Yamaha x-max 400

Enorm bedankt voor het antwoord, hier ben ik iets mee.

Het is een overweging tussen de xmax400 en de T-max530 die nagenoeg het dubbele kost. Ik heb in mijn leven al aardig wat gewerkt en een spaarpotje opgebouwd en wil nu iets kopen wat echt volledig voldoet aan mij wensen. Enerzijds denk ik dan om ineens voor de Tmax te gaan. Maar als de Xmax voldoet voor mijn motorgewoontes (rij wel graag sportief maar niet loeihard en 80% van de kilometers blijven nog altijd woon/werk op rechte 70km/u wegen) dan hoef ik natuurlijk niet die peperdure tmax te kopen. Ik denk dat de xmax zelfs geschikter en logischer is voor woon/werk en toch nog voldoet om in het weekend met motorvrienden mee te rijden naar de Eifel. Voor de zithouding en weglegging kan en zal ik eerst testrijden alvorens te beslissen.
Maar hoe zit het met de kwaliteit en betrouwbaarheid? Van de tmax is geweten dat die zeer goed is en die heeft al wat productiejaren achter de rug. Maar is de relatief nieuwe xmax400 ook van dergelijke kwaliteit? Want het verschil in prijs moet toch ergens inzitten neem ik aan, en dan niet alleen in die 130cc meer of minder. Hoe zit het bijvoorbeeld met de vering? Die maken of kraken het plezier van sportief rijden in bochtige omgeving. En ja, ook daar zullen wel aftermarket dingen voor zijn of komen, maar dan spreek je al gauw over 1000€ en dan wordt het verschil al weer kleiner tussen de 2.
Enfin... ik denk maar hard op.
Moesten jullie me nog kunnen helpen in mijn keuze dan verneem ik dat graag. Ook eventuele mensen die ze allebei hebben gehad zou fantastisch zijn om het verschil of net de gelijkenissen even met ons te delen. Waarvoor mijn oprechte dank, want het gaat tenslotte over een hele boel centjes.
 
Er is ook nog zoiets als huren ?

Huur een weekend beide types en ga dan 300km toeren dan heb je het beste vergelijk, in ieder geval beter als een mening van een ander hoe goed en zuiver die ook zijn.
 
Hoe het in nederland zit weet ik niet. In België kan je naar een Yamaha dealer gaan en testritten aanvragen. Zelf meer dan 2 verschillende motors.
Je betaald daar een kleinigheid voor en indien je werkelijk koop krijg je, je geld terug
 
De xmax is gewoon een yamaha majesty 400 blok met een nieuwe frame en design. De majesty 400 gaat al net zolang mee.
mijn majesty400 van 2005 of 2004 weet het niet meer uit mijn hoofd haha.
kocht ik met 0km en zette in 11maanden 40.000 km op de klok en het enige wat stuk was gegaan was de remlicht schakelaar.
daarna omgeruild voor de suzuki burgman650 die nooit de lichtvoetigheid van de majesty haald met 270kg .
Is met de tmax wel anders 220 kg versus 211.
De majesty voldeed primma ook tussen de tochten met de grote jongens in de bergen duitsland frankrijk Italië en Zwitserland en Monaco.
Alleen veel met duo mijn vrouw was er de overweging om zwaarder te rijden.
plus einde 25kw tijdperk.
 
Laatst bewerkt:
Nee in nl hoef je geen geld te betalen voor een proefrit. Ook niet een beetje ongeacht of je hem wel of niet koopt.
 
Hier betaal je inderdaad 15€ (was in 2012, kan ondertussen al duurder zijn) die je dan bij aankoop terug krijgt. Ondertussen ook al bij de dealer geweest vandaag. Denk toch hoe langer hoe meer ook aan de Tmax, dat is altijd al mijn droom geweest maar om financiele redenen onbereikbaar. Nu heb ik (na lang sparen) wel het budget ervoor om de Tmax te kopen, dus ik denk toch om er ook voor te gaan. Hoewel de Xmax eigenlijk wel voldoet als ik objectief erover nadenk... goh, het is toch moeilijk.
 
Ik heb overtijd ook voor die keuze gestaan , ofwel een t-max van 2010 - 2011 ofwel de nieuwe x-max , ja mijn keuze is dus een x max geworden natuurlijk ,

Theridingman ,ik heb over een 2 tal jaar ook een t- max gehad van 2009 dus kan wel eventueel vergelijken met nu de x max

Vering van de t max was iets beter als de x max maar toen voelde ik het ook aan mijn rug bij lange ritten hoor ;-) heb bij deze nog niet aan de vering versteld moet ik eerlijk toegeven

Wat mij ook opvalt is dat het optrekken van de x max in 1 stuk gaat terwijl de t - max als je optrok precies een klein dipje had in het begin waarna hij erna ook voor optrok , dit had Ik opgelost toen met een j. Costa vario , toen was die dip wel weg en ging die ook heel heel goed

Wat ik uit je uitleg versta kun jij ofwel de nieuwe x max ofwel de nieuwe t max 530 kopen , mijn hart zou dan zeggen t-max maar mijn verstand zou zeggen x-max

Daarom wil ik zeker een vast niet zeggen dat de x-max niet goed is hé , het uitzicht vind ik Veel sportiever dan toen mijn t-max en ik ben echt wel heel tevreden Tot nu toe met de x max

Ik vind het alleen spijtig dat de t max als het ware het dubbele kost van de x max maar dat is een keuze dat hij moet maken natuurlijk , jij beheert je geld hè ;-) wat je ook zou kiezen , het is alle 2 top

Voor mij ook zeer belangrijk , de immense opbergruimte onder het zadel tov de t-max

Laat weten wat het word hè ;-)
 
Yamaha MT-09: bij het ingrijpen van het ABS kan de remdruk wegvallen

Om met het laatste te beginnen: bij de X-Max 400 motorscooter, de nog maar amper op de markt zijnde MT-09 en de twee Cruisers XV950 en XV950R is geconstateerd dat onder bepaalde condities het ABS systeem kan uitvallen. Oorzaak van dit falen is een montagefout tijdens het productieproces van de hydraulische ABS-unit. Hierdoor bestaat het gevaar dat bij remmen het ABS compleet kan uitvallen, bijvoorbeeld doordat bij het ingrijpen van het ABS de remdruk wegvalt.

De modificatie houdt in dat de ABS-unit wordt gewisseld voor een nieuwe, gemodificeerde versie die volgens een nieuw productieproces is gefabriceerd. Uiteraard wordt de modificatie kosteloos doorgevoerd, het betreft de motoren volgens onderstaande framenummers:

Yamaha YP400R X-Mas ABS, Type SH07
Frame nr. VG5SH072000000101 tot VG5SH072000000694
 
Hier betaal je inderdaad 15€ (was in 2012, kan ondertussen al duurder zijn) die je dan bij aankoop terug krijgt. Ondertussen ook al bij de dealer geweest vandaag. Denk toch hoe langer hoe meer ook aan de Tmax, dat is altijd al mijn droom geweest maar om financiele redenen onbereikbaar. Nu heb ik (na lang sparen) wel het budget ervoor om de Tmax te kopen, dus ik denk toch om er ook voor te gaan. Hoewel de Xmax eigenlijk wel voldoet als ik objectief erover nadenk... goh, het is toch moeilijk.

Nu bij de dealer vragen ze ook geen geld bij een testrit, maar de kans dat ze het model of type dat je wil testen ter beschikking hebben is eerder klein.
Waar ik over schreef is het test centrum van Yamaha in Schravenbrakel (of zo iets) Iets voorbij Anderlecht. En daar heb je elk model en type ter beschiking.
 
Vandaag nog eens 240 km bij op de teller gezet , nog even en de rodage zit erop ;)

vandaag ook eens verschillende keren de 6000 toeren aangetikt bij optrek en terug laten afzwakken na een paar seconden , Ik vind dat de scooter vanaf vandaag echt aan het loskomen is , man wat trekt dat ding mooi lineair door en dat voor toch maar een 400cc te zijn , loskomen vandaag zal ook te maken hebben dat ik vandaag redelijk wat 90 banen heb gedaan

Nog steeds dik tevreden van de aankoop , word vervolgd *O*
 
Goed zo lekker genieten.
Als hij ingereden is dan komt het toefje op de
kers.
namelijk het mooie lente weer zodat je optimaal kunt genieten.
 
Nu ben ik zo stilletjes aan het kijken voor rond mei ergens een vervanguitlaat te steken op de x-max , maar zie voorlopig weinig keuze van uitlaten voor onze scoot

Je hebt de Akrapovic maar er zijn precies 2 modellen voor , de echte door yamaha opgegeven maar die is blijkbaar redelijk onvindbaar op het internet en officiele prijs vind ik wat teveel van het goede en de andere akrapovic komt volgens mij veel te dicht tegen de rechter luchtfilterbak maar die prijs valt nog mee

Heb ook ene gezien van Gianelli maar die vind ik niet zo mooi in feite en ook onbekend voor mij

Heb ook gekeken bij leovince maar daar zou nog geen zijn voor de scoot

Zijn er mensen hier die dit misschien opvolgen en mij wat raad kunnen geven , zoek dus een mooie uitlaat , goedgekeurd met een DB killer
 
Nu ben ik zo stilletjes aan het kijken voor rond mei ergens een vervanguitlaat te steken op de x-max , maar zie voorlopig weinig keuze van uitlaten voor onze scoot

Je hebt de Akrapovic maar er zijn precies 2 modellen voor , de echte door yamaha opgegeven maar die is blijkbaar redelijk onvindbaar op het internet en officiele prijs vind ik wat teveel van het goede en de andere akrapovic komt volgens mij veel te dicht tegen de rechter luchtfilterbak maar die prijs valt nog mee

Heb ook ene gezien van Gianelli maar die vind ik niet zo mooi in feite en ook onbekend voor mij

Heb ook gekeken bij leovince maar daar zou nog geen zijn voor de scoot

Zijn er mensen hier die dit misschien opvolgen en mij wat raad kunnen geven , zoek dus een mooie uitlaat , goedgekeurd met een DB killer

Arrow Special Parts, progettazione, produzione e distribuzione di sistemi di scarico per moto
 
Je hebt de Akrapovic maar er zijn precies 2 modellen voor , de echte door yamaha opgegeven maar die is blijkbaar redelijk onvindbaar op het internet en officiele prijs vind ik wat teveel van het goede
Gaat via de Yamaha-dealer/-verdeler,
en de andere akrapovic komt volgens mij veel te dicht tegen de rechter luchtfilterbak maar die prijs valt nog mee
Hopelijk reageert FaceBoogie die de Majesty-aftermarket-variant wil/heeft.
Heb ook ene gezien van Gianelli maar die vind ik niet zo mooi in feite en ook onbekend voor mij

Heb ook gekeken bij leovince maar daar zou nog geen zijn voor de scoot

Zijn er mensen hier die dit misschien opvolgen en mij wat raad kunnen geven , zoek dus een mooie uitlaat , goedgekeurd met een DB killer

In aantocht de Mivv - YAMAHA X-MAX 400 2013-> / SPORT Line Speed Edge
 
Hi chopper ! ik heb nog niks gekocht ik rij nog met de standaard uitlaat. ik vind et wel grappig als ik naast een beverly 500 met akrapovic sta en ze helemaal zoek trek met het ''gare geluid'' uit de uitlaat
 
De MIVV is het zelfde als die op de Xciting 400, enige verschil is dat hij voor Xmax een beetje hoekig is, en dat ze er een fruitig naampje voor hebben verzonnen.

Waarschijnlijk dat je hem zodra hij straks uitkomt het goedkoopst op Ebay via Italië zal kunnen vinden (zelfs goedkoper als 'home-base' Frankrijk) vergeet dan daarnaast niet ook even bij Jaap Bolski de prijs op te vragen!
De prijs van deze MIVV uitlaat zal op zijn goedkoopst ook hoogstwaarschijnlijk uitkomen op rond 350 a 450 euro... gewoon een aantal weken aankijken dan concurreren ze elkaar dood!
Ik betaal momenteel via Italië voor mijn MIVV, 338 euro (ex. shipping), je treft ook webshops aan die er 500+ voor vragen ;)
Mocht je straks intresse hebben in deze leuke MIVV uitlaat let dan dus heel goed op de prijs verschillen, en geef het even de tijd.
De MIVV is trouwens ook een stuk lichter als die achterlijke (over the top priced) sigaar van Akrapovič :Y

Cheers Jan aka: WebEngine :]

p.s.
Denk dat ik tegen die tijd (Mei) mijn MIVV er ook wel onder heb zitten, want dat het een MIVV gaat worden staat voor mij zelf al vast :9

Edit:
Zie trouwens net wel dat de sigaar van Akrapovič van achter af enigszins wel esthetisch verantwoord is op deze Xmax die in de breedte echt niks extra's meer kan/mag hebben.
(de MIVV is 6 kantig... en dat is mogelijk esthetisch gezien niet slim in de breedte?)

2013-Yamaha%20X-MAX400-03.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties in verband met de uitlaat maar heb nog een 2 tal maanden tijd voor ik ga beslissen en misschien zijn er nog andere merken die nog op de proppen gaan komen met een uitlaat , momenteel staat de arrow uitlaat in pole position ;-)

Vandaag ook ineens de 1000 km beurt laten uitvoeren dus binnenkort kunnen we er eens wat steviger tegenaan gaan 😉 kosten waren 48 euro dus viel al bij al Nog mee , motorolie en eindoverbrenginsolie vervangen en de rest nagekeken , en gaaaaaannnn 😆
 
Vind het netjes om even te laten weten dat ik uiteindelijk voor de Honda Integra750 heb gekozen. Hij is vandaag gekocht en wordt binnen een maandje geleverd. Blijf de xmax400 wel een fantastische scooter vinden. Maar de integra ligt eerder op het niveau van de Tmax en de prijs ligt tussen de Xmax en de Tmax in. Ik blijf hier meelezen.
 
Bedankt voor de reacties in verband met de uitlaat maar heb nog een 2 tal maanden tijd voor ik ga beslissen......

Vandaag ook ineens de 1000 km beurt laten uitvoeren dus binnenkort kunnen we er eens wat kosten waren 48 euro dus viel al bij al Nog mee

Heel goed dat je nog even de tijd hebt om je gedachten te laten gaan over de diverse uitlaten,
zodoende zal het straks een wel over wogen beslissing worden ;)

Mijn 1000km beurt voor de Xciting was gratis,
uiteraard ook voorzien van nieuwe olie en olie-filter etc.

Prettig weekend gewenst :)
 
Laatst bewerkt:
Avond. Tip; er staat op marktplaats ee demper te koop.
Voor een Yamaha X max 400. Nieuwprijs; 399 uuro.
Nu voor 150 uuro. Van het merk; ........denken!!!!!! Zoek get wel op.
Niet een doorsnee bekent merk, maar zag er heel mooi uit!!!!!!!!
 
Ben ook nog steeds aan het rondkijken Faceboogie voor een vervanguitlaat en momenteel word mijn interesse wel opgewekt door de Arrow uitlaat , omdat ik daar eigenlijk wel goede ervaringen over had op mijn vorige moto

Maar wat is toch het verschil tussen de Aluminium versie en de Titanium versie behalve de prijs ?
 
hoi raffa, de prijs van de arrow is volgens mij gelijk aan die van akrapovic. ik zou dan toch voor de akra gaan omdat die uitlaat zoiezo groter is en mooier oogt. ik heb trouwens de akra gehoord onder de xmax ik vond et wel tegenvallen.
 
Hoi faceboogie , dus de akra valt tegen qwa sound , ik moet zeggen dat ik niet zo gecharmeerd ben van de acra omdat deze volgens mij veel te kort op de rechter luchtfilterbehuizing komt en ik vertrouw het niet zo in feite wegens smelten misschien , ze hadden hem beter gemaakt zoals deze voor de x max is bestemd maar deze kost wel 645 euro

Ik kijk het nog even aan waarschijnlijk , wat ik gevonden al heb is akra , arrow , gianelli , tiger , mivv komt uit maar model is niet zo mooi evenredig de scoot

We zien wel zeker ;o)
 
Terug
Bovenaan Onderaan