Yamaha x-max 400

nu ook een top demper verkrijgbaar onder de 300,- en heeft bij 4500 toeren veel meer power dan de akra.
 
Klinkt goed! Maar zit er zelf aan te denken om mn xmax in de verkoop te doen. Heb teveel last van mn rug helaas. Serieuze belangstellenden kunnen me eventueel benaderen middels n PB
 
klopt idd... een vrij rechte zithouding. in de stad is t heerlijk maar op de snelweg niet echt.
Ik had hiervoor een burgman 400 en dat zat pas lekker.
 
nu ook een top demper verkrijgbaar onder de 300,- en heeft bij 4500 toeren veel meer power dan de akra.
wat ik niet begrijp is dat er bij die uitlaat staat speciaal voor 250cc en kleiner.
voor dat geld zeker een mooi geluid en looks vind ik ook ok.
ik ga waarschijnlijk overstappen naar de x max zijn er nog rare dingen ?
kinderziektes?
 
Laatst bewerkt:
ik ga waarschijnlijk overstappen naar de x max zijn er nog rare dingen ?
kinderziektes?


Ben zelf geen bereider van een X max, maar houd een e.a. wel in de gaten, dit
omdat het de regelrechte concurrent is van de Kymco Xciting 400i die ik zelf heb besteld.
Afgaande op een vergelijking test, schijnt de Yamaha Xmax 400 middenbok soms over de grond te slepen (in mijn opinie komt dit o.a. door het kleine 13" achterwiel), daarnaast schijnt de buddyseat opening niet altijd soepel te werken... deze zaken komen niet voor bij de Kymco Xciting 400i.
Yamaha geeft aan dat deze zaken in een later stadium nog worden verbeter, ben benieuwd
of ze dat ook daadwerkelijk weten te realiseren!

Het Yamaha middenbok verhaal ken ik wel van mijn DownTown dat was ook een 13" achterwiel en als ik wat te ruig door de bocht ging kon het ook wel eens gebeuren dat hij
over de grond sleepte.
Ben zelf erg blij dat de nieuwe Xciting 400i een 14" achterwiel heeft dit zal zeker een beter rij comfort geven dan het 13" wiel van Yamaha, enigste voordeel wat ik in een 13" wiel zie is dat het wat rapper van zijn plek komt, maar goed das voor de rest ook weer niet echt belangrijk.

Happy weekend Jan
 
Laatst bewerkt:
wat ik niet begrijp is dat er bij die uitlaat staat speciaal voor 250cc en kleiner.
voor dat geld zeker een mooi geluid en looks vind ik ook ok.
ik ga waarschijnlijk overstappen naar de x max zijn er nog rare dingen ?
kinderziektes?
tsja, alleen de middenbok en die heb ik er dan ook afgehaald. Deze raakt 't asfalt bij iets scherper sturen. Buddy is op zich geen probleem; alleen lastig te openen met je handen vol.
Mocht je interesse hebben, zie mijn link naar speurders een paar reacties eerder.
 
tsja, alleen de middenbok en die heb ik er dan ook afgehaald. Deze raakt 't asfalt bij iets scherper sturen. Buddy is op zich geen probleem; alleen lastig te openen met je handen vol.
Mocht je interesse hebben, zie mijn link naar speurders een paar reacties eerder.
ik zit aan een dealer vast anders had ik zeker intresse gehad.
ik moet mijn spik splinter nieuwe maandagmorgen beverly inruilen erop.
lees het beverly topic maar.
 
Ben zelf geen bereider van een X max, maar houd een e.a. wel in de gaten, dit
omdat het de regelrechte concurrent is van de Kymco Xciting 400i die ik zelf heb besteld.
Afgaande op een vergelijking test, schijnt de Yamaha Xmax 400 middenbok soms over de grond te slepen (in mijn opinie komt dit o.a. door het kleine 13" achterwiel), daarnaast schijnt de buddyseat opening niet altijd soepel te werken... deze zaken komen niet voor bij de Kymco Xciting 400i.
Yamaha geeft aan dat deze zaken in een later stadium nog worden verbeter, ben benieuwd
of ze dat ook daadwerkelijk weten te realiseren!

Het Yamaha middenbok verhaal ken ik wel van mijn DownTown dat was ook een 13" achterwiel en als ik wat te ruig door de bocht ging kon het ook wel eens gebeuren dat hij
over de grond sleepte.
Ben zelf erg blij dat de nieuwe Xciting 400i een 14" achterwiel heeft dit zal zeker een beter rij comfort geven dan het 13" wiel van Yamaha, enigste voordeel wat ik in een 13" wiel zie is dat het wat rapper van zijn plek komt, maar goed das voor de rest ook weer niet echt belangrijk.

Happy weekend Jan
vergeleken met mijn maandagmorgen beverly dus weinig klachten.
Kymco Xciting 400i is heel mooi maar net iets te race vergeleken bij de x max dat vind ik minder mooi.
maar was ook bij mij een kanshebber.
ik wacht toch op de abs versie dus ik kan nog switchenin tussentijd thx voor de info.
dat achterwiel ga ik nog effe over nadenken bij de beverly is het wel goed uitgevallen namelijk.
 
ik wacht toch op de abs versie dus ik kan nog switchenin tussentijd thx voor de info.


De Xciting 400i die ik krijg wordt de eerste Kymco NL. levering met ABS... de productie van deze ABS versie is nu net begonnen, ik krijg hem met de eerst volgende bootlading
Met de kleur geel die ik heb besteld, zal het er nog meer race uitzien als jou lief is haha,
maar das natuurlijk een persoonlijke voorkeur hehe

Cheers Jan
 
Laatst bewerkt:
kleur doet me aan de yamaha r1 denken,ik vind dat vierkanten juist mooi .race heb ik gehad te oud voor ;)
hoe is de wind bescherming?
 
Hoe is het met de mensen die de 400 bezitten die zijn overgekomen van een moto, zijn deze tevreden over de switch en hoe bevalt de scooter op zich nu ?

400cc motorscooters zijn ideaal om je relaxed te verplaatsen in stad en op de snelweg.
Het type dat je kiest hangt af van wat je zelf verlangt. Kies je voor een sportievere look en is het eventueel comfort van een passagier minder belangrijk, of heb je graag ook wat meer bagageruimte en is het belangrijk dat je parter achterop ook comfortabel een lange afstand kan meerijden.
Ik gebruik hem dagelijks. Voor korte en ook voor langere afstanden. Regelmatig in het weekend daguitstapjes van 300-500 km. Op de autosnelweg rijdt mijn MaxSYM als een limosine met een gemakkelijke kruissnelheid van 120-130 km/u en top op teller van 165-170 km/u. Hij is heel goed afgeveerd en uitgebalanceerd en heeft een prefecte wegligging en hoog remvermogen met dubbel schijfrem vooraan en ook ABS aanwezig.
Door zijn 238 kg leeg, zonder accessoires voel je ook niets van tegenliggers en zeer weinig bij wat hardere wind.
En .... vorig week nog een solorit gedaan van 450 km naar Scheveningen, verbruik 4,2 L/100km. met op autosnelweg 120-130 km/u op GPS.
Nee, de huidige 400 met elektronische injectie zijn goeie allround motorscooters. Ja kan er echt volwaardig het verkeer me op, ook autosnelwegen en ook langers afstanden.
Merken zijn hier minder belangrijk, wel neem je best één die je zelf mooi en comfortabel vindt. Een MaxSYM400i zit net als een paar andere iets hoger en heeft ook iets hogere wielen.
Dit soort motorscooters kan je meer en meer gaan vergelijken met lichtere toeringmotoren qua motor, maar met zwaardere qua comfort.
Maar dit is mijn persoonlijke opinie.
Groetjes van een oudere motorscooterfan.
 
Sym motorscooters worden in Nederland bijna niet verkocht, in Belgie des te meer.
Misschien moeten ze zoals in Frankrijk ook 3 jaar garantie geven of 100.000 km om er in Nederland een verkoop succes van te maken.
 
De doorsnee onderuitzak HD niet nee, maar de XR heeft een redelijk actieve zit dus dat moet goed komen!
 
Na half uurtje op de mijne denk je dat je rug afbreekt ;) wat voor kleur heb je? Ik vind ze leuk die xr.
 
Oranje. Misschien in de toekomst even met matzwart aan de slag, maar ik kijk t eerst even aan. Rij jij al lang op zon XR en wat zijn jouw ervaringen?
 
Ik heb een zelfbouwer vandaar ook die last van me rug bij het rijden jij hebt heel ander model.
In matzwart worden ze nog mooier uitlaat lint er op en klaar
 
Helaas wel ja. :-/

Xmax voldeed aan alle verwachtingen, dat zeker.
Maar doordat een aantal prive prioriteiten verschoven zijn is er nu even geen plaats voor de Xmax.
Vandaar de verkoop..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan