staat een donkerder kuipruitje gewoon net even iets mooier. De vorige echt zwarte ruit is gesneuveld bij een ongelukje, nu een lichtgetinte versie proberen.

Maar de vier rubbers waarmee het originele ruitje vast zit heb ik de vorige keer ook al ruzie mee gehad. Nu vallen ze echt uit elkaar, dus is het de moeite om daar nieuwe voor te halen.

Zo zien de huidige rubbers er uit:
rubbers_huidig.jpg


En deze heb ik gevonden voor de ZZR-600 uit '97:
rubbers_motozoom.jpg


Dat ziet er toch wel iets anders uit, maar het gaat er natuurlijk om of het gewoon goed gaat passen :) Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?
 
Kan je doen of je haalt de rubbers er helemaal uit en gaat opzoek naar een rubber ringetje maat M5 (uit me hoofd) plus M5 moertjes. Daarna gewoon het moertje plus schroef gebruiken. Heb ooit een cheap ass aftermarket scherm op die manier gemonteerd, zit er na 2 jaar nog steeds prima op.
 
Kan je doen of je haalt de rubbers er helemaal uit en gaat opzoek naar een rubber ringetje maat M5 (uit me hoofd) plus M5 moertjes. Daarna gewoon het moertje plus schroef gebruiken. Heb ooit een cheap ass aftermarket scherm op die manier gemonteerd, zit er na 2 jaar nog steeds prima op.
levensgevaarlijk. De orginele manier van monteren is zo dat bij een klap het ruitje eraf gaat en niet je strottenhoofd naar zijn klote is. Er zijn mensen door overleden!!!!!!!!!
 
Bij een zwart/zilveren motor staat een donkerder kuipruitje gewoon net even iets mooier. De vorige echt zwarte ruit is gesneuveld bij een ongelukje, nu een lichtgetinte versie proberen.

Maar de vier rubbers waarmee het originele ruitje vast zit heb ik de vorige keer ook al ruzie mee gehad. Nu vallen ze echt uit elkaar, dus is het de moeite om daar nieuwe voor te halen.

Zo zien de huidige rubbers er uit:
[afbeelding]

En deze heb ik gevonden voor de ZZR-600 uit '97:
[afbeelding]

Dat ziet er toch wel iets anders uit, maar het gaat er natuurlijk om of het gewoon goed gaat passen :) Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?

De kuipruit montage setjes zijn over het algemeen universeel.
Die jij gevonden hebt zullen ook zeer waarschijnlijk passen.
Dat rubber is nu nog recht en druk je er zo in. Nadat je hem aangedraaid hebt trek je het rubber in elkaar en zit hij vast. Dan zien ze er net zo uit als jouw oude ;)
 
levensgevaarlijk. De orginele manier van monteren is zo dat bij een klap het ruitje eraf gaat en niet je strottenhoofd naar zijn klote is. Er zijn mensen door overleden!!!!!!!!!
Het ongelukje waarbij m'n vorige ruit is gesneuveld, ben ik met een redelijke klap met m'n helm tegen die ruit aan gekomen. Ruit stuk, maar de standaard montage zat nog gewoon op z'n plek. Dus of de klap was nog niet hard genoeg, of in '97 was die functie nog geen vereiste ;)

Dank voor de antwoorden! Ik ga het er op wagen en dit setje proberen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan