Kymco Xciting 400i

Vandaag sinds tijden weer even lekker aan het sleutelen geweest.

Om te beginnen heb ik een +20% / 800rpm drukveer in de koppeling geplaatst.
De koppeling ging zoals ik het gewend ben van Kymco heel gemakkelijk uit/in elkaar.
Ik heb niet zo heel veel verstand van drukveren, deze nieuwe drukveer is eigenlijk iets
langer als de originele OEM drukveer, maar kennelijk hoort dat zo? (veer is overigens specifiek voor Xc)
Misschien kan iemand bevestigen dat andere drukveren vaker een afwijkende lengte hebben?
Het resultaat is overigens onwijs goed, hij trekt nog iets mooier op en houd erg goed zijn top snelheid vast.
Pakt ook enorm goed op vanuit alle snelheden, daarnaast gaat stapvoets rijden nog iets gelikter
Ik ben er zeer tevreden over en dus erg blij met dit top katapult resultaat.
Aanbeveling in combi met de 15 gram Dr. Pee's

For most torque (clutch) springs after they are in use they lose force, strength and tension. Most springs lose around 12% recession and sometimes more after 1000 kilometers (nearly 625 miles) of use.

With the Tech Pulley 20% torque spring, after 1000 kilometers our torque spring only has a 1.5 - 2% recession, which is extremely unique and quite amazing! The reason the recession on the Tech Pulley spring is so low is because these springs are made of high quality material AND before they are sold they are recessed in the factory. These factors are why users cannot feel any loss of power as the loss was already made at the factory during production.

From the take-off position the Tech Pulley spring works like +800rpm torque spring, but during re-acceleration it works like a +1200rpm torque spring.

image.php


Ik kreeg ook gelijk het geniale plan om de 3 vario geleide pennen eens goed te polijsten.
De vario geleide pennen zijn bij de specifieke Xc vario de vervangers van de conventionele glij-nokken.
De rampplaat/gradenplaat gaat nu nog soepeler uit en in elkaar.

Vervolgens heb ik het stof filter van de variokap vervangen voor een duurzaam filter.
Dit filter is van metaal en super fijnmazig.

Rechts OEM filter, links de vervanger
image.php


image.php


Ook nog even een heel klein drolletje kit tussen de zwarte plastic filter behuizing en de vario
deksel gelegd, zodat alles perfect is afgesloten.
image.php


Heb nog wat andere spullekes uit Taiwan mee laten komen, waaronder o.a. een Koso voltmeter, carbon bescherming plaatje voor op contact-slot, en mijn mooie beugel voor de uitlaat.
De beugel is van rvs en dan heel gelikt met een bolle glimmende toplaag van carbon er op gelijmd.

image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


Ik heb ook die andere beugel met dat spinnenweb liggen, ik had wat mis communicatie
met de Taiwanese dus vandaar dat ik nu 2 beugels heb liggen.
Die met het spinnenweb is ook best mooi licht gewicht en met verzonken inbus boutjes etc.
Hij is te koop, dus mocht iemand in de toekomst een andere uitlaat plaatsen, en niet met
zo'n lelijke puist van de OEM uitlaat bevestiging willen blijven door rijden
dan is dit je kans om iets unieks toe te voegen wat een ander niet heeft en waarschijnlijk
ook niet makkelijk zal kopen.
image.php

8zki.jpg


Hopelijk van de week tijd om mijn uitlaat er op te zetten, en de topkoffer met remlicht moet er ook nog even op want ik zit met het Pinksterweekend in Duitsland o.a. in Koblenz/Trier
Als ik terug kom van het weekend Duitsland kan de motor gelijk voor de 5000km beurt,
denk dat ik na terugkomst op 5500km sta.
Na terugkomst ga ik dan nog even met de bekerspuit in de weer.
Daarna moet ik alleen nog een keer van die Maxix banden zien af te komen.

Mvg. Jan *D
 
Laatst bewerkt:
Haaa Webengine Jan, jij heb je centjes weer goed besteed. Mooie prullaria.
Is ook wel handig zo'n voltmeter. Veel genot ermee en sleutelse.
gr, Ad
 
Het was voor mij het handigst om maar gelijk wat meer dingetjes uit Taiwan mee te bestellen,
want bestellen direct uit Taiwan is niet iets wat je zo maar even doet :N
Dus vandaar maar gelijk wat prullaria mee besteld, waarvan ik sommige dingetjes hier niet eens beschrijf ;)
Het is een vervelend iets dat bestellen uit Taiwan want ik moet elke keer extra kosten maken bij de douane. (heb er natuurlijk wel een trucje voor, maar evengoed mot je betalen)
Ga zo nog een rondje rijden, want hij gaat momenteel als de brandweer yeehaa :]
Ben benieuwd of de extra gewicht besparing t.b.v. de uitlaat straks ook nog wat voordeel
geeft.
Waarbij ik moet opmerken dat mijn retrofit denk ik wel 1 kilo zwaarder is als OEM koplampen,
en dan heb ik nog een dikke vette Stebel luchthoorn van 600 gram er in zitten.
En dan krijg je nog wat gewicht overheen van topkoffer rack, topkoffer M5 plaat en topkoffer
Dus 4,5 kilo van uitlaat der af kan geen kwaad.
 
Laatst bewerkt:
"RAM Mount" 'Haakse spiegel montage steun' type: B-Kogel RAM-B-252U

Lees al mijn berichten in dit topic maar eens door dan kom je denk ik vanzelf wel ergens tegen wat je moet doen.
Het is in ieder geval een spiegel montage, waarbij je het gat van de B-Kogel RAM-B-252U iets moet uit vijlen omdat de Xc spiegels niet geschroefd zitten maar met dikke vette knelkoppelingen op het stuur zijn gemonteerd.


image.php


image.php



Cheers WebEngine aka: Jan *D
 
Laatst bewerkt:
Ha mooi, ik had ook al een visje uitgegooid.
Ik ga vrijdag weg naar Duitsland, heb de 47 liter topcase er op gemonteerd, dat is helemaal super op dat Kymco rek, ik ben er zeer content mee en ben blij dat ik dat originele Kymco rek had uitgekozen.
Heb vandaag nog even rap de 2 deksel delen in de base-coat en de 2K clear-coat gespoten.
Was een duur geintje want ik moest nog een andere basis als ik gewend was als onderlaag spuiten om
kleur echtheid te garanderen.
Morgen eens zien hoe de "Kymco geel parelmoer plastic" en "Kymco zilver metalic aluminium" deksels zijn op gedroogd.
Als ik terug kom van Duitsland spuit ik de stuurkolom ook geel metalic en dan het klepje weer zilver metalic, ik ben ook van plan om de tunnel te gaan spuiten, en dan prak ik er van de winter een kleine subtiele airbrush op, wat voor item weet ik nog niet precies
Mijn uitlaat is na bijna 1 maand nog niet binnen, denk dat de spaghetti sliertjes nog staal moeten walsen of iets dergelijks.
Heb van de week een goede aanbieding gevonden van een Malossi vario die ook nog even rap besteld, komt ook uit Italië en die is wel vandaag al opgestuurd, maar zal wel vrijdag binnen komen en dan geef ik de Xc al de sporen richting Duitsland.
De Xc rijd erg tof en gaat als de brandweer, het is een super sooter, nu met 4000+ op de teller is hij lekker los, na terugkomt even een afspraakje voor de 5000km beurt maken.
Heb van de week ook mijn achterveren eens op het strakste standje gezet (nooit eerder gedaan) maar bevalt me erg goed, en dan vooral in de bochten.
Nu nog eens opzoek naar een paar banden die hem een beetje fatsoenlijk op de weg kunnen houden,
want ik verlies zo nu en dan grip als ik aan het sporten ben.
Denk dat het de Pirelli's Diablo's gaan worden.

Cheers Jan
 
Laatst bewerkt:
Jan, kijk eens naar de houdbaarheid datum van je foto's, of uit de zon houden en gekoeld bewaren. :)
 
Ikke nie begrijpen wat jij bedoelen... als ze bleek zijn zal het wel komen doordat ik geen affiniteiten met fotografie heb ha ha

p.s.
my first Sony 8-)
 
Laatst bewerkt:
Je post van 2 maart bv, alle plaatjes op zwart. Ik neem aan dat je de teksten graag compleet wil houden om ook als naslag te dienen.
 
allright, was me daar wel allang bewust van maar had totaal geen idee dat je dat bedoelde :Z
Dat was een keer een uitstapje naar een of andere waardeloze andere gratis foto uploader.... ik gebruik altijd externe upload sites.
Ik wist dat die foto's weg waren, als ik een keer zin heb zal ik ze er weer eens in zetten, heb daar een hele folder vol van met o.a. die retrofit foto's.
Was er een beetje pissig over dat zo'n flut site zomaar op zwart gaat, en eigenlijk nog steeds dus moet wel in een hele goeie bui zijn wil ik dat herstellen... wellicht komt die goeie bui ooit nog eens voorbij.
Staan voor de rest tientallen foto's van mij op, al gauw meer als van de gemiddelde forum poster, dus dan moet de mens het voorlopig daar maar mee doen.
Til zelf namelijk niet zo heel zwaar aan het geen jij aanneemt, mocht het een complete "how to do" voor iemand anders betreffen dan had het een ander verhaal geweest en had ik de screenshots direct al terug gezet.


Cheers Jan aka: WebEngine
 
Laatst bewerkt:
Net terug van Duitsland heb er sinds vrijdag maar 1000 bij gereden, ofschoon dit wel genoeg is om de 5000km beurt te ondergaan.
Eerst nog even morgen aan het postkantoor de Malossi set ophalen want er lag na thuiskomst
een briefje van post.nl in de bus.
En volgens Jaap Bolski komt de uitlaat ook van de week bij mij aan.
Ik zal e.a. er nog even rap op monteren voor dat de service beurt wordt uitgevoerd.

Heb in Duitsland nog via een kennis wat andere Kymco moto scooters ontmoet die zich nu ook af vragen waarom de Duitse importeur (MSA) alleen de witte en de zwarte XC aanbied, die lui zijn na het zien van mijn banaan vervolgens op FB al stemmen aan het verzamelen gegaan omdat ze ook de gele boven de andere kleuren verkiezen.... ben benieuwd of dat gaat lukken want in de andere Europese landen wordt hij absoluut niet geleverd.

Mvg. WebEngine
 
Laatst bewerkt:
Vanavond even de Multivar en witte drukveer in gebouwd, en eerste indruk is zeer goed.
Zit nu binnen no-time op 8000 rpm. en dat was eerder niet mogelijk.
Ik wordt nu zwaar in mijn zadel naar achteren gedrukt en de voorvork komt zelfs omhoog.

Ben benieuwd hoelang die Malossi Multivar goed blijft want ik heb qua duurzaamheid niet zo'n hoge pet op van dit merk, maar we zullen zien.
Er zitten 10 gram rollen in en ik denk dat het de bedoeling is om er 4 op rij met de text naar voren te plaatsen en 4 met de tekst naar achteren, daar wordt weinig over uitgelegd maar maak ik op uit het plaatje van de beschrijving, alhoewel dit niet helemaal duidelijk voor me is.
Ook in de youtube kun je dit helaas net niet helemaal goed bekijken.
twijfel, twijfel, twijfel, twijfel, twijfel, twijfel...

pdf url.....: VE Vespa Lambretta Piaggio

file.php



Als ik het zo bekijk als op het plaatje hieronder moeten de kanten van de rollen waar je het metalen binnen gewicht ziet zitten (Battuta rullo) allemaal tegen de lange doorlopende
kant in de vario komen.
Op deze manier heb ik ze dan ook geplaatst, maar twijfel toch ietsie.
En dit komt een beetje door het feit dat de rollen geen echte (Battuta rullo) zijde hebben,
beide zijde zien er in dit geval (nooit zo eerder gezien) behoorlijk het zelfde uit.
file.php
 
Laatst bewerkt:
Brommert is niet te houden met wegtrekken, ik moet nu a.s.a.p van die Maxis banden af want ik verlies compleet grip met wegtrekken... tegen het spinnen aan
Brommmert heeft een compleet ander karakter, en is niet bij te houden van stoplicht naar stoplicht, wat een beest van een brommer zeg :]
 
Laatst bewerkt:
Ik zie het plaatje anders , mij lijkt dat de battuta rullo allemaal aan dezelfde kant zitten op het onderste plaatje.
 
Laatst bewerkt:
Heb in die Multivar van mij 8 rollen, gisteren avond nogmaals eens open gemaakt voor her controle omdat ik twijfelde aan de setting... het frappante is dat mijn Malossi rollen eigenlijk geen verschillende kanten hebben.
Zowel voor als achter zijn ze gelijk...enige verschil is de tekst die aan één zijde staat.

De rollen alsook Dr. Pulley's die ik tot nu toe in mijn leven heb gezien hebben wel allemaal één voor en een achterkant, meestal drukken ze vanaf één kant (battuta rullo zijde) het gewicht er in, maar die van mij zijn aan beide zijde net zover ge-seald, en hebben daarmee allebei dan ook de zelfde plastic breedte
ten opzichte van het metalen binnengewicht.
Het eerste plaatje uit mijn vorige bericht zat bij mijn beschrijving, en ik snap niet helemaal wat dat achterste rolletje op dat plaatje is?
Is dat één rol die met de tekst de andere kant opstaat, of is dat de zijde met gewicht?
Is het de zijde waar het gewicht in gaat dan sluit de gebruiksaanwijzing niet goed aan bij die van mij, want ik heb geen zijde waar je het gewicht meer kan zien zitten.

De gebruiksaanwijzing sluit eigenlijk sowieso niet helemaal goed bij die van mij aan omdat o.a. op de plaatjes een vario met 6 rollen wordt gebruikt.
Confusion all over met die maffe Italianen, ik kijk het wel even aan, mogelijk ga ik in de toekomst als het past toch nog eens proberen om er Dr. Pee's in te zetten, die malossi is over het algemeen verre van duurzaam.
De Malossi rollen maat is overigens 25X14,9 mm.

Ga wel compleet uit m'n dak, ik denk dat ik nu hiermee zo'n beetje op de snelst accelerende 400 cc rond rij, de toerenteller en daarmee de snelheid schiet als een raket omhoog, het loopt erg mooi.
Zit trouwens ook een witte Malossi drukveer van +13% bij in.

Heb van de week overigens eens een Burgman 400 uit 2012 (toegegeven model 2010) onder de loep genomen, maar dat haalt het niet bij dit apparaat, schrok me dood toen ik ook nog zag wat voor lullige remmetjes en remschijven er op zaten, daarnaast had die ook maar een enkel kroonstuk, dat had ik al helemaal niet verwacht op een Burgman 400.
Deze nieuwe Kymco is van een compleet andere klasse, jammer dat niet meer mensen inzien dat het hier om een uiterst geraffineerd apparaat gaat, waarvan het motorblok en frame van een ultieme kwaliteit is.
En ook wat je nog wel eens bij andere scooters hoort geen lullig geluidje uit de uitlaat maar gewoon een stevig rauw brul geluid.
Eigenlijk alles klopt wel zo'n beetje aan deze sport scoot, en das verrekte fijn :Y

Jan groet Zuunig ;)

$_57.JPG


image.php
 
Laatst bewerkt:
Ja de plaatjes zijn inderdaad erg onduidelijk.
Ik vind de scooter erg mooi maar het is wel een behoorlijk grote scooter, niet eentje waar snel even naar de supermarkt mee gaat om nog even een vergeten boodschap te kopen. Geen stads scooter om snel door de drukke randstad te vliegen.
meer een lange afstand scooter waar je flink de ruimte voor nodig hebt om op te bergen.
 
Heb in die Multivar van mij 8 rollen, gisteren avond nogmaals eens open gemaakt voor her controle omdat ik twijfelde aan de setting... het frappante is dat mijn Malossi rollen eigenlijk geen verschillende kanten hebben.
Zowel voor als achter zijn ze gelijk...enige verschil is de tekst die aan één zijde staat.
full


De rollen die ik tot nu toe in mijn leven heb gezien hebben wel allemaal één voor en een achterkant, meestal drukken ze vanaf één kant het gewicht er in, maar die van mij zijn aan beide zijde net zover ge-seald, en hebben daarmee allebei dan ook de zelfde plastic breedte
ten opzichte van het metalen binnengewicht.
Het eerste plaatje uit mijn vorige bericht zat bij mijn beschrijving, en ik snap niet helemaal wat dat achterste rolletje op dat plaatje is?
Is dat één rol die met de tekst de andere kant opstaat, of is dat de zijde met gewicht?
Is het de zijde waar het gewicht in gaat dan sluit de gebruiksaanwijzing niet goed aan bij die van mij, want ik heb geen zijde waar je het gewicht meer kan zien zitten.
Lijkt ernaar dat het achterste roller het gewicht is en de voorste het (slijt)hulsel.

full


De gebruiksaanwijzing sluit eigenlijk sowieso niet helemaal goed bij die van mij aan omdat op de plaatjes een vario met 6 rollen wordt gebruikt.
Confusion all over met die maffe Italianen, ik kijk het wel even aan, mogelijk ga ik in de toekomst toch nog eens proberen om er Dr. Pee's in te zetten, die malossi rommel is over het algemeen verre van duurzaam.
In jouw geval, de tekst-zijde zien als insteekzijde v/h gewichtje. Deze zijde komt het minst in contact met de vario(huis), zodat na verloop van tijd het tekst (lees; Wat was het gewicht van de rol?) nog (enigszins) leesbaar is.

full
 
In jouw geval, de tekst-zijde zien als insteekzijde v/h gewichtje. Deze zijde komt het minst in contact met de vario(huis)

das een mooi ezelsbruggetje THX. *O*
Variootje moet trouwens nog een beetje in gereden worden ook.. .na verloop van
een paar honderd km., zullen de glijbanen door de rollen ietsie worden gepolijst,
de rollen zullen zich dan nog beter zetten...en het gaat nu al zo ongelooflijk goed ha ha
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de scooter erg mooi maar het is wel een behoorlijk grote scooter, niet eentje waar snel even naar de supermarkt mee gaat om nog even een vergeten boodschap te kopen. Geen stads scooter om snel door de drukke randstad te vliegen.

Nog een keer terug lezende vergis je je, deze scoot is door zijn frame opbouw juist wel ook geschikt voor die snelle boodschap, deze Xc materie is nog vrij onbekend en heeft een balans en rij eigenschap waar je U tegen zegt, ik lach alles en iedereen uit met o.a. zijn wendbaarheid.
Het is nieuwe en niet vergelijkbaar met wat er zo ver rond rijd.

Cheers...

p.s.
je kan/mag wel een keer rijden op een of andere meeting dan weet je wat ik bedoel,
de remmen b.v. zijn qua uiterlijk gelijk aan de dikke Brembo's
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan