Yamaha x-max 400

Ik heb de titanium arrow uitlaat besteld vanwege het lichtere gewicht , kortere pijp dan origineel en uitneembare db killer en de vorm van de pijp vind ik nogal estetisch verantwoord met de scooter en ook e gekeurd natuurlijk 😉
 
top man! je gaat er zeker plezier uit halen. toen ik mn x-max 250 had voorzien van een leovince uitlaat had ik zoveel meer plezier met rijden. nu is et echt 3x niks met standaard uitlaat onder de 400. ik ga dan ook een leovince onder mn x-max laten zetten, leovince komt namelijk weer met uitlaten.
 
Ik heb de titanium arrow uitlaat besteld vanwege het lichtere gewicht , kortere pijp dan origineel en uitneembare db killer en de vorm van de pijp vind ik nogal estetisch verantwoord met de scooter en ook e gekeurd natuurlijk 😉
mooi en betaalbaar.
 
Veel decibel plezier Raffa met die Arrow. Zal je ook geen spijt van krijgen.
Heb zelf een Akrapovic op mijn X city, en dat geluid, is echt top. Beter dan een Ixil, die ik had op
mijn vorige scoot; Suzuki sixteen. Ixil zal dan wel weer best zijn op een racer ofzo, maar mijn
Ixil begon te scheuren. Op de pot en op de beugel.
Arrow dempers zijn ook top,
 
Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat de X-max 250 toch een beter uitgebalanceerde machine is t.o.v de 400.
Als je even vergelijkt; de 250 heeft 15 inch voor en 14 inch achter tegen 15 inch voor en 13 inch achter.
Daarbij 178kg droog tegen 211kg voor de 400, 33kg verschil niet nix.
En dat meergewicht zit grotendeels in gewicht van grotere motor dus achterin!
Ondanks minder vermogen dus zeer waarschijnlijk beter rijdend.
Niet sneller natuurlijk maar de 250 ook qua looks voor mij de betere.
Zal ook beter door de bocht gaan lijkt me zo met bovenstaande verschillen.
Iemand ervaring met beide??
 
Ik vind de X-Max 250 echt een fijne fiets. Mag wel iets meer vermogen hebben, de 400 lijkt het antwoord. Wel wat meer gewicht, dat wel.
 
X max 400 is ook een zeer mooie scooter. Tis gewoon ook zo, waar je hem voor gebruikt.
Daar waar ik ik mijnX city 250 voor gebruik, woon/werk 15 km per rit, zou ik niks aan zo
veel meer vermogen hebben en gewicht.
En ook wat Kahosuja zegt; met dat iets meer vermogen en gewicht, scheelt het allemaal
niet zo heel erg veel.
Zeker gezien, hoeveel knaken er wel niet bij gelegt moet worden, om jezelf weer
zogenaamd gelukkiger te maken.
Tis maar wat je wilt, en wat je tebesteden hebt.
Mensen willin steeds meer, hebzucht noemen ze dat.
hoeveel er ook bij gelegd moet worden.
 
ik heb zelf ook de 250 gehad wat al een vlotte scooter was maar om te zeggen dat ie net iets meer vermogen heeft, dat is zeker niet het geval hij trekt een x-max 250 op zeker zoek. maar uit de x-max 250 standaard uitlaat kwam zeker wel een mooier geluid uit.
 
top man! je gaat er zeker plezier uit halen. toen ik mn x-max 250 had voorzien van een leovince uitlaat had ik zoveel meer plezier met rijden. nu is et echt 3x niks met standaard uitlaat onder de 400. ik ga dan ook een leovince onder mn x-max laten zetten, leovince komt namelijk weer met uitlaten.


Ben benieuwd wat een geluid het gaat geven inderdaad maar voor mij was het toch op de eerste plaats voor het zicht want het enige wat ik echt lelijk vind aan onze scooter is die verdomde lange uitlaat en dat gaat nu opgelost worden ;o)

Betaalbaar noem ik dit toch niet zo , uitlaatje kost toch ook 500+ euro ;o)

Ben benieuw Faceboogie wat het voor jouw uiteindelijk gaat worden maar als ik jouw was zou ik de majesty akrapovic achterwege laten want die vind ik het minst mooie staan in feite
 
heb een xmax 400 en de eerste indruk is zeer leuk voor in de stad en daarnet buiten,maar voor dagelijks autosnelweg liever toch de Tmax,de 400 heeft wel genoeg vermogen met een akrop haal je toch 160 easy....
 
Nou Scooterscummi; dat snap ik niet want ik kan op de snelweg aardig goed meekomen
met mijn Xcity 250, en met het verkeer meekomen hoor.
Word toch geen 130 gereden overal.
Neem aan dat de Xmax 400 toch een aardige acceleratie heeft als je bij de 110km bv wat meer gas geeft.
 
Ik snap scooterscummi wel. Doe maar eens een 80-130 test met je scooter. Dat duurt al gauw 7 a 10 seconden. Waarschijnlijk wijst je optimistische scootertellertje dan 145 aan. Al die tijd zit er een leasediesel achter je tot hij er langs kan. En die trekt door naar 200 als het moet, waar de jouwe het bij 150 km/u (170 op de teller) voor gezien houdt.

P.s. Niet dat het moet hoor, maar als het kan rijdt het toch ontspannender.
 
Laatst bewerkt:
15nk5ls.jpg
 
Ja lap daar is de leovince dus , beschikbaar van deze maand precies 😉

Och ja mijn titanium arrow uitlaat zal ook meteen voldoen , hopelijk hoor ik er volgende week iets van 😆
 
de vorm van de pijp vind ik nogal estetisch

Dit is ook zo'n belangrijk punt... je zal maar met een onooglijk geval rond gaan rijden op zo'n mooie scooter.

Er zijn eigenlijk maar weinig scooters die esthetisch helemaal perfect zijn, de Xmax komt (qua uiterlijk) aardig in de buurt van esthetisch perfectionisme, de voorkant is dan ook met de typische "boos kijk look" een waar feest voor het oog.
De neus van de Xmax staat duidelijk naar voren gekanteld en dan hebben ze het toch voor elkaar gekregen om de koplampen recht vooruit te laten kijken... SUBLIEM :)
De cockpit alsook de buddyseat zijn ook al van een ongekend mooi gestileerd niveau.
Daar laat mijn Xc duidelijk een paar steekjes vallen ;(

Helaas is hoogstwaarschijnlijk de tekentafel van de Xmax in gestort op het moment dat ze aan de achterkant kwamen, denk hierbij aan al dat achterlijke zwarte plastic zoals de dubbele luchtfilters en dan ook de uitlaat partij
De foto die ik eerder heb geplaatst in dit topic van de achterkant ziet er dan ook niet echt fris uit, waarbij ik dan nog wel wil opmerken dat het natuurlijk ook altijd nog een persoonlijke belevenis blijft.... een ander kan/zal er allicht weer anders over denken.

Maar voor mij staat een ding allang vast. 7 van de 10 scooters vindt ik spuuglelijk.
En dan vooral de scooters met zo'n oversized kontje waar een volwassen baby in past en dan met van die kleine wieletjes
De scooters met 15 a 16 inch wielen zien er dan ook al snel stukken beter uit.
Mogelijk heb ik dan ook een haat liefde verhouding met scooters en zou het misschien beter
zijn als ik op een fijne schakelmotor zou gaan rijden... lekker met een geïntegreerd uitlaat onder het kontje en wat minder lomp/ kolossaal tupperware.
Dit gaat ook nog wel een keer gebeuren alhoewel de scooter er dan gewoon fijntjes bij blijft voor de afwisseling.
 
Laatst bewerkt:
Ja vandaag is de kogel Door de kerk , de middenbok of standaard er van af , Het is echt levensgevaarlijk , verleden keer werd het achterwiel al weg gekatapulteerd en vandaag een dikke slag die voelbaar is Door het de scooter , wil echt niet in het ziekenhuis liggen hoor , spijtig dat yamaha daar niets aan doet want dat is in feite het enige minpunt
 
Dikke slag. toch niet in het wiel?
Ik moet er niet aan denken om zonder middenbok met een automaat door het leven te gaan.
Ik zet hem 99% van de gevallen juist op de middenbok, ook als ik eventueel een passagier vervoer laat ik haar opstappen terwijl hij op de middenbok staat, en dan kruip ik er ook bij en gooi mijn lichaam er een beetje achter om van de middenbok af te komen.
Op de zij-standaard gaat spullen in de buddybak leggen ook niet altijd even handig omdat het stuur naar de zijkant staat.
Hoop dat het een allemaal een beetje meevalt Raffa
 
Laatst bewerkt:
Ik laat mensen pas opstappen als ik er al op zit en hij van de bok is ?

Ieder heeft zo zijn manieren maar met een goeie zijstandaard valt te leven maar ik krijg hem nooit zo plat op de grond lol
 
Je zet er een vraag teken achter dus hierbij een toelichting.
Met topkoffer erop kunnen mijn passagiers alleen makkelijk via voorkant zadel er op kruipen.
Vrouwtjes die ik achterop heb zijn vaak type Asian dus ook niet al te groot.
Ik heb ook 6 a 7 knie/onderbeen operaties achter me liggen en erg instabiele knieën.
Ik hoop dat de instabiliteit met een paar jaar wat verbetert zodat ik ook eens wat zwaarder kan gaan rijden.
Plat door de bocht doe ik zo nu en dan weer wel, alhoewel op het moment wat minder omdat ik nog met de Maxis banden rij.
De Michelin City Grip's waar Raffa mee rijd gaan best goed plat door de bocht.

Cheers
 
Laatst bewerkt:
Webengine , ik snap jouw redenering, maar zou toch rekening houden met op een
gegeven moment uitgelubberde/uitgesleten scharnier ogen van je middenbok.
gewicht x max; 220 kg. Gedeeld door 2 ogen is; 110 kg/oog.
bestuurder(jij); 80 kg,, plus kleine Asian, voor het gemak;50 kg.
Tezamen;220+80 plus50kg, maakt tesamen; 350 kg !!!!!!!!!!!! wat op de scharnier/pen rust.
Oftewel; 175 kg op 1 oog/scharnier!!!!
Echt veel en niet bevorderlijk voor je middenbok.
sterkte met je herstel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan