Benzineleiding aansluiten

Sjaakieeppo

Rookie
13 apr 2013
11
25
Hallo iedereen,

Ik had mijn tank losgemaakt, nu ik hem weer wil aansluiten krijg ik de benzineleiding niet over het benzinekraantje heen. De beschikbare ruimte is te beperkt om echt goed kracht te zetten, ik kan hem alleen met mijn duim en wijsvinger vastpakken, alleen schuift hij er niet echt op.

Heeft iemand hier tips oid voor?
 
Hallo iedereen,

Ik had mijn tank losgemaakt, nu ik hem weer wil aansluiten krijg ik de benzineleiding niet over het benzinekraantje heen. De beschikbare ruimte is te beperkt om echt goed kracht te zetten, ik kan hem alleen met mijn duim en wijsvinger vastpakken, alleen schuift hij er niet echt op.

Heeft iemand hier tips oid voor?


Je moet ook niet proberen hem over de benzinekraan te schuiven, dat gaat hem niet worden. :+


Heb je wel het klemmetje iets naar beneden geschoven?
Kan best dat je juist daardoor de benzineleiding niet over het tuitje kan schuiven.
Anders kan je het, voorzichtig, proberen met een pomptang of een punttang.
 
Bedankt voor alle reacties, zal morgen de suggesties uitproberen. Bedankt!

Distortion:
Klemmetje heb ik inderdaad naar beneden geschoven. Hij zat redelijk goed vast, maar met wat gedraai kwam hij wel los.
 
Ik gebruik liever remreiniger. Dat verdampt weer.
Siliconenspray hier, dat droogt het rubber niet uit.
Maar een beetje spuug op de tule werkt ook. O-)

Maar dit soort dingen zijn ook een beetje een kwestie van techniek en veel vloeken.
Uiteindelijk lukt het wel. Het is precies zoals je eerste keer. :')
 
Laatst bewerkt:
Met een aansteker ff het uiteinde verwarmen zodat het soepel wordt. (doe toch maar niet, verwarmen maar met een fohn kan bij koude beetje uitgeharde slangen een hoop uitmaken:+ )
 
Laatst bewerkt:
Met een aansteker ff het uiteinde verwarmen zodat het soepel wordt. (doe toch maar niet, verwarmen maar met een fohn kan bij koude beetje uitgeharde slangen een hoop uitmaken:+ )



Man, haal die vieze avatar toch weg.
Bijkans iedere keer dat ik een bijdrage van je zie ga ik zowat over mijn nek en is het topic voor mij al vrijwel afgedaan.
 
Laatst bewerkt:
edoch, afgezien van die onsmakelijke avatar ben ik het wel met hem eens.

warmstoken is de beste manier in deze, wanneer dat afkoeld zal ie goed om het tuutje klemmen. ;)



Met uw welnemen; ware het niet beter dat TS ende Sjaakkieeppo zich een andere ende betere, dan wel gloed ende nieuwe, brandstofslang ende leiding ter aanwending des tuitjens des brandstoftoevoers- ende kraans aanschaft ende koopt?


Warmstoken ben ik bang dat dat meer problemen(ivm. krimp) oproept dan het oplost.
TS kan beter een langere brandstofleiding aanschaffen en dan zijn eigen gang gaan of het advies van 'Squishy' opvolgen.
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens goed, ze maakt haar vinger nat en stopt hem in haar neus.

Probleem opgelost.
:^


Vind die funny retardation van Spoenky irritanter :+





Wat betreft aansteker; ik mag hopen dat het voor zich spreekt dat dat niet zo'n goed idee is. Verhitten met bijv. een föhn kan, maar dan heb je de volgende keer hetzelfde gezeik of erger. Als de leiding echt verhard is; gewoon vervangen. Als hij nog lang genoeg is kun je er eventueel een stukje afhalen, want vaak is het alleen het uiteinde dat uithardt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan