Kymco Xciting 400i

De voorloper van de 750 was de 700.
de 750 is met 75cc gegroeid van 670 naar 745cc.

Oh ja zo-zat-ut in elkaar ;)

Moet haast wel meer kracht uitkomen als een bmw?
Jou brommer zullen we het trouwens maar niet over hebben, die
is lonely at the top })
 
Vandaag mijn Kymco remklauwen er af gehaald, en vergeleken met mijn brembo's.


Brembo radiale remklauw compleet met remblokken gewicht: 925 gram.
image.php


Kymco radiale remklauw compleet met remblokken gewicht: 1185 gram.
image.php


Brembo 34mm. remzuigers
image.php


Kymco 25mm. remzuigers
image.php


1185 gram VS 925 gram.
image.php


image.php


image.php
 
Laatst bewerkt:
ziet er goed uit.
die nc700 integra was al sneller van 0-100. daar boven nam de bmw het weer over ivm meer pk.
die 750 is net iets sneller dan de nc 700 van 0-100 kmh maar het scheelt niet veel omdat ze hier de voortandwiel dan weer 1 tandje groter hebben gemaakt dan bij de 700.
hierdoor is de 750 wel boven de 100 wat sneller dan de 700 en is de top ook wat hoger uitgekomen.
door de vergrote cc kan hij nu net iets langer mee komen met de bmw.
maar doordat die voortandwiel dus 1 tand gegroeid is moet hij toch nog wel afhaken.
wel jammer want als ze de tandwiel van de 750 gelijk zouden hebben gehouden met de 700, zou hij dus wel veel sneller zijn dan de 700 en zou hij denk ik zeker tot 140 boven of naast de bmw hebben gereden.
 
Haha goed dat je dat zo helemaal weet van de Honda

Staat me trouwens in eens bij dat toen MF'r rvandereem dit toen in Italië direct heeft laten veranderen.

Remklauwen:
Ja THX ik vind de remklauwen op foto er ook wel leuk uitzien
De remklauwen moeten nog even wachten totdat de schijven binnen zijn dan zet ik alles er tegelijk op.
Ik heb er ook 4 titanium bouten bij.
En er komen nog andere remkabel-houders naast het spatbord dit omdat de remkabel net wat verder weg staat, maar daar had ik al rekening mee gehouden.
Ik ben niet bewust op gewicht besparing uit maar het is natuurlijk een mooi gegeven wat ik er dus kennelijk als toetje boven op krijg.
De remschijven leg ik later ook nog even op de weegschaal.
Mogelijk wordt het dus zowel qua gewicht als performance een win/win situatie ;)

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Das een behoorlijk verschil in zuigerdiameter. Gerekend met het oppervlak bijna een verdubbeling aan drukkracht. Verwacht binnenkort de eerste stoppie-fotos.
 
Staat me denk ik idd. wel wat te wachten want de Kymco's remmen opzich al brutaal goed, maar deze remzuigers zijn toch wel even groter :9
De remschijiven die er op komen zijn in diameter ook nog 20mm. groter 8-)


Hi hi stoppie :]
Ik hoop dat me voorvork het stoppie dan een beetje bij kan benen, anders moet ik er nog 135 euro tegenaan gooien om er stuggere binnen veren en andere olie in te doen.
 
Laatst bewerkt:
Bij ons zeggen ferm die remmen.

Hopelijk werkt het goed in de praktijk... Ben benieuwd... dosseerbaarheid is voor mij toch wel minstens zo belangrijk als totale remkracht...

Deze week bijna integra gekocht, telefonisch overeengekomen, rap geld halen en hup vertrekken voor 170km... Ring, ring, hij is verkocht...
 
In Holland wordt het woord 'Ferm' ook wel eens gebruikt ter aanduiding van 'krachtig' dus eigenlijk niet veel anders als bij jullie.

Wat betreft dooseerbaarheid, die gaat omdat het zuiger oppervlakte
groter is er alleen maar op voorruit.

Prettig weekend gewenst *O*
 
Laatst bewerkt:
OEM schijf: Ø 280mm. / 1360 gram.
image.php


NCY schijf: Ø 300mm. / 972 gram.
image.php


image.php


image.php


Alles is groter/robuuster uitgevoerd en toch ook nog in totaal 1356 gram lichter als OEM.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd naar de verschillen in rij-eigenschappen en looks tussen deze xciting 400 en de downtown 350


Webengine: prachtig scherm heb je! Welk merk/type is t en wat kost die?
Zijn die rem hendels duur en waar gekocht ?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd naar de verschillen in rij-eigenschappen en looks tussen deze xciting 400 en de downtown 350

Is niet te vergelijken qua rijeigenschappen, die nieuwe DT heeft een 13" wiel dus vandaar dat ze de hoek verbeterd hebben tot 39 graden.
Pak een willekeurige 13" scooter zoals oude DT of de Kawa J300 of de Yamaha Xmax 400 en je kunt hem in de bocht aan de grond zetten.
Dus beter vergelijken met alle andere 13" achterwiel scooters, een Xc is qua frame anders opgebouwd en heeft ook grotere wielen.
Maar het zal ongetwijfeld zo zijn dat deze nieuwe DT de rest van de 13" wheelers op een zijspoor zet, en dan juist door die verbeterde schuine hoek die hij kan maken.
De remmen zullen ook wel tof zijn op die nieuwe DT, en dat Kymco remmen kan maken hebben ze al bewezen door mijn brommer uit te voeren met de dikste radiale remmen met bijbehorende 280mm. schijven.


Xc is dus een ander soort scooter en is een van de weinige scooters met doorlopende voorvork poten.
Dat heeft alleen de BMW scooter en de TMax, dat rijd dus gewoon anders, eigenlijk beter.

Webengine: prachtig scherm heb je! Welk merk/type is t en wat kost die?
Zijn die rem hendels duur en waar gekocht ?

Ja thx, scherm ben ik ook wel blij mee, het is van Ermax en is 1mm. dikker als alle andere windschermen die verkrijgbaar zijn en bestaan (ongeacht scooter)
Dus super robuust en zit geen greintje speling in, en kost 145 euro.
Remhendels zijn origineel van de "Kymco accessoire line", en zijn eigenlijk best wel duur met 2 voor 150 euro.
Maar ik heb er ook wel heel veel gemak van, Kymco heeft bij de standaard handels zo'n draai schijfje er op zitten om je remhendels aan te passen, bij mij zijn het een soort van snel spanners, dat gaat razend rap en fijn.
Daarnaast liggen ze super lekker in de hand etc.

Ik denk dat Jan zich moet vastsnoeren op zijn scooter,anders vliegt hij voorover van zijn scooter bij het remmen.
Ik moest me altijd al schrap zetten met remmen, dat was al powerhouse })
Beentjes dus altijd gestrekt naar voren anders ken je beter niet remmen met Xciting 400 en zit je met je edele delen ergens tegen het stuurhuis aan :]

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
@ ferry34

Wit en zwart mat, en dan nog een zwarte glimmende met parel-effect en dan mijn gele met parel-effect. Die glimmende zwarte heb ik toen alleen zonder ABS gezien, de matzwarte met ABS is denk ik hier en daar wel op voorraad.

Braking news

Dit was mijn standaard originele situatie met schijven: Ø 280mm.
image.php


Nu heb ik de Brembo's en NCY schijven: Ø 300mm.
image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


Overdreven... welnee met remmen kun je nooit overdrijven 8-)
Dit zijn gewoon de mogelijkheden anno 2015 met sport scooters dus waarom niet.
 
Laatst bewerkt:
Zou maar goed in de spiegels kijken als je even in de ankers gaat. Zoveel remkracht heeft achteropkomend verkeer zeker niet in de smiezen. ABS-je zal het druk krijgen.

Verder misschien een stoppie-bar (=omgekeerde wheely bar) aan de voorzijde.
 
Ik hoef niet meer of minder in mijn spiegels te kijken als voorheen.
Rempower was scootertechnisch al extreem, maar wel ook goed doseerbaar en zo is het nu gelukkig nog steeds!
Het voelt gewoon vertrouwd en het zelfde aan als voorheen.
Remmen met een standaard Xciting betekende sowieso als dat je je schrap moet zetten, dus maak me geen extra zorgen.
Toch bedankt voor je bezorgdheid hi hi ;)


Wat ik er in principe mee heb gecreëerd is een beter uithoudingsvermogen.
Wordt minder snel warm en kan dus altijd over de volle rempower beschikken.
Je zou dus kunnen zeggen dat je zo prima de race baan op kan gaan zonder dat je remmen oververhit raken.
Het zou ook niet fraai zijn als ik nu plots op mijn remkracht zou moeten gaan letten.
Op een gegeven moment bij een spontane nood rem actie is de reactie van je hersens altijd sneller en dan zou je mooi de bietenbrug op gaan.

Ik heb geen flauw idee wat je bedoelt met "stoppie-bar (=omgekeerde wheely bar)"
Maar heb wel een donkerbruin vermoeden dat het iets is wat voor mij minder belangrijk is :+

Misschien nu nog eens een flesje knappe olie in mijn voorvork kwakken, en of eventueel aangevuld met een paar Bitubo veertjes erin.
Van eerste klas olie knapt ongeacht het merk scooter elke voorvork enorm op.
Flessie Öhlins van hieronder (40 cST at 40°C) kost maarliefst 35 euro, maar schijnt al sublime te werken.

image.php


image.php


image.php



Achterveren heb ik niet nodig want die doen het volgens mij goed.
Kan ook zijn dat ik er geen verstand van heb en dat ik denk dat het goed is maar dat het misschien nog wel beter kan :?
image.php


Mvg. Jan *D
 
Laatst bewerkt:
Webengine: wat kan je me vertellen over de rij eigenschappen?

Ik heb nu n aprilia sr 300 max. Heerlijk ding, wendbaar en trillingsvrij blok met malossi vario.
Trekt geweldig maar bij 140-150 teller (124 gps) is t op en dat is krap.

Heb n proefrit gereden op de tmax 530 en vond die echt fantastisch. Enig minpuntje was dat t stuur iets te laag staat. En de prijs is nogal pfff.

Hoe rijdt deze kymco?
Is hij trillingsvrij en stil?
Hoe snel trekt hij op?
Is die stabiel in de bochten?
 
Haha die 400 is echt rete snel kan ik je zeggen.
Kon hem destijds maar nét bijhouden met mijn Suus Gs500.
Loopt volgens mij gewoon 150.
 
Hoe rijdt deze kymco?

Heel erg goed en volwassen.

Is hij trillingsvrij en stil?

Veel beter trillings vrij als een DownTown, trilling is niet noemenswaardig voor een 400cc 1cilinder (mede dankzij de dual under-bone frame constructie)

Hoe snel trekt hij op?

Die van mij gaat als een raket, met sportvario, race luchtfilter enzo.
Even door de 6 7seconden en ik zit op de 100km per uur.
In een snelle streep door na de 100 (lichtste scooter in 400cc klasse)
Ik ga er eerdaags nog wat aan doen en hoop dan net onder de 67 seconden te duiken.

Is die stabiel in de bochten?

Duidelijk merkbaar geen onderstuur door lange voorvork poten met dubbel kroonstuk daardoor lekker strak in de bocht.
Frame is dual under-bone constructie, dit verbeterd de wegligging en verminderd vibratie.
Door die dingetje komt het geheel solide over, en dan heb ik het nog niet eens over de onwijs goeie standaard remmen gehad ;)

Geen kinderziektes, of andere tegenvallers, altijd paraat, lage onderhouds kosten als je hem bij brommer shoppie koopt.
OEM Onderdelen ook niet echt duur soms zelfs goedkoper als van de gangbare DownTown.
Moet voor het goede wel direct een hoog windscherm op, opzich wel jammer want het lage scherm is heel erg mooi, maar buldert rond je kop.

Geweldig ha ha
 
Laatst bewerkt:
Die van mij gaat als een raket, met sportvario, race luchtfilter enzo.
Even door de 6 seconden en ik zit op de 100km per uur.

Dat gaat lekker! Leuk ding..
Toch frapant dat de SH300 met sportvario, uitlaat, hete nokkenas, injectie controller ect. ook nog 6,6 sec van 0-100km/uur haalt. En dat is 100kmu op de teller = bij mij 97km/u gps. Is jouw tijd gps of teller?

Lol die scooters... :]

Edit: hoeveel wijkt de teller af van de Xciting 400i ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan