Uitlaat ontroesten met Rustico

Robberobbe

MF veteraan
29 apr 2004
2.579
32
Den Haag
Ik heb uitlaatbochten waar roest op zit. Het merendeel heb ik verwijderd maar er zitten nog veel putjes in het oppervlak die ik niet schoon krijg en ik wil mn uitlaat in de vht zetten. Rustyco beweert dit probleem te verhelpen en alle roest op te lossen.
Iemand hier ervaring mee?
 
Laatst bewerkt:
Als je toch het spul in de hittebestendige verg gaat zetten:
Gedore_Komborstel_8304880.jpg


DENK WEL AAN EEN GOEDE VEILIGHEIDSBRIL!!
 
Koop wat fosforzuur, dat lost de roest op en laat een roestwerende fosfaatlaag achter. Ik heb daarmee roestend plaatwerk van auto's gered.

je moet je plaatwerk ook veiliger wegzetten, dan kunnen auto's het niet meer aanvallen


kan dat vht spul niet tegen een beetje roest? ik ga zelf nooit verder dan staalborstelschoon namelijk

maar, je doet het goed of je doet het niet, dan is dit nog niet eens zo gek

hielp citroen sap niet ook tegen roest? of cola
 
HG ontroestspul heb ik gebruikt , dit laat echter niets van bescherming achter. Als je er niet als de kippen bij bent na het spoelen met water (nabehandeling) heb je er binnen 10minuten weer (vlieg)roest op zitten.
Zorg dat je de spullen bij de hand hebt.
 
Die vliegroest kan kloppen, fosforzuur zet roest om in een fosfaatverbinding, maar doet eigenlijk niets met blank staal. Bepaalde anti roest lakken, zoals Hammerite moet je eigenlijk voor het beste resultaat aanbrengen op licht aangeroest staal, anders werkt het niet. Owatrol werkt ook alleen op aangeroest staal.
 
ik ben in de tijd ook behoorlijk aan het tobbellen geweest met mijn tank te ontroesten.
eerst tankcure gebruiket en na spoelen met water zoals aan gegeven wordt door de fabrikant.
resultaat in no time vliegroest.

daarna met rustyco gedaan ,tankje brandschoon gekregen, naspoelen met water.
resultaat vliegroest.
heb het wel voor elkaar gekregen maar heb de naspoeling uiteindelijk met thinner gedaan en dat werkte perfekt.
en je heb de boel gelijk goed ontvet wat in jou geval nodig is om te spuiten en in mijn geval toen voor de coating.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou me in de eerste plaats al geen zorgen maken over overgebleven roest ( verkleuring ) die er na gebruik van een staaltol/draadborstel nog op de uitlaat zitten.

Hittebestendige lak wordt knettertjehard, en uit ervaring weet ik dat het jarenlang goed gaat.
 
Rustico werkt goed, je moet een oplossing maken en daar dompel je dan het roestige onderdeel in.
Voor de uitlaat zou ik echter de Rustico Gel gebruiken, dan kun je het gewoon aan de motor laten zitten en insmeren.
Niet vergeten af te spoelen.
 
_O-

een test doen en dan maar 48 uur volhouden _O-

doe het dan 2 of 3 weken en elke dag 1 of 2 foto's maken, dan weet je tenminste meer...
want op het licht roestige staafje/plaatje is er wel een en ander aan roest verdwenen toch? dus het doet zeker niet niets... even volhouden is dus de (/een) oplossing

Idd en dan ook nog een test met een merk cola. Pak de goedkoopste cola uit het schap, daar zit namelijk de meeste bende in :p
 
Laatst bewerkt:
Die test slaat werkelijk nergens op!!! hij had dat dikke brede ding in 2 stukken moeten delen en dat moeten vergelijken... wat een amateur!

:?

waarom dan?
hij heeft nu 2 verschillende dingen in de cola gezet, zelfde omstandigheden enz...
maar het had met coca gedaan moeten worden en langer. ik weet zeker dat coca cola wel degelijk iets doet
 
:?

waarom dan?
hij heeft nu 2 verschillende dingen in de cola gezet, zelfde omstandigheden enz...
maar het had met coca gedaan moeten worden en langer. ik weet zeker dat coca cola wel degelijk iets doet
Ik zie op die foto's van die verder zeer slecht uitgevoerde test (wat is 48 nou, kom op) toch echt een fles Coca Cola staan?
 
Hij heeft meerdere huismiddeltjes getest, onder gelijke omstandigheden. Als vergelijk is het dus een prima test.
Ook met andere m,erken cola werkt dit Raphaël-s, het gaat namelijk om het zuur in de cola en ook andere cola's hebben een hoge zuurgraad.
Hij heeft trouwens ook diverse commerciële anti-roestmiddelen getest, steeds onder gelijke omstandigheden.
en ook action-spuitbussen :+ : Action spuitbussen test
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan