Yamaha x-max 400

Sorry jongens voor dit of topic intermezzo maar

Ben gisteren trotse papa geworden van een wolk van een mooie dochter , geluk kan even niet op 😆

Dit is toch heel ontopic een nieuwe scooterrijder in spe.
gefeliciteerd en heerlijk van genieten.
 
Faceboogie , oei Hoe komt het ? Niet tevreden over de scooter ?

Zijn er toch wel veel hier die hem weg hebben gedaan , vraag mij toch af hoe zoiets komt

Ik moet het hier nog rechthouden precies 😆😆😆:-)

Ik kan van mijn kant gewoon zeggen dat ik supertevreden ben over d deze scooter , heb van gisteren ook mijn originele spiegels af gedaan en er bar end spiegels opgezet wat voor mij het zicht naar achter heel goed verbeterd , helaas nog geen foto's getrokken maar dat komt wel

Dus nog altijd zeer tevreden Tot dusver ;-)
 
Weet iemand al iets meer over die slepende midden steun in de bochten? Ik vind het een knappe scooter maar na een testrit ben ik een stuk minder positief. Reed een rondpunt op nog niet eens snel en die midden steun sleept constant langs de grond waardoor ik telke malen verschoot en moest bij corrigeren. Gebeurd dit op een oneffen terrein dan kunnen de gevolgen pijnlijk zijn. Ik ben geen koper zolang dit niet wordt opgelost. De Gilera Nexus 500 en de Kymco exciting 400i zijn een waardig alternatief. OF ben ik fout?
 
@ nick301
alles is achterhaalde techniek, alleen de Kymco Xciting 400i heeft een vernieuwend frame en een gloed nieuw ontwikkeld motorblok.
Heeft ook een 14"achterwiel dus geen gesodemieter als dat je bij 13" achterwielen zoals Yamaha Xmax of Kymco DownTown of Kawasaki J300 hebt.

Cheers WebEngine
 
Laatst bewerkt:
was voor mij ook de reden dat ik hem niet heb gekocht.

+1
Heb hem ook overwogen, maar eveneens omwille van de laagzittende middenstandaard hem uit mijn keuze lijst verwijdert.

Nu moet ik wel eerlijk zeggen, dat ik hem waarschijnljik uiteindelijk toch niet zou genomen hebben, zelfs moest hij dat probleem niet hebben. Want ik wou toch wat meer power. Maar zonder slepende middenbok, had de keuze toch net iets moeilijker geweest omwille van de formidabele zithouding en bagagecapaciteit tov mijn Integra die aan alle beide punten een gebrek heeft.
 
Laatst bewerkt:
En dat is de reden geweest van jullie om deze fantastische scooter te laten staan ? Oké de middensteun is een hekelpunt , geef ik zelf ook toe maar deze zaak weegt echt niet op tegen het rijplezier van deze scooter en ook niet te spreken over de bagageruimte in zijn totaliteit en over het uitzicht van deze scooter , van km 1 heb ik al plezier ermee en momenteel staan er 2800 km op 😉

Als de middensteun zo fel hindert doe je hem gewoon ervanaf , er zijn ook andere mogelijkheden om de scooter op een helling vast te zetten onder ander het inknijpen van de rem met behulp van een spanbandje

langs deze kant dus wel degelijk tevreden ervan 😉
 
De originele spiegels heb ik over 14 dagen eraf gegooid en bar end spiegels erop gezet , zicht naar achteren is veel beter 😉
full
 
En dat is de reden geweest van jullie om deze fantastische scooter te laten staan ? Oké de middensteun is een hekelpunt , geef ik zelf ook toe maar deze zaak weegt echt niet op tegen het rijplezier van deze scooter en ook niet te spreken over de bagageruimte in zijn totaliteit en over het uitzicht van deze scooter , van km 1 heb ik al plezier ermee en momenteel staan er 2800 km op 😉

Als de middensteun zo fel hindert doe je hem gewoon ervanaf , er zijn ook andere mogelijkheden om de scooter op een helling vast te zetten onder ander het inknijpen van de rem met behulp van een spanbandje

langs deze kant dus wel degelijk tevreden ervan 😉

geloof me als ik de bmw niet had gekocht had ik de x max abs gekocht ook met de middesteun . ik kon toen de bmw bijna voor dezelfde prijs (x max met akra en wat andere leuke spulletjes)halen en heb daarvoor gekozen.
model2012 met 4500km op de teller.
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Vandaag proef gereden op een xmax 400.
Viel mij niet tegen, alleen wat beperke been ruimte.
Zijn er mensen die langere afstanden hebben gereden met de xmax?
Of er een weekend mee weg zijn geweest.

Hoor het graag.
Groet,

Chris
 
Ik reed er wel lange afstanden mee maar had vaak een slaperig
Gevoel in mn linker bil

Ligt dat niet aan het feit dat een 400 1-cilinder meer trilt? Of heeft deze balansassen. Ik heb met mijn x-max 250 geen last van trillingsdoofheid is ledematen.

Ik heb een tijd een 500 eencilinder motor zonder balansassen gehad en als je daar een uur 100 km/u mee had gereden, had je geen gevoel meer in de handen en billen.
 
Ik meld mij ook aan in dit topic. Na 2 jaar een fzs600 fazer en 6 jaar een fz1 fazer is dit mijn nieuwe aanwinst. Ik rijd voornamelijk samen met mijn vrouw die op een majesty 400 rijdt en dan rijden wel lekker relaxed. Op een fz1 gaat dat wel maar nadat ik een flinke rit op de majesty had gemaakt ben ik ook voor een scooter gaan uitkijken en dat is deze geworden. De xmax400 abs. Op 6 september krijg ik hem. Bijgaand een plaatje
full
 
Allemaal bedankt.
Ik ging eigenlijk voor de standaard XMax maar tijdens het gesprek met de verkoper deed deze mij een aanbod welk ik niet kon weigeren. Vandaar dat het deze geworden is. En hoe langer ik er naar kijk des te verliefder ik word ..
 
nu is het nog afwachten tot 6 september zeker ;-) zal wel vlug zijn

Van mijne kan ik niet veel meer melden omdat ik er de laatste tijd niet meer mee heb gereden wegens verbouwing hier maar komt wel goed ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan