Kymco Xciting 400i

thanks en voor julie allemaal ook/
en als die koppelings huis zo mooi is(ook lichter?)
dan komt er vast een foto van.
 
Die internet foto's heb ik al anders zou ik Jantje niet zijn ;)
Moet je kijken wat een lekker ding zo'n kwaliteitje heeft niemand hier op zijn scooter zitten.

image.php


image.php


Ik zit al een maand of 6 naar dit ding te likkebaarden, dus het moet er een keer van komen.

Hierbij ook nog even een quote van mijn internet kennis uit Griekenland.

Polini> Dr. P Hitclutch> 20%+ drukveer

I use polini hi-speed, not with the original 6.5gr roller weigts but 7.0gr! I made a huge amount of tests in roller weigts and different clutch sping settings. The 20%+ techpulley spring, and Hit clutch!
I thought polini variator was great at the begining, but now it is much better!
If your middle man gets a better price, can you tell him to buy a second one for me?
 
Laatst bewerkt:
Hij is alles wat een OEM koppelingshuis niet is, is ook wel schrikken hoor als je hier een willekeurig koppelingshuis naast zou leggen.

Gebruikte materiaal is anders, lichter 40gr., en uiteraard de belangrijkste eigenschap
betere warmte-afvoer, maar ook betere koeling, dat kun je ook goed zien aan de manier
hoe de openingen met hun schuine kanten zijn gemaakt, die happen als het waren ook nog wat extra lucht op.
De schuine inkepingen aan binnenkant op aanloopvlak zullen waarschijnlijk er ook wel voor zorgen dat je een nog beter grip hebt en dat het stof makkelijker wordt afgevoerd.
Dit koppelingshuis is niet echt goedkoop maar dan heb je ook wat.
Mooier kun je het natuurlijk niet hebben: een Hit clutch die bekend staat als koeler dan OEM en een koppelingshuis dat daar dan qua koeling nog een schepje boven opdoet.

De bij jou bekende Moscatelli is eigenlijk niet anders bezig dan door continue maar door te gaan om koppelingen koeler te krijgen, t.b.v. zijn 'inboard' CVT projecten
Helemaal belangrijk voor de BMW scooters, die hebben het meeste coolings problemen van allemaal, die moet eigenlijk van huis uit al worden voorzien van andere koppeling en eventueel koppelingshuis.... uiteraard valt dit niet op bij een noob die zo'n beemer koopt maar de echte cvt freak weet wel beter.

Cheers Jan
 
Laatst bewerkt:
nee ik heb de polini druk veer en deze is 20% geloof ik zwaarder.
maar op de een of andere manier pakt hij hem nu ineens bij het minste gering beweging van het gas.
hij maakt dus niet meer eerst toeren en dan beweging.
maar zodra je nu de toerennaald ziet bewegen komt de scoot ook gelijk in beweging.
dat deed hij met de originele druk veer dus niet.
door het betere oppakken is dan ook weer de top snelheid iets omhoog gegaan.

Klinkt wel wat om ook op de SH300 te testen met veer.
Maar is dan je riem niet in no-time af?, of vario versleten?
 
die veer heeft niet bij iedereen hetzelfde resultaat buldozer.
het licht er ook aan welke settings je op je scoot hebt.
de som ter delen.
aan de andere kant als je veel tegenstrijdige onderdelen tegelijkertijd instaleert dan heeft het ook een averchtse effect.
het voorbeeld die ik bijv noemde van de hitcht clutche en de vario.
als je bijv denkt goh ik wil sneller optrekken dus koop ik een polini vario .
lekker vlot denk je dan, dan hoor je goede verhalen over de hitche clutche en zet je die eronder.
dan heb je vervolgens de werking van de polini weer op 0 gezet omdat die hitche clutche dan weer het beste werkt met de orginele vario of de vario van dr pully.
in dit geval ondekte ik per toeval pas dat je door die blauwe drukveer te monteren dat je dan ineens wel weer wat hebt aan de hitche clutche en dat je dus wel weer gewoon met de lichte rollen kunt spelen.

ik heb ook al mensen gehoord die de blauwe veer weer weggegooid hebben omdat die toch niet aansloot bij het karakter die ze verwachte of dat de riem ging slippen of zo.
leek mij eerder een productie fout of zo .

wat betreft die riem en slijten denk ik zelf dat de riem minder lang mee gaat als de scooter eerst veel toeren maakt en dan ineens met een ruk oppakt om er dan vervolgens ervandoor te gaan.
nu de motor gelijkt oppakt kan ik de motor dus ook beter doseren
ik kan lekker rustig gestaag optrekken of gewon volgas geven en gaat hij zonder enige dip ervandoor.
dit is ook vooral in de bochten fijn omdat je dan ook beter tractie cq contact met de weg hebt.
maar goed ik spreek uit mijn ervaring voor nu en mij persoonlijke mening.
ik kan dus concreet niet beweren of het echt beter is voor de riem.

wat ik je wel kan vertellen is dit, ik heb van de week van een kennis met zijn gp800 orgineel naar ommen gereden om de zijne daar weg te brengen en de mijne op te halen.
de gp800 is de snelste scoot van dit moment, maar toch had ik steeds het gevoel dat ik iets miste(slaat nergens op met 75 pk en 75 nim).
in ommen aangekomen op de mijne over gestapt wist ik dus wat ik miste wat een wereld van een verschil is dat terwijl het toch allebei dezelfde motor is he.
ik liet hem een rondje op de mijne rijden en hij wist niet wat hem overkwam.
de lol is dus velen malen groter dan orgineel.
 
Op pagina 11 van dit topic had ik de door mij bestelde drukveer van 20% geplaatst in combi met OEM vario en Dr. Pulley rollen, dat was voor mij ook heel spannend maar pakte toen toevallig ook goed uit.

Ik heb toen de malossi vario kwam de 20% ingeruild voor de door malossi in het vario setje meegeleverde witte 13% drukveer.


Het mooiste is gewoon als je voorgangers hebt die voor een specifiek merk en model scooter kunnen bevestigen of zoiets wel of niet werkt, anders berust e.a. gewoon op try-out's en kan het zomaar voorkomen dat je een drukveer voor niks hebt gekocht.

Slijtage van CVT onderdelen moet geen enkel probleem zijn voor mensen die zelf goed in staat zijn op hun spullen tip-top te kunnen onderhouden.
Als je een sportvario koopt weet je ook dat je wat vaker moet controleren, en dat sommige CVT onderdelen eerder aan de beurt zijn dan met standaard setup.
Mijn Malossi vario heb ik ook gewoon als een wegwerp artikel gekocht, ik ga geen armoe lijden, in de racerij gebruiken ze een malossi +/- 1000km.
Als een scooter 100.000km. kan rijden mag je gerust 2 á 3X een nieuwe after-market vario plaatsten.
In mijn geval heb ik nog mazzel ook want een echte Mitsuboshi snaar t.b.v. Xciting 400 koop ik inclusief opsturen voor maar 7 tientjes....die voor de DownTown kost 50 euro meer ;)
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk zijn de resultaten niet merk aan merk vergelijkbaar, maar wel een eye opener.
En ik weet bij de SH300 niet iemand die een zwaardere/andere drukveer heeft geplaatst, behalve ikzelf.
Maar dat was een witte van malossi, wat zwaarder is mss te proberen, ga toch eens kijken wat er is.
Ik heb al wel geexperimenteerd met koppelings veertjes, maar dat gaf alleen meer slip.
 
Op easyparts boven aan pagina filter even aanzetten op Honda SH 300 dan rollen er 3 verschillende veren uit voor de SH300
EasyParts.nl - Drukveren

Malossi Wit = 13% maar die heb je al
Polini Blauw = staat geen torque bij, het lijkt er op alsof polini ze alleen blauw heeft, en volgens Sossa mogelijk 20%, die zou je dan kunnen testen.
Geel = is van een voor mij onbekend merk (Top Performance), heb ik ook geen torque gegevens van.
 
Laatst bewerkt:
klok = bell ? ha ha ja dat moet haast wel ;)

THX b.t.w. heb zelf ook nog nooit zo'n kwaliteitje gezien.

Volg dat ding al een maand of 6, maar had expres al een tijdje te handrem aangetrokken betreft het kopen van accessoires.

Maar ondertussen kan ik wel weer eens wat gaan uitgeven, niet dat mijn standaard clutch-bell slecht is, maar deze is gewoon mooier afgewerkt en bestaat uit 1 geheel dus dat zie ik wel zitten :9

Ik vertoef regelmatig op buitenlandse sites, dus wist dat hij in scooter Mekka Taiwan te koop was, ze maken en verkopen daar "de duvel en z'n ouwe-moer" op scooter gebied.
Ik weet zeker dat dit een lekker dingetje is, en hoop hem rond 10 januari vanuit Taiwan in huis te hebben, kost prijs moet ik nog even aankijken, ik heb reeds 150 euro betaald, maar daar zullen nog inklarings-kosten overheen komen ;(

Zal het zaakje in de komende maanden ook nog even afmaken met een dr. P clutch.

Jan groet Jempie en ook alvast een prettig nieuwjaar voor jou en diegene die je lief hebt
 
Laatst bewerkt:
Zo die is binnen en de moeite waard om eens naast de OEM te fotograferen,
en aan jullie te laten zien.


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php



Nu eerdaags nog even de juiste clutch en rolskie's voor in de malossi bestellen en ik moet er voorlopig weer even tegen kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Ga maar effies op je kop staan oma.

image.php





Sinds enkele dagen is o.a. de clutch ook bij Maksor te koop.
De prijs van de clutch is met 250 euro billijk te noemen.
Ben zelf wel nog wat aan het twijvelen omdat tegenwoordig de meest verkochte clutch de X4kiss-clutch van dochter bedrijf TechPulley is.

Voor de gein hieronder ook nog wat in het oog springende plaatjes.

image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php





ARACER ENGINE CONTROL UNIT (ECU) FOR KYMCO SCOOTER.

image.php


aRacer_SpeedTek RC1
Eindelijk is er dan in tegen stelling tot de eerdere piggy-back's een hele echte complete onvervalste herprogameerbare ECU vervang module, voor Xciting 400
Jawel je leest het goed: her-programmeerbare eprom!!
De OEM ECU haal je er compleet uit en komt er niet meer in terug daarvoor in de plaats steek je 1 stekker van de "aRacer-Speedtek RC1" in de stekker aansluiting waar normaal de Keihin OEM ECU unit inzit.

Afstellen en wijzigingen van het complete scala in SpeedTek RC1 ECU eprom geschied via meegeleverde software en USB kabel.

Deze herschrijfbare ECU is net een paar weken uit in Taiwan,
en wordt momenteel voor Xciting 400 door Fendy Ahmad uit Maleisië getest.


http://www.aracer-speedtek.com/English/ProductList.aspx

1. Fuel and Injection phase adjustable
2. Ignition timing and dwell time adjustable
3. Manifold Air Pressure base for inlet air amount calculation
4. Released engine speed limiter
5. Environment temp and Baro compensation available
6. Free MAP download for various vehicle models:
(Honda, Yamaha, Suzuki, Kawasaki, Kymco, SYM)
7. Increase almost 10% above power after calibration (depend on engine model)
8. Easy plugin (remove stock ECU and install RC1 ECU without any harness modified)
9. Same connector as stock ECU
10. RC1 ECU meet IP67 specs
11. Support Auto-Tune with aRacer AF1 wideband sensor module
12. Race & ECO MAP real time switch with iMode
13.Launch mode for racing start
14. Valet mode for anti thief or running usage

Products Information:
aRacer SpeedTek RC1 Complete computer

RC1 Complete computer is the new generation ECU with ASSCT technology (aRacer SpeedTek Software Core
Technogy). It is designed for new EFI motorcycle applications. aRacer simplify the complex engine model formula with intuition calibration tool. User can use the easy GUI (SpeedTuning calibration tool) to calibrate fuel & ignition MAP quickly and simply. All engine model use stock Manifold Air Pressure Sensor (MAP) & Throttle Position Sensor (TPS) & Inlet Air Sensor (IAT) to be the base to calculate the inlet air amount. It helps the EFI engine can run stable and reliable in all environment. RC1 is not only suitable for race circuit and also good for daily riding (depend on country regulation). RC1 is the powerful ECU for EFI racing engine applications. You can calibrate the parameters easily to meet racing engine parts, such as high flow air cleaner, high performance exhaust, high CAM, larger displacement, high engine speed needed etc.. aRacer SpeedTek Tech center also provides the stock engine MAP file and various upgrade engine MAP file in cloud for download. User can enjoy
the FEI power easily!!

Buddybak van Fendy Ahmad zijn Xc400
image.php
 
Laatst bewerkt:
Jan,
Weer al fantastisch info...
Ik dacht dat de Keihin ecu al redelijk gemakkelijk volledig te herprogrammeren was .. (volgens een tuningcenter hier in de buurt, geen merkverdeler alleen tunig daar) Maar ik weet het niet.

Ik blijf twijfelen en heb nog niks beslist...

Mijn voorkeur:

Bmw c650 sport
+ zithouding,vermogen, en look
- prijs, gewicht, prblemen clutch?

xciting

+ prijs, zithouding, verbruik, gewicht
- t'ja.. imago?, wordt duurder met al die accessoires die ik wil en hoe te bestellen ben geen echte internet koper, vermogen?

Intrgra

+ super motor en dct, prijs, look, verbruik
- zithouding( zit niet graag te recht en te laag met men achterste, geeft teveel rugproblemen, dus liever wat voorover en benen zo laag mogelijk)

T-max

+ look, zit goed
- prijs, onderhoud, vermogen, overgewaardeerd

Maar ik blijf het volgen
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat de Keihin ecu al redelijk gemakkelijk volledig te herprogrammeren was .. (volgens een tuningcenter hier in de buurt, geen merkverdeler alleen tunig daar) Maar ik weet het niet.

Idd. wel een redelijk standaard ECU model, maar progameren via tuningcenter is eenmalig en dan mag je 1 a 2 briefjes van 100 neerleggen.
Terwijl je deze steeds zelf zonder extra kosten wel telkens opnieuw aan kan passen.
Nadeel van de herschijfbare is dat hij prijzig is, ik heb die gasten gesproken en ze vermoeden dat het rond de 475 euro gaat worden.
Maar goed dan heb je wel een hele echte en niet zo'n half zachte piggy-back.
Daarnaast een beetje power-commander voor een sportbike kost dat ook bijna.
Wel mooi hoor want ik heb hem al zien werken op een Xciting en de toeren begrenzer die normaal op 8250 tpm zit is weg.
Ik heb die Xc op test film 8900 tpm. zien draaien, ik heb ook contact met de mensen die er achter zitten in Taiwan en Maleisië.
Die zijn nog niet helemaal tevreden, dus moet even afwachten hoe e.a uitpakt.


Bmw c650 sport
+ zithouding,vermogen, en look
- prijs, gewicht, problemen clutch?
Die BMW gaat als eens raket, de andere clutch t.b.v. verbeterde in-board CVT cooling is alleen voor freaks die het beter/mooier willen laten lopen, voor de easy-rider is standaard waarschijnlijk goed genoeg?
ook mooie voorwaartse beenruimte, en goeie remmen.
Het is wel een scooter waar nog meer uit te halen valt.
Ik vindt het leuk om in de zomer gewoon 200km/p.u aan te tikken op een scooter, nog harder mag ook hi hi.
Wat me tegenviel was de stroefheid van de stuur knoppen bediening.
En de slappe hap windscherm met montage systeem.
En de spiegels vond ik niet groot en stevig genoeg.
Toerenteller vond ik ook erg klein en moest mijn leesbril er voor op doen.
Die dingetjes zou ik dan ook allemaal direct aanpakken, want kan gewoon aangepast worden, gaat wel weer het nodige geld mee gemoeid ;)
Gekke is wel dat juist die dingetjes allemaal picobello voor elkaar zijn bij Xc 400
En ik dacht ook bij TMax.

Intrgra
+ super motor en dct, prijs, look, verbruik
- zithouding( zit niet graag te recht en te laag met men achterste, geeft teveel rugproblemen, dus liever wat voorover en benen zo laag mogelijk)
Ik vindt zelf de Honda 750 ook wel een super ding, niet op gereden maar vermoed dat het wel lekker door kachelt, en dat hij de enige is die de BMW gewoon easy kan bijbenen.
Nadeel ja idd. mogelijk de zithouding, ik weet niet of ik het daar op net als op mijn Xc 500km. achter elkaar volhoud.
Dat wil ik graag wel eens proberen.
Vindt het wel een echte motort, met zijn smalle kontje zou het goed bij mijn ideaal kunnen passen, dus wie weet ooit iets voor mij.
Want echt merkgebonden ben ik niet, ik wil gewoon wat goeds hebben (wel toevallig 2 Kymco's achter elkaar)
Qua geld maakt het me niet zoveel uit, niet dat ik het op mijn rug heb groeien,
maar je koopt zo'n ding toch maar een keer in de zoveel jaar.
Mijn scooter kan 7000 euro zijn maar eventueel ook gewoon 12,500 euro.


T-max
+ look, zit goed
- prijs, onderhoud, vermogen, overgewaardeerd
Ik heb op de 530 gereden, die had de zelfde beenruimte als de BMW.
Zat erg goed en alles hoogst ergonomisch.
Zit eigenlijk het aller beste van alle scooters, maar wel wat laag.
Super loop cultuur, loopt zijdezacht, echt anders als de rest, maar is voor mij geen specifieke vrijbrief dat het dan ook langer goed blijft als de andere.
Loopt ook niet echt hard, dat ik er op weg reed had ik zoiets van wanneer gaat dat ding nou eens beginnen met janken.
Tegen een standaard 530 rij ik 0 tot 100 met Xciting400 en sportvario een seconde sneller... verschil zal voornamelijk door het gewicht komen.
Maar daarnaast is de 1 cilinder ook best rap van zijn plek.
Die Yamaha komt pas naast me als ik 75km/h rij, en dan op een gegeven moment gaat de Yamaha er wel als een malle van door en lijkt het alsof het maar door blijft gaan.
Ik heb niet zoveel met opslag ruimte dus vindt het al snel best, toch heb ik mijn helm 5X om moeten draaien voor ik hem in de juiste positie kwijt kon in de buddybak, overigens lukte het mij niet en heb het me voor laten doen.

Xciting 400 heeft ook zo zijn perikels.
In tegenstelling tot TMAX en BMW kan ik mijn benen niet helemaal strekken
Ik ben 182cm en heb standaard spijkerbroek maat Lengte 32.
Ik heb gemerkt dat dit me op vakantie ritjes als ik er soms 500 per dag draai op gaat breken.... moet wel zeggen dat ik gewoon 300 in het zadel blijf zitten zonder 1X af te stappen
Ik ben al een tijdje terug bij Balk de zadelboer in Zwanenburg geweest.
Als ik zelf de nietjes er uit haal doet hij mijn rugkussen 2 a 3 cm naar achterzetten, en dan opnieuw bekleden voor 150 euro.
Dan kan ik net als TMax en BMW wel de benen naar voren strekken ;)
Frappante is dat er plenty ruimte op het zadel aanwezig is om het rug-kussen naar achter te verhuizen, de passagier heeft nadien nog steeds meer dan genoeg ruimte over.
Beetje vreemd eigenlijk van Xciting dat je voorwaarts met 182cm net niet je benen kan stekken, maar dat je wel de volle beenruimte nodig hebt om je voeten op de vloer te zetten.
Sterker nog met 182cm kan je als je achter in het zadel zit niet bij de grond komen.
Maar daarom noemen ze het zadel ook een schuifzadel... je gaat vanzelf bij het stoplicht naar voren en tijdens wegrijden schuif je vanzelf zonder dat je er veel erg in hebt weer naar achter tegen de rugleuning.
Een paar pagina's terug kan je dit mooi bekijken want daar heb ik diverse vergelijkingen uit het 400cc segment en daar kun je de zadel verschillen van boven af gezien goed zien.
Xciting400 en Yamaha Xmax 400 hebben beide minder voorwaartse beenruimte,
bij de Yamaha zit je met de punten van je schoenen ook nog sneller tegen het schutboard aan, en heeft daar nog iets minder beweeg ruimte.
Xmax400 valt voor mij wel af want ik ga nooit van mijn leven nog 13" achterwiel rijden, daarnaast heeft het geen dubbel kroonstuk aan voorvork.
De MaxSym 400 en de Suzuki Burgman400 hebben beide wel goede voorwaartse been ruimte.
En worden dan ook meer als toer scooter aangeduid, maar die pruim ik niet.
Ik tour net zo makkelijk en mogelijk langer door op mijn smalle scooterje, het zit gewoon tussen je oren hoelang je het volhoud in het zadel ;)

Mvg. Jan *D
 
Laatst bewerkt:
Wat me tegenviel was de stroefheid van de stuur knoppen bediening.
En de slappe hap windscherm met montage systeem.
En de spiegels vond ik niet groot en stevig genoeg.


die spiegels zijn top en zitten echt stevig,
windscherm is shit
en de knoppen zijn onder coulance vervangen na de garantie bij mij.
is inderdaad een raar zwak iets.
 
Kijk het wordt dus wel enigszins herkent, dat zegt wel iets.
De spiegels vond ik qua oppervlakte te klein en te ver weg. (persoonlijk?)
Ik kwam net van 20km. Evolution af en daar op hadden ze de spiegels net wat groter en beter aangepakt... dus vandaar een makkelijke vergelijking
Daarnaast denk ik dat ik de spiegels ook te veel met die van mijn Xc ging vergelijken.
Die zitten dichtbij mijn snufferd en daar zitten hele stevige dubbele aluminium armpjes aan, en daar is wel wat voor te zeggen.
Je moet alleen niet te breed zijn want dan zitten mogelijk je schouders in het zicht ;)

De BMW Sport zou voor mij wel de geschikte 2 cilinder zijn, alhoewel sinds Honda de 750 heeft lijkt dat me ook wel wat, de voorloper die 650 zou ik overslaan.
En hoe mooi en goed het ook allemaal aanvoelt een Tmax zou ik zeker niet snel kopen....maar heeft wel het allermooiste kontje van allemaal :9~

Mijn volgende wordt een 2 cilinder, en zeker geen Kymco Myroad ha ha ik hou niet zo van paarde-reet scooters... strakke kontjes that's it!
Ik moet wel minimaal nog een jaar door met mijn Xciting, heel misschien nog wel een jaar. Het wordt nog lastig door het feit dat ik op een gegeven moment ga emigreren, en niet meer terug kom in NL,...hooguit een paar weken per jaar voor de verzekering ;)
Gelukkig hebben ze alles in Thailand dus kan daar ook gewoon wat uitzoeken.

Cheers Jan
 
Laatst bewerkt:
in thailand is het ook meer betaalbaar.
lijkt me te gek naar thailand gaan om te wonen welk deel ga je naar toe?
en wat kan je daar lekker touren ben met de auto van phuket naar boven gereden(krabi, koa lahk
)en overal een nacht of 2 dagen gestopt was super rijden mooie wegen en natuur om van te watertanden.
en overal lekker eten .
thailand superland
 
Laatst bewerkt:
Kom er nu 30 jaar, heb al heel lang een huis in Thailand met alles derop en der aan.
Huis heb ik aan de buitenweg van Chiang Mai (noord Thailand).
Heb ook al een paar keer langere periode in Thailand gezeten en naar school geweest.
Ik heb wel eens ergens op MF foto's laten zien van mooie route die je daar met de motor kan rijden b.v. de befaamde "Mae Hong Son Loop" Google er maar eens op.

Mijn beste vriend (sinds dat we kleuter zijn) heeft een dikke tattoo shop midden op "Khaosan road" in Bangkok, daar is ook altijd wel wat voor me te doen.
Maar ben niet zo gek van toeristen gedoe, dus kom er graag maar ga ook graag weer weg.
Zit nog liever bij me schoonzus want die is aannemer en daar is ook altijd wat voor me te doen.
Phuket, Krabi etc. ben ik wel geweest maar is zuid, en ik heb altijd moeite met hun dialect, daarnaast is dat meer voor toeristen en niet voor mij.

Je moet in Thailand wel een plan hebben anders ga je er aan, er wordt erg veel gezopen, dat patroon neem je veels te makkelijk over als je geen doel hebt ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik wist niet eens dat er een YT filmpie van was.
Ik heb de Loop al op van alles en nog wat gereden.
Toeval wil dat ik hem de laatste keer ook op een Ducatie heb gedaan.
Is ook vlak bij mijn huis Mae Hong Son Loop is namelijk in Noord Thailand, mijn huis ligt zowat aan de route :]
Staat dacht ik ergens in het DownTown topic een stukje van mij beschreven.
Je kunt het rondje in een paar dagen rijden.
Je kunt er veel dikke BMW's en Ducaties huren soms zelfs met Garmin der al op.
Wel helm jas enzo van huis meenemen.
Het is ook echt een beruchte mooie Loop, je kan er ook volgas, je kan je er ook 1000X dood rijden b.v. in een greppel langs de weg hi hi.
Ik heb trouwens toch 7 levens want wat ik allemaal al niet heb gereden en ben tegen gekomen en heb meegemaakt langs de weg daar in auto's maar ook op motors dat is met geen pen te beschrijven.
Ik ga gewoon s'morgens vroeg om 7 uur eerst even langs een tempel om een offertje te brengen en een beetje geluk te kopen ;)

Edit:
Zitten ook veel hoogte verschillen in dus op een scooter is niks, hebben ze ook niet, die berg route (Doi Inthanon) rijd gewoon het beste op een schakelbak.
Het is wel flink werken met al die bochten maar is wel gaaf, en gewoon rijden alsof je hem hebt gestolen ha ha
Route 01-Rondje Mae Hong Son
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan