Kymco Xciting 400i

Kymco zal toch hun verkoopsnet serieus mogen uitbreiden in België denk ik, en met goede dealers en herstellers werken. Je moet toch alles op een rijtje zetten voor je een nieuwe maxiscooter koopt, niet ? Maar toch veel succes met de Kymco Xciting 400i. Ik weet dat ze in Frankrijk hem enorm promoten, ook via tv-spots. Hun afzetmarkt is daar ook veel groter.

Ik weet niet hoe het in BE zit maar in NL is Kymco de meestverkochte brommer/scooter en vaak ook goed te servicen bij de brommer/scooterzaak. Hier in Eindhoven e.o. zijn er iig genoeg dealers te vinden die de motorvarianten verkopen en onderhouden.
 
Ik heb 70-80 km van mij vandaan moeten zoeken voor een Kimco dealer toen, en dat was dan een dealer voor wie dat meer een sleur was dealer zijn, dan wat anders. Hij trachtte me dan ook zijn enig toonzaalmodel van de hand te doen, alsof hij blij was dat hij er vanaf zou zijn. Neen, het boezemde me helemaal geen vertrouwen. Ik heb uiteindelijk voor een MaxSYM gegaan omdat ik in een straal van een 20 km snel 3-4 dealers had, maar vooral ook omdat de prijs-kwaliteit verhouding heel goed lag en me een mooie moderne toerscooter leek met goeie prestaties, veel opbergruimte en ook op hogere en bredere wielen staat. Je zit iets hoger t.o.v. de duurdere merknamen hier ala Suzuki, Yamaha en Honda, in dat genre. Voor je partner achterop is het ook veel relaxer en comfortabeler zitten, zeker in vergelijking van de Kymco, dat was al zo met de 500 en met de 400i lijkt het me nog sterker.
 
mooi ding!
zou het nog overwegen
vind raar dat de xcitings 500 hier maar niet dalen in prijs 2dehands, een jonge tweedehands word evneveel gevraagd als de 'kortingsprijs' die vorig jaar werd aangeboden voor een nieuwe, namelijk 4200 of 4300 geloof ik.
 
Goed we zijn vaak wat later met de releases dan in België, maar het lakse verdeler/dealer/parts programma wat ik ook wel eens van Belgische kennissen heb gehoord kennen we in NL. niet.

Voor de liefhebbers,

eind oktober druppelen de eerste demo's binnen in NL. het zijn een paar "Pearly Black" Xcitings 400i nog zonder ABS!

Cheers WebEngine Jan

m337.jpg


u6azeqej.jpg
 
Laatst bewerkt:
Voor het oog nog wat extra's!

fefo.jpg


ueia.jpg


iu8i.jpg


dwgl.jpg


64sy.jpg


0cx9.jpg


8spm.jpg


t5yn.jpg


pn4q.jpg


voxt.jpg


xnha.jpg


9oxt.jpg


wcv2.jpg


74gw.jpg


73bh.jpg


xd8l.jpg


9hk3.jpg

pic. source: Jorsindo

p.s.
Spiegels zijn custom en zitten normaliter op stuur!
(Voor 100 euro koop je in Azië een setje kuipspiegels 'a la Kawasaki Z1000' met adapters
De oranje gloed komt uit een led die in de Bi Xenon projector zit
dit noemen ze 'Devil Eye' (niet te verwarren met 'Angel Eye' wat aan de
buitenkant van de projector zit)


Cheers WebEngine Jan ;)

p.s.
Het noge duidelijk zijn dat ' Devil Eye poepelegein' hier waarschijnlijk verboden is!
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dit echt een mooie scooter hoor. Met rood licht aan de voorkant rijden lijkt mij niet zo verstandig, ziet er wel leuk uit.

In het 400 cc segment kan deze best de concurrentiestrijd met de Xmax 400 aangaan, ook een bloed mooi ding.

Mish
 
Wat mij vooral veel bezig houd is de vario zoals dat je hem o.a. op pagina 1 van dit topic ziet staan.
Zelf ook nog maar alhier in dit bericht een paar plaatjes van deze vario geplaatst.

Het komt op mij over als een revolutionair systeem, hij heeft immer geen glij-nokken maar 3 pennen die in 3 corresponderende busjes vallen... in de busjes zitten zo te zien wel plastic/nylon/ teflon achtige hulsjes om een soepel verloop te garanderen.

Ben al een tijdje aan het rond kijken of andere merken dit type vario ook gebruiken,
van BMW heb ik reeds gezien dat ze zoiezo nog met conventionele glij-nokken werken.

Voor mijn gevoel zou dit systeem wel eens een mooie stabiliteit kunnen opleveren en ben ook erg benieuwd of er hier leden zijn die dit systeem op een ander merk scooter hebben gezien.

Ondertussen uitgevonden dat de DownTown 125cc dit type vario ook gebruikt.

p2ye.jpg


z9pl.jpg


ceq3.jpg


Cheers all
 
Laatst bewerkt:
Leuk om ook die officiële accelleratiecijfers te zien. Helaas zitten er geen 80-120 cijfers bij.
De mijne houdt tot de 50 geen Maxsym of Xciting 400 bij. Dat kost me een ruime seconde extra. Maar bij 80 heb ik de Maxsym ingehaald en bij 100 lig ik beide voor (haal ik net binnen 9 s).
P.s. gemiddelde van 3x in 2 richtingen, geklokt met GPS.
 
Hallo
Ik ben van plan om mijn derde Kymco aan te schaffen na goede ervaringen.
De xciting 400i zal het worden.
Echter enkel en alleen wanneer ie beschikbaar wordt met ABS.
Iemand enig idee vanaf wanneer deze versie leverbaar is in België?
Groeten
Ivan
 
Hallo
Ik ben van plan om mijn derde Kymco aan te schaffen na goede ervaringen.
De xciting 400i zal het worden.
Echter enkel en alleen wanneer ie beschikbaar wordt met ABS.
Iemand enig idee vanaf wanneer deze versie leverbaar is in België?
Groeten
Ivan
Allicht kun je het eens opvragen bij een dealer/verdeler.
Ik heb hier in NL. pas een ABS versie besteld en aanbetaald en die verwacht ik in december.
Daarmee rij ik straks de eerste ABS versie in NL. (worden momenteel gefabriceerd)
Als alles goed gaat zet ik hem dan begin januari op kenteken.

Deze maand staat een leuke test tussen de X-Max400 en de X400 in ScooterXpress.
Zal eens gaan lezen, ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
Deze maand staat een leuke test tussen de X-Max400 en de X400 in ScooterXpress.

Vandaag even gelezen, niet verkeerd wat ik lees over mijn a.s. brommert,
waarmee ik straks iedereen der uit rem haha.

Cheers Jan
 
Laatst bewerkt:
@Raffa,

ik heb geen scanner.

Het blad ligt momenteel hier in Haarlem ook niet in de shop, ben bij de grootste zaken
zoals AKO geweest, heb het daarom maar even online besteld:

Home | MagVilla.nl

Aldaar even bij zoeken de naam van de lectuur invullen.... opsturen naar België
kost het blad je in totaal € 9,45

De Kymco is de enige van de 2 die deze ronde geen kinderziektes heeft.
De Yamaha gaat zo te lezen vaak met de midden-bok over de grond.
De buddyseat Open/Dicht eigenschappen van de Kymco wordt door de tester geroemd,
volgens de tester laat Yamaha hier een steekje vallen.
De Yamaha kan onder de buddy 2 helmen kwijt, de Kymco maar 1.
De Yamaha had in de test geen standaard uitlaat, jammer want de Kymco
had die er wel gewoon nog op zitten.
De Yamaha schijnt de eerste 2 seconden sneller te zijn, zoals je weet
zijn die 2 seconden zo om, hehe
Tester noemt de afwerking van de Yamaha premium en die van de Kymco technisch.
Ze zijn allebei goed en mooi bevonden één van de twéé uitkiezen zal dus een persoonlijke keuze zijn.


De Kymco heeft een groter achterwiel wat (is mijn ervaring) minder stuiter toestanden zal opleveren, alsook geen gesodemieter met de midden-bok over de grond zal opleveren.
Als straks de ABS versie komt kun je bij beide modellen 5 kilo erbij optellen, want volgens mij
weegt een ABS systeem wel zo'n beetje 5 kilo.
Ik heb de DownTown 300i ABS gehad, met 14 gram Dr Pulley's en andere uitlaat.
Met topkoffer en hoogscherm, op mijn Garmin Zumo GPS dikwijls 141km per uur zien staan.
Ik verwacht dat de Xciting straks bijna160 km per uur op mijn GPS zal halen, overigens zal de kilometerteller dan snel richting de 170 gaan.

Cheers WE Jan
 
Laatst bewerkt:
oké bedankt voor de toelichting Jan

Blij dat je in het kort het samenvat , toch proberen het boekje te bemachtigen dan

Ben nog wat aan het rondkijken natuurlijk maar volgend jaar zou mijn keuze moeten vaststaan ;o)
 
Je kan een abonnemnt nemen op ScooterXpress, volgens mij ook in Belgie. Ik kijk er elke maand naar uit. Via DSB is een abonnement spotgoedkoop.
 
Laatst bewerkt:
Je kan een abonnemnt nemen op ScooterXpress, volgens mij ook in Belgie. Ik kijk er elke maand naar uit. Via DSB is een abonnement spotgoedkoop.

Dirk Scheringa heeft geen scooter meer :+

Moet zijn DBS (dutch big scoots)
 
Heb het boekje gevonden na 7 krantenwinkels te hebben gedaan dus heb de test gelezen ;o)

Ze komen allebei zeer goed uit de verf dus zal het van persoonlijke keuze afhangen

Ik persoonlijk neig dan eerder naar de x max 400 toch omwille van het kleine verschil in prijs , veel plaats onder de buddyseat , groter als de kymco die maar 1 helm kan stokeren en ook omdat yamaha een grotere naambekendheid heeft dan kymco want in belgie is dat niet zoals in nederland en omdat ik van de x max 250 nu ook wel tevreden ben alleen mag er wat topsnelheid power bijkomen en dan is dat dik in orde ;o)
 
Terug
Bovenaan Onderaan