Yamaha x-max 400

Heb al vast voor je het merk & model opgegeven, jij mag nu het modeljaar selecteren, zie hier.

Tip, neem het artikelnr. over en ga hiermee het Net afstruinen of checken wat ie bij bij Bolski.nl kost.


Pas je op Chopper, ik ken mensen die voor zulke reclame-uitingen meerdere keren een ban hebben gekregen.
 
Laatst bewerkt:
Pas je op Chopper, ik ken mensen die voor zulke reclame-uitingen meerdere keren een ban hebben gekregen.
Dank voor het attenderen. Mijn inschatting is dat de mods de door mij geplaatste url's lezen (als ze al meelezen) zijnde als informatief, want ik heb geen persoonlijke belang/gewin er mee. Wordt dit toch anders geïnterpreteerd, dan weten ze mij wel te bereiken.
 
het gaat erom dat de ene site zegt dat uitlaat gelijk is aan die van een yamesty (qwa fitting) en de andere zegt van niet
Heb al vast voor je het merk & model opgegeven, jij mag nu het modeljaar selecteren, zie hier.

Als je die van de Majesty400 mooier vindt, dan heb je iig de linked-pijp van de XMax250 nodig (artikelnr. L-Y2SO1SS), maar of je gaat uitkomen met de bevestigingspunten en materiaal die meegeleverd wordt bij de Majesty400 op een XMax250????

Tip, neem het artikelnr. over en ga hiermee het Net afstruinen of checken wat ie bij bij Bolski.nl kost.
 
Uit de documentatie op de officiële Akrapocvic site kun je zien dat de linked-pipes niet dezelfde zijn, nl;
Je ziet in die documentatie dat de bevestigingspunten van de Majesty400 niet overeenkomen met die van de XMax250.

Wat ze wel gemeen hebben is de katalysator, nl;
Aangezien de katalysator geplaatst wordt tussen einddemper en linked-pipe mogen we aannemen dat de diameter van de Akra-einddempers voor de Majesty400 en de XMax250 hetzelfde is.

Heb je linkjes naar die sites die beweren van wel en die beweren van niet?
 
ik denk dat ik et verkeerd heb begrepen.
Bolski gaf aan dat de leovince granturismo voor de majesty 400 niet zou passen op de x-max 400.
maar als ik op de link klik van de akrapovic die hij mij heeft gestuurd krijg ik de akrapovic voor de majesty 400 te zien. en dat geld ook voor andere sites waar ik kijk *asyparts bij bijvoorbeeld.
Ps heeft iedereen zn standaard uitlaat er nog op?
 
ik denk dat ik et verkeerd heb begrepen.
Bolski gaf aan dat de leovince granturismo voor de majesty 400 niet zou passen op de x-max 400.
maar als ik op de link klik van de akrapovic die hij mij heeft gestuurd krijg ik de akrapovic voor de majesty 400 te zien. en dat geld ook voor andere sites waar ik kijk *asyparts bij bijvoorbeeld.
Ps heeft iedereen zn standaard uitlaat er nog op?
Wellicht is er idd wat ruis in de communicatie. Ik ben er vanuit gegaan dat je de Akra wilde voor je XMax250, maar jij hebt het mss over de Xmax400(?).

Op de site van Akra krijg je geen item te zien voor de XMax400, mogelijke reden is een overeenkomst tussen Yamaha en Akrapovic om de Akra's voor de nieuwe modellen (zoals de XMax400) de eerste (en mss ook een tweede) jaar via de accessoires-programma van Yamaha als verkoopkanaal. Zie hier de Akra's bij Yamaha met model-logo.
 
hi chopper, ik heb et indd over de 400. Klopt het dat de majesty 400 uitlaat gelijk is aan die van een x-max 400 ??
 
hi chopper, ik heb et indd over de 400. Klopt het dat de majesty 400 uitlaat gelijk is aan die van een x-max 400 ??
Nope, uitlaten zijn niet gelijk, maarrr....,

full

full

full

full


Zoals je ziet past de Akra voor de Majesty400 ook op de XMax400, let op dat deze iets hoger komt. Tevens is de Akra van Yamaha voor de XMax400 inclusief met kat en is de link-pipe in een geheel met de demper.

ik denk dat ik et verkeerd heb begrepen.
Bolski gaf aan dat de leovince granturismo voor de majesty 400 niet zou passen op de x-max 400.
maar als ik op de link klik van de akrapovic die hij mij heeft gestuurd krijg ik de akrapovic voor de majesty 400 te zien.

Mss wist Bolski al dat die van de Majesty400 ook op de XMax400 past, mss voor de zekerheid dit nogmaals bij hem navragen.
 
he chopper thanks voor de informatie het is nu duidelijk!! ik ga de akra binnekort bestellen. goedkoop is ie niet maar het geluid van de standaard uitlaat is om te janken
 
he chopper thanks voor de informatie het is nu duidelijk!! ik ga de akra binnekort bestellen. goedkoop is ie niet maar het geluid van de standaard uitlaat is om te janken
Is het prijsverschil zodanig groot, dat je niet voor je model-specifieke-Akra bij Yamaha kiest? Heb jij nu een XMax400?
 
Yamaha verkoopt de akra voor boven de 6. En bij andere (geen Namen) uhum, voor 460. Ja ik heb de xmax 400
 
Yamaha verkoopt de akra voor boven de 6. En bij andere (geen Namen) uhum, voor 460.
Okay, scheelt zo'n €200, gelukkig hebben wij in NL (nog) niet met de motor(scooter)-APK te doen, anders had je zo'n €100 extra moeten uitgeven aan de kat.
Ja ik heb de xmax 400

Proficiat, en hoe is ie t.o.v. de XMax250?

Als de Akra erop zit effe een paar pics schieten en hier plaatsten.
 
Laatst bewerkt:
zeker weten chopper thanks nog voor de info! ik had zeker niks te klagen over de 250, wat een top ding was dat, heeft me echt een leuke tijd bezorgd. ik heb nog niet echt vaak gereden met de 400 maar wat ik echt heb gemerkt is dat ie vanaf stilstand echt snel weg is zonder die bekende dip in et begin, en vanaf 50/60 volgas is ie ook echt lekker vlot. kortom de 400 is in tegenstelling tot de 250 veel serieuzer, de snelweg is ook geen probleem meer ( niet dat dat voor de 250 wel was maar je mistte gewoon wat extra kracht. Het geluid wat uit de standaard uitlaat komt is echt 3 x niks. lijkt wel een snorscooter.
 
Dat is mooi nieuws Raffa... ben benieuwd hoe snel je de ABS versie kunt gaan berijden.

Mvg. Jan a.k.a WebEngine :)
 
Laatst bewerkt:
Ja Jan , ben ook benieuwd wanneer hij word geleverd , morgen eens gaan bestellen en bevragen ;o)

Faceboogie , ben je echt zo tevreden over de x -max ? kan nauwelijks wachten ;-)
 
Jemig, ook al een nieuwe scooter. Tis echt niet te geloven. Waar werken jullie dan? Of zijn jullie zuiniger dan ik??? Oof gooi ik het snel over de balk??? Me vrouw een gat in de hand??? Nou raffa; hoop dat je hem snel hebt, en veel plezier ermee. En veilige km.s
 
Hi Blue,
ik ben zelf gewoon een arbeider hoor "industrieel spuiter/schilder"

Je hebt allemaal toch je momentje om de zoveel jaar?

Daarnaast vind ik motor scooters niet eens zo gek duur.
Bij mij ging het overigens allemaal wat vlotter dan een paar jaar in bezit houden,
dit omdat ik in juni door een tegenligger die links afsloeg en mij over het hoofd had gezien frontaal ben aangereden.... BOEM alles kapot ha ha
Heb ondanks dat het een WA motor was alles tot in de details vergoed gekregen plus een
bonus voor een beschadigde arm.
Dus het was een kwestie van een paar duizend aanvullen om een stapje hoger op te klimmen.
Misschien zit jij ook wel met een vette hypotheek of iets dergelijks?
Die van mij is al lang geleden zo goed als compleet in gelost.
Zoals ik reeds aangaf vindt ik een motor scootert nog vrij goedkoop, misschien koop ik de volgende keer wel een schakelbak, en dan voel ik nu al mijn water dat iets wat ik leuk zou vinden wel eens het dubbelen zou kunnen gaan kosten.

Vergeet ook niet dat het momenteel wel een beetje de tijd is om nieuw te kopen.
Een nieuwe auto laat je tenslotte ook niet in december afleveren.

Cheers Jan a.k.a. WebEngine

edit: 48 jaar jong
 
Laatst bewerkt:
Jemig, ook al een nieuwe scooter. Tis echt niet te geloven. Waar werken jullie dan? Of zijn jullie zuiniger dan ik??? Oof gooi ik het snel over de balk??? Me vrouw een gat in de hand??? Nou raffa; hoop dat je hem snel hebt, en veel plezier ermee. En veilige km.s
denk dat je naar leeftijd en salaris moet kijken :]
 
En hij is besteld , leverdatum eind van de maand , het is een witte geworden dus nu is het ongeduldig afwachten 😁
ben benieuwd naar je eerste ritje :]
reed op de a2 naast een xmax 400 blijf hem mooi vinden
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan