Helmturbulentie bij standaardscherm Kawasaki GPZ 1100

frixbit

MF'er
25 jul 2007
72
0
Lummen, België
Ik heb een GPZ 1100 en een vraag voor andere (ex-) eigenaren:
Ik heb met mijn standaard scherm veel turbulentie ter hoogte van mijn helm. Dit wordt echt storend vanaf 100 km/u.

Heeft iemand ervaring met een verhoogd touringscherm, of zelfs een lager scherm?
Ik wil toch eerst weten wat helpt en wat niet voor ik iets koop.
De helm is alleszins het probleem niet, is een recente Schuberth.

P.S. Geweldig fijne moto, op alle gebied.

Bedankt voor tips
 
Dat verhaal hoor je vaker.

De Schuberth, en dan maakt het niet uit of je een C3 of een S1 pro hebt, is in de windtunnel gemaakt. Dus vol in de wind. Dán is íe ook het stilste. Een grote kuip, een kuipruit, passagier enz enz, dat zijn allemaal dingen die invloed kan hebben op de turbulentie/windstilheid van de helm.

Mijn tip:

Lager kuipruitje ;)
 
Je zou eerst je ruit er af kunnen schroeven, en dan kijken hoe dat bevalt
(Tis zomer, dus kan nu best).

Als dat niet het gewenste effect heeft kun je altijd nog kijken naar
een groter scherm,
of misschien met afstandbusjes je ruit rechterop of juist platter zetten.
 
Ik heb net gereden met mijn oude helm, een goedkope Lazer Vertigo integraal helm en die heeft die turbulentie niet.

Ook zonder scherm gereden en dat was inderdaad beter. Als ik helemaal rechtop ga staan is het nog het best..

Ik ga dus zoeken naar een korter scherm, bedankt voor de tips.
 
Dat verhaal hoor je vaker.

De Schuberth, en dan maakt het niet uit of je een C3 of een S1 pro hebt, is in de windtunnel gemaakt. Dus vol in de wind. Dán is íe ook het stilste. Een grote kuip, een kuipruit, passagier enz enz, dat zijn allemaal dingen die invloed kan hebben op de turbulentie/windstilheid van de helm.

Mijn tip:

Lager kuipruitje ;)
:^ heb ik ook gedaan bij m'n Diversion 900. Hetzelfde probleem, bij standaard scherm zat m'n hoofd/helm vol in de turbulentie. Hoger scherm geprobeerd, nu zat de bovenkant van m'n helm in de turbulentie en da's helemaal een ramp. Dan word je hoofd helemaal alle kanten in geschud. Toen goedkoop 2ehands scherm gekocht en daar iets van 15 cm afgezaagd. De turbulentie zit nu op borsthoogte en m'n hoofd gewoon vol in de wind. werkt prima.
 
klinkt angstig bekend...
ik had een C2 toen ik mijn huidige motor kocht, geen probleem
toen een c3 en het lawaai was er weer.... helaas.
ik ben ook aan het flex'n gegaan en het is al een stuk verbeterd. nu nog wachten op nieuwe doppen, de ouden doen het de laatste 3 weken niet zo goed meer helaas...
 
Terug
Bovenaan Onderaan