Yamaha x-max 400

Moge Webengine. Je verhaal heb ik gelezen en je heb t ook gelijk. Die van jouw was geraakt, en hoop dat je weer snel hersteld. Mooi dat het financieel ook goed opgelost is.
Maar het klopt dat het niet heel veel hoeft te kosten. Maar meestal moet je toch geld bijleggen. En dat moet je toch ergens vandaan halen , haha. Maak ook allemaal niks uit. Maar 6000 euro voor een scooter vind ik toch een hoop geld. Vandaag de dag, doet ik daar geen P-Elletje meer voor. Vroeger wel, maar nu niet meer.
 
Mt Teun, Het licht er ook aan, wat je salaris is en je vaste lasten enz enz. Als je nog bij je ouders zou wonen dan spaar je ook veel meer per maand, dan wat we tegenwoordig kunnen sparen. Ik hou meestal aan het eind van mijn salaris, een maand over. lol.
 
mf scooterijders zijn gepensioneerde die van hun laatste spaargeld voor ze dood gaan nog 1x ruig willen doen ;)
 
Heyla heyla m3 theun , ik ben van gisteren 36 geworden dus ben zeker nog niet toe aan pensioen zenne , ik heb gewoon mijn moto verkocht en mijn yamaha x max 250 start Nog te koop en als ik die 2 verkoop kan ik een nieuwe x max 400 kopen dus heeft niets te maken met pensioen ofzo ! 😉
 
Vandaag goed nieuws gehad van de dealer en ook ineens gaan kijken, hij staat te glimmen , Nog een beetje ineen gezet worden en dan papieren in orde brengen en dan ophalen 😆
 
Nope,
speciaal eind stukje voor op het uitlaat tuutje.
Ik heb ze voor de Xciting 400 ook gezien, en wel in alle kleuren.
 
Ja ja ik heb hem eindelijk , de eerste x max 400 i met ABS in belgie was voor mij 😉
full
 
Mooi man, en gelijk standaard al een paar City grips er onder.
Ben benieuwd wat straks je bevindingen zijn.
In ieder geval veel plezier met je nieuwe aanwinst gewenst

Cheers
 
Bedankt allemaal , ben er ook wel heel tevreden over

Staan nu van vandaag iets van een 200 km op , we kunnen natuurlijk nog niet voluit gaan maar je voelt dat er power aanwezig is en dat hij wilt doorgaan ,

Zoals wel het geval was met de 250 is de bekende dip bij deze niet aanwezig ,hij trekt mooi lineair door , bandjes zijn volgens mijn mening ook zeer goed , gas respons is ook direct

De ruimte onder het zadel is nog groter dan de 250 en die was al groot te noemen dus zeker tevreden over , je hebt er ook veel bekijks mee onderweg heb ik de indruk ;o)

Het enige negatieve dat ik momenteel zie is de grootte van de originele uitlaat maar ik denk dat deze tegen de zomer gaat vervangen worden door een acrapovic exemplaar

Besluit : Zwaar tevreden over de beslissing over deze scoot ;-)

Zijn er nog mensen die ene gaan bestellen of erover aan het denken zijn , zou alleen maar kunnen zeggen , DOEN !
 
Het is een mooie scoot en die uitlaat .... ik zou denken whatever hij zat er gratis bij als ie maar doet wat ie moet doen.
 

toevallig dat je dit post want mijne toen hij bij de dealer aankwam is ook terug naar Frankrijk moeten gaan voor problemen aan de abs anders had Ik hem iets vlugger gehad , heb nu ook gekeken naar het framenummer maar mijn nummer is daar niet tussen , mijne is een hoger nummer maar het is opgelost ondertussen ;-)

Scooter gaat nog steeds goed ;-)
 
Ik ben deze mooie scoot ook aan het overwegen. Ik wou je even een pm sturen Raffa, maar die optie is niet bij je profiel aktief, dus dan maar even langs deze weg.

Graag had ik geweten welke banden er standaard opliggen
En de zithouding... heel belangrijk voor mij vanwege een vlug vermoeide rug: als je rijdt, voel je je dan naar achter geduwd worden door de wind (zo een beetje het gevoel dat je je aan het stuur moet vasthouden om niet naar achter geduwd te worden). Of zit je lekker stevig in het zadel?
En is bij de nieuwe versie met ABS ook het probleem met de laaghangende middenstandaard opgelost? En zo ja... hoe hebben ze dit dan verbeterd?

Alvast bedankt.
 
Hoi the ridingman ,

Ik ga proberen zo eerlijk mogelijk te zijn ,

Banden zijn Michelin citygrips en deze zijn echt wel heel heel goed , in nat en droog heb ik ze nu al bereden en zijn heel goed

Zithouding hangt af van je lengte ook denk Ik , het heeft een actieve zithouding en als je zo een 100 km ineens doet voel je wel iets in je rug maar ik denk dat dat algemeen met motorscooters is , ik vind wel dat de rugsteun wel wat hoger had gemogen zoals de maxsym 400 maar in je rug voelen , tja na een tijdje wel ja , daar ben ik eerlijk in

op uw vraag of ik naar achter word geduwd heb ik zelf nog niet ervaren eerlijk gezegd , zit altijd mooi tegen de steun aan maar omdat ik nog in rodage zit heb ik nog niet harder dan 100 km per uur gereden , stevig in het zadel zit ik wel

Dat van die middenbok is denk Ik nog niet opgelost , verleden week zondag ben ik in de ardennen gaan rijden en daar was een heel korte haarspeldbocht en daar heb ik met de middenbok inderdaad de grond geraakt maar ik moet zeggen dat je dan toch al redelijk plat gaat maar is iets om rekening mee te houden

Voor de rest valt de scooter reuze mee , zit genoeg power in een het rijdend gedeelte en de afwerking van de onderdelen is wel top , momenteel zit ik rond de 600 km en Nog steeds tevreden

Beste is voor eens te testen op deze scoot , heb het zelf ook niet gedaan maar zoals gezegd valt het reuze mee

Moesten er nog vragen zijn , shoot ;-)
 
middenbok euvel zal nooit worden opgelost, dat krijg je gewoon kado bij een 13" achterwiel in combinatie met zo'n soort midden-bok constructie.
Enige remedie zal blijven om de midden-bok te demonteren.

Michelin City Grips zijn idd. best welk redelijk goede banden, en dan vooral bij droog weer, toch zijn er naar mijn idee wel betere all-round all-season banden te krijgen voor dat formaat wielen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan