Kymco Xciting 400i

Vorig jaar 3X heen en weer zelfde straat kwam ik 1X op de 5,9 en 1X 6 en 1X 6,1 uit. alles is een seconde hoger dus 6,9/7/7,1
snelheden met gps.
168 is 158 op gps, momenteel ga ik max. +/- 157 op gps, maar de Malossi rollen beginnen op te raken want het kan nog ongeveer 3 á 4 km hoger op top.
Er wordt eerdaags nog wat aan toegevoegd o.a. een X4Kiss-clutch van Techpulley.
Daarnaast is de gas reactie nog wat traag in laag en midden, dit komt door het DNA lichtfilter in combi met de open uitlaat, ik verwacht dat als alles goed op elkaar is af gesteld dat het richting de 5,7 6,7 seconden gaat.
Standaard Xc is veel minder rap op de 100, en loopt een paar kilometer zachter ongeveer 155 á 157 op gps
Laatst op een standaard demo gereden en eigenlijk binnen 200 meter al weer mee terug gekomen omdat ik het niet Xciting vond tenopzichte van met sportvario rijden.

Mvg. Jan

Deze via YT zit op ongeveer 6.6 seconden met de Malossi multivar
 
Laatst bewerkt:
Dank, klinkt goed :)
Wat is t verbruik?

Oh ja web, jij koopt nogal veel onderdelen.....zet er volgende keer s bij wat t kost, wil je?
Dat kan anderen helpen.

Oh ja, kunnen er angel eyes op?
Zou dat duur zijn om te laten monteren?
 
Verbruik? pfffff... daar kijk ik maar weinig naar, meen me te herinneren iets van 1:22 maar weet dit niet precies, dat is meer een vraag voor gasten die tanken en met hun appie in de aanslag staan om de nummertjes in te vullen, ik stook alleen peut voor de lol, dus ook heel variabel verbruik, maar je kunt op een tankie peut eventueel wel ergens tussen de 275 en 300km rijden.
De tank inhoud is 12,5 liter, op snelweg met 100 per uur is hij best wel te doen.


Mijn complete retrofit's met o.a. angel eyes kosten 500 euro, ik heb het duurste en met 3" het grootste wat er maar bestaat, de meeste hebben kleintjes van ongeveer 2"
Dan moeten ze ook nog in gebouwd worden en als je dat zelf niet kan gaat het je honderden euro's kosten.... het is namelijk niet een klusje van 1 uurtje.
De meeste 'doe het zelf ers' kunnen dit nauwkeurige klusje in de Xciting koplamp niet aan... niet verkeerd want zo blijf ik de enige scooter in NL en daar buiten die het wel heeft ;)
Het is ook heel gewaagd om uit te voeren voor je het weet sloop je je koplampen
en die kosten bijna 300 per stuk.
Kijk eens terug in dit topic daar staat mijn retrofit set, je kunt ook eens de site van Retrofitlab bezoeken dan krijg je een indruk wat een paar echte dikke projectors met XB led angel-eyes en xenon en de hele rambam die je nodig hebt gaat kosten.


Prijzen zijn variabel voornamelijk omdat ik sommige dingen buiten europa koop.
Als je iets wil weten dan vraag je het maar.
Het meeste wat ik koop is uiteindelijk vaak niet goedkoop die schijven bijvoorbeeld zijn met 400 euro veel duurder als OEM, maar b.v. Brembo schijven voor de Xciting kosten ook 400, en deze uit Taiwan van het merk NCY zijn net even knapper als de Brembo's.

Mvg. Jan

KYMCO xciting 400i with SJ4000 Action Camera On board en lekker muziekje
 
Laatst bewerkt:
Onderhouds-interval Kymco Xciting 400

De service interval is gebaseerd op het schema van de gebruikshandleiding,
en de te gebruiken onderdelen zijn door mij op elk screenshots per onderhoudsbeurt omcirkelt.

Als een Kymco dealer veel scooters verkoopt zijn door zijn Kymco korting sommige onderdelen goedkoper.
In Duitse webshop kost b.v. een olie filter €10,90, bij mijn geautoriseerde Kymco boer kost hij €6,62.
Met Mitsuboshi OEM V-snaren is het nog wel eens andersom en betaal je meer aan de fietsenboer als in de webshop!

De prijzen die ik heb gebruikt komen dus van de Duitse webshop.
De olie is met de juiste specificaties via NL. webshop in liter prijs.
Olie via fietsenboer is ongeveer de zelfde prijs: (Putoline)
Koop je een DNA of ander merk luchtfilter & cleaner dan heb je die bij 20.000km. terug verdiend.
DOT 4 rem olie, elke 12 maanden vervangen of bij 10.000km.
Plaats je Dr. Pulley rollen dan hoef je bij 20.000Km. geen rollen te wisselen.
Kijk voor actuele goedkoopste Mitsuboshi OEM V-Snaar prijs altijd op Ebay.
Nu: Mitsuboshi OEM via Italie €49 ex verz.
Af en toe een rubbertje voor olie aftap-plug is mee gerekend in klein materiaal. á 5 euro per beurt.
Banden heb ik niet in de onderhoudsbeurt mee gerekend!
Rij je weinig dan geld de onderhouds regel:
"Wich ever comes first" (kilometers of maanden)

Ik heb 12.000Km. gereden in 2014 dus zover voor mij 3 beurten binnen het jaar, respectievelijk de: 1000/5000 & 10.000. beurt.





1000km. online onderdelen en olie: €42.72
Bij elke onderhoudsbeurt: 1300cc motor & 200cc transmissie olie wissel.
Deze beurt was voor mij gratis, maar dit is niet altijd vanzelfsprekend!
MF'r Kymco Xciting uit België betaalde 115€ euro voor deze eerste beurt.


Benodigde onderdelen:

Oliefilter OEM part nr: 1541A-LEH6-E00 / Art.-Nr: MB6464 / 10,90 EUR
Ölfilterpatrone - Kymco-Scooterparts

EUROL : Sportbike 5W-50 SL fully synthetic - 1 liter 5W-50 / € 9,99 (1,3 liter bij wissel)
EUROL Sportbike 5W-50 Fullsyn 1 li

EUROL : Fultrasyn 75W-90 GL 3/4/5 - 1 liter € 16,15 (0,2 liter bij wissel)
EUROL Fultrasyn 75W-90 GL 3/4/5 1 l

1000km.
image.php






5000km. online onderdelen en olie + luchtfilter €68.00
Deze beurt heb ik in totaal €84 betaald.
(Mijn service beurt prijs is ex. luchtfilter want ik heb een DNA filter)

Benodigde onderdelen:

Luchtfilter OEM part nr: 1721A-LKF5-E00 / Art.-Nr: MB6726 / 20,46 EUR
Luftfiltereinsatz - Kymco-Scooterparts

Oliefilter OEM part nr: 1541A-LEH6-E00 / Art.-Nr: MB6464 / 10,90 EUR
Ölfilterpatrone - Kymco-Scooterparts

EUROL : Sportbike 5W-50 SL fully synthetic - 1 liter 5W-50 / € 9,99 (1,3 liter bij wissel)
EUROL Sportbike 5W-50 Fullsyn 1 li

EUROL : Fultrasyn 75W-90 GL 3/4/5 - 1 liter €16,15 (0,2 liter bij wissel)
EUROL Fultrasyn 75W-90 GL 3/4/5 1 l

Klein materiaal: €5

5000km.
image.php






10.000km. online onderdelen en olie + luchtfilter €104
Eerste keer kleppen controlle/afstellen.
Voor deze complete beurt heb ik € 155 betaald.
(mijn service beurt prijs is ex. luchtfilter ik heb een DNA filter, en CVT in eigen beheer)


Benodigde onderdelen:

Luchtfilter OEM part nr: 1721A-LKF5-E00 / Art.-Nr: MB6726 / 20,46 EUR
Luftfiltereinsatz - Kymco-Scooterparts

Olie-Screener OEM part nr: 15162-PUA5-E00 / Art.-Nr: MB6462 / 13,67 EUR
Ölsieb - Kymco-Scooterparts

Oliefilter OEM part nr: 1541A-LEH6-E00 / Art.-Nr: MB6464 / 10,90 EUR
Ölfilterpatrone - Kymco-Scooterparts

EUROL : Sportbike 5W-50 SL fully synthetic - 1 liter 5W-50 / € 9,99 (1,3 liter bij wissel)
EUROL Sportbike 5W-50 Fullsyn 1 li

EUROL : Fultrasyn 75W-90 GL 3/4/5 - 1 liter € 16,15 (0,2 liter bij wissel)
EUROL Fultrasyn 75W-90 GL 3/4/5 1 l

Bouigie NGK CR7E Art.-Nr: MA3860 / 12,82 EUR
Zündkerze NGK CR7E - Kymco-Scooterparts

DOT 4 rem olie 250Ml. € 10

Klein materiaal: €5

10.000km.
image.php






15.000km. online onderdelen en olie + luchtfilter €68,50

Benodigde onderdelen:

Luchtfilter OEM part nr: 1721A-LKF5-E00 / Art.-Nr: MB6726 / 20,46 EUR
Luftfiltereinsatz - Kymco-Scooterparts

Oliefilter OEM part nr: 1541A-LEH6-E00 / Art.-Nr: MB6464 / 10,90 EUR
Ölfilterpatrone - Kymco-Scooterparts

EUROL : Sportbike 5W-50 SL fully synthetic - 1 liter 5W-50 / € 9,99 (1,3 liter bij wissel)
EUROL Sportbike 5W-50 Fullsyn 1 li

EUROL : Fultrasyn 75W-90 GL 3/4/5 - 1 liter € 16,15 (0,2 liter bij wissel)
EUROL Fultrasyn 75W-90 GL 3/4/5 1 l

Klein materiaal: €5

15.000km.
image.php






20.000km. online onderdelen en olie: (inclusief remblokken V/A & luchtfilter & V-snaar & 6X rollen) €325
Koop je de Mitsiboshi OEM snaar via Ebay dan bespaar je incl. verz. 45 euro t.o.z.v. Duitse webshop prijs incl. verz.

Benodigde onderdelen:

Luchtfilter OEM part nr: 1721A-LKF5-E00 / Art.-Nr: MB6726 / 20,46 EUR
Luftfiltereinsatz - Kymco-Scooterparts

V-Snaar OEM part nr: 23100-LKF5-E01 / Art.-Nr: MB6549 / 109,05 EUR
Antriebsriemen - Kymco-Scooterparts

Variorollen OEM part nr: 22121-LKF5-E00 / Art.-Nr: MB6541 / 17g 25x20/6 (Per stuk) 4,47 EURO (6X)
Variorollen-Satz 17g 25x20 VE=6St - Kymco-Scooterparts

Olie-Screener OEM part nr: 15162-PUA5-E00 / Art.-Nr: MB6462 / 13,67 EUR
Ölsieb - Kymco-Scooterparts

Oliefilter OEM part nr: 1541A-LEH6-E00 / Art.-Nr: MB6464 / 10,90 EUR
Ölfilterpatrone - Kymco-Scooterparts

EUROL : Sportbike 5W-50 SL fully synthetic - 1 liter 5W-50 / € 9,99 (1,3 liter bij wissel)
EUROL Sportbike 5W-50 Fullsyn 1 li

EUROL : Fultrasyn 75W-90 GL 3/4/5 - 1 liter € 16,15 (0,2 liter bij wissel)
EUROL Fultrasyn 75W-90 GL 3/4/5 1 l

Bouigie NGK CR7E Art.-Nr: MA3860 / 12,82 EUR
Zündkerze NGK CR7E - Kymco-Scooterparts

Remblokken Achter OEM part nr: 43105-LKF5-30 / Art-Nr: MB6685 / 35,69 EUR
Bremsklötze (Satz = 2 Stück) - Kymco-Scooterparts

Remblokken Voor per 2 OEM part nr: 45105-LKF5-305 / Art-Nr: MB6671 24,32 EUR
Bremsklötze (Satz = 2 Stück) - Kymco-Scooterparts

DOT 4 rem olie 250Ml. € 10

Klein materiaal: €5

20.000km.
image.php





1300cc per beurt.
image.php


1300cc per beurt.
image.php


1 liter 5X200cc is voor +/- 25.000km
image.php



dawassum *D
 
Laatst bewerkt:
Ben nu al een paar weken aan het rijden met mijn mooie koppeling die ik in Taiwan heb gekocht.
Ik heb alle standjes al geprobeerd, het is echt een super vooruitgang.
Met 20kg veertjes trek ik de scooter nu zo op zijn achterwiel, maar goed daar is een CVT scooter niet echt op opgebouwd, dus snel er weer afgehaald
Na het testen van de 40Kg veertjes, heb ik besloten om de 30Kg veertjes maar aan te houden want dat gaat het lekkerst. (dat is dus gewoon de gemiddelde instelling zoals fabriek-af geleverd)
De gas-reactie is enorm omhoog gegaan, en ik kan gewoon makkelijk 8000/8100 tpm. aanhouden.
De scooter pakt vanuit 80km per uur ook enorm goed op.
Ik had niet verwacht dat ik door een andere koppeling een enorme vooruitgang in mijn gasreactie zou krijgen, ik dacht dat ik dat misschien met een fuel-controller moest oplossen maar kennelijk dus niet ha ha deze koppeling is een must om op je brommer te zetten, en tezamen met mijn dikke remsysteem ben ik nu super rap weg met een onwijs krachtige acceleratie om vervolgens even verderop mijn Brembo ankers weer uit te gooien :]

Zit alleen al erg lang te wachten op mijn dr. pulley rolletjes, nu al 6 weken :?
Het is de bedoeling dat ik de 10Grammers die in mijn Malossi vario zitten vervang voor 10,5 grammers van Dr. Pulley.
Dan gaat als het goed is mijn top ook nog een paar km omhoog en ben ik wel zo'n beetje klaar.

Heavy weight is zwart / Light weight is rood / Pilow Spring zijn de witte
image.php


image.php


image.php


Deze vernieuwde type X4Kiss Clutch heeft de grotere schoenen.
image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


Kiss Clutch (centrifugal force + thrust force from the torque of engine)

Clutch slippage much less
Grip force much firmer and stronger
Heat exhaustion and friction heat much fewer
Fuel consumption more economical
Power losing much reduced at take-off and re-acceleration
No more deformed and blued clutch bell
Re-acceleration performance and engine response much better
Transmission efficiency of clutch system much improved


Morgen ochtend ga ik naar Luxemburg en dan daar vanuit hotel een weekendje lekker scheuren.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Ja dank je,
bovenverwachting wat een geweldig iets deze koppeling wel niet is.
Je krijgt er een enorme acceleratie performance boost van.
Zo goed had ik het eerlijk gezegd niet verwacht. (eerste keer dat ik zo'n ding koop)
Oem koppelingshuis loopt overigens net even mooier op deze koppeling als die zwarte bell die ik eerder had gekocht... maar dat had ik voor aanschaf ook al zo begrepen van de ontwikkelaar meneer Wu uit Taipei/Taiwan.
Wel lekker ook dat het allemaal in een keer op elkaar is afgesteld, alles klopt precies.
Heb er nog een paar plaatjes aan toegevoegd

Prettig weekend all :)
 
Laatst bewerkt:
internet kennis uit Griekenland rijd nu 3000km rond met zijn dr. pulley clutch,
maar het gaat niet goed er zitten allemaal crack's in zijn koppelingschoenen.
Hij had hem in Duitsland gekocht, er zijn hem andere schoentjes beloofd maar dat schijnt maar niet te vlotten.
Ook lijkt het erop dat zijn pushpin systeem rammelt, beetje vreemd allemaal
want ik heb nog nooit zoiets gehoord, enige wat ik weet is dat ze in Azië bij
voorkeur de Techpulley nemen en dat is niet omdat hij goedkoper is, die is zelfs iets duurder.

Click on pic. voor filmpie met rammel uit de clutch


En wat foto's met de crack
image.php

image.php

image.php

image.php

image.php

image.php


Nu had ik bijna een tijdje terug de zelfde clutch gekocht, maar ben nu plots
toch wel blij dat ik me door TechPulley baas Wu tijdens een persoonlijk onderhoud heb laten overtuigen om zijn vernieuwde 2015 model clutch met verbeterde koppelingschoenen te nemen.
Hopelijk is dit met die Dr. P indentieel, dit merk staat voor mij toch wel te boek als dat het duurzame producten maakt maar 2 dingen tegelijk dus rammelende pushpin en crack op de schoenen is wel wat veel, ook ziet de clutch er vindt ik niet zo gelikt uit als mijn X4Kiss clutch, mijn schoentjes zijn van een andere op het oog robuustere materie, waar je (zie hieronder) ook koper flakes in ziet zitten.

image.php


Cheers Jan
 
Laatst bewerkt:
Gisteren m'n malossi vario uit de scooter gehaald, en mijn standaard vario met mijn dr. pulley's erin terug gezet.

Reden:
Op de terugweg vanaf motoport Schiedam zat ik diverse keren op 8300tpm en tegen en in de toeren begrenzer.
De rollen begonnen wat in gewicht af te nemen waardoor mijn top ook lager werd.
Het rollen gewicht verschil is ook best wel groot, als je na gaat dat een Xc400 standaard 17 gram rollen heeft, en dat de Malossi 10 grams rollen gebruikt.
Ik heb nu boven de 130km ook weer meer koppel, en dat is ook best fijn hij gaat
nu dus ook weer wat harder... scheelt bijna 5 kilometer.

De X4Kiss-clutch heb ik ook nog even gecontroleerd en die zag er na 1000km gewoon goed uit.
Tezamen met mijn X4Kiss-clutch loopt het eigenlijk zo ook heel erg mooi, eigenlijk
mooier als met de sportvario, want die is toch redelijk agressief.

Voorlopig laat ik mijn sportvario dan ook in de kast liggen.
Die ga ik dan wel weer proberen als mijn rollen van dr. pulley voor de sportvario binnen
zijn, helaas duurt dat allemaal heel erg lang, ik zit er al een paar maanden op te wachten.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Malossi rollen hebben er ± 7000Km. ingezeten, misschien had het handig geweest als ik voor mijn ritje van Haarlem naar Finland de standaard vario had terug gezet, want op de snelweg kun je makkelijk en misschien wel beter zonder sportvario rijden.
Vario zelf is nog knap alleen de rollen hebben wat platte kanten.

Nee die X4Kiss clutch is een Taiwanese aftermarket clutch, echt een lekker dingetje... ze gaan als zoete-broodjes in Taiwan, Maleisië en Singapore.
Staan nu ook op Ebay maar ze vragen er behoorlijk wat geld voor, dus kan beter gewoon zelf aankloppen of via mij in Taiwan bestellen.
De uitvinder Wu is een neefje van de Unionmaterial familie (Unionmaterial is dr. pulley)
Hij heeft het eigenlijk een beetje afgekeken van de dr. pulley clutch, alleen dan zijn eigen draai er aan gegeven, en daar is hij bijzonder goed in geslaagd, deze X4 clutch is net even gelikter als zijn opponent dr. pulley.
Hij is nu ook bezig om een elektronische clutch te maken, hoe dat precies gaat werken weet ik niet.
Ook zijn ze volop aan het experimenteren om grotere clutch diameters te nemen.
Voorbeeld: ik rij met 153mm in diameter, dat wordt dan een 160mm.

Cheers Jan
 
Laatst bewerkt:
Van het weekend 1000km. in Duitsland wezen tuffen, ik heb zowaar eens geprobeerd me wat in te houden en dan ook maar eens mijn benzine verbruik daarnaast gezet ik kwam uit op 1:26,5
Dat krijg ik met die sportvario niet voor elkaar, maar goed die rollen van de Malossi zijn dan ook
7 gram lichter als OEM rolletjes.
De setup die ik afgelopen weekend had gebruikt was de OEM vario met 15 gram dr. pulley's en dan de X4 kiss clutch.
Ik heb me wel redelijk ingehouden om dat voor elkaar te krijgen, daarnaast is de koppeling waarschijnlijk ook debet aan het lage verbruik want met een complete OEM setup zit het bij mij normaliter op ongeveer op 1:22 a 1:23.

Ik heb vandaag nog 1 gram zwaarder dr. pulley's in mijn OEM vario gestopt, (die had ik ook al een jaartje liggen)
Nu rij ik dus met 16 gram, daarmee kom ik ook waarschijnlijk weer iets gunstiger uit als met de 15 grammers die ik de laatste weken gebruikte.
Heb het net even getest en uiteraard maakt de uitlaat als ik met beleid gas geef vanwege het iets lager toerental nu ook ietsie minder takke-herrie, gaat het gas er op ja dan brulttie wel weer.

Ben gelijk even volgens Hybride's recept talkpoeder aan het testen, en het loopt best soepel zo,
maargoed dat deed het daarvoor ook wel.
Uiteraard is mijn top nu met 1 gram zwaarder ook weer wat omhoog gegaan want ik zat al snel op de 162 @ gps.

Ook zijn vandaag mijn 10,5 gram dr. pulley's t.b.v. de sportvario binnen gekomen.
Dus eerdaags nog eens even de hyper sport modus testen.

Voor de liefhebbers heeft "Kymco nl." nu een Xciting 400 Carbon pakket in de aanbieding.
Zij bieden het Xciting Carbon pakket aan van € 1080,30 voor € 700,-!
Een korting van bijna € 400
Zie url hieronder voor het complete overzicht:

Url....: http://www.kymco.nl/voorpagina/get-xcited-with-xciting-carbon

image.php



complete accessoires lijst xciting

Mvg. Jan :)
 
Laatst bewerkt:
Is die taiwan koppeling er ook voor de SH300?

Heb direct na het lezen van jou vraag even contact opgenomen met meneertje Wu in Taipei.

Hij vertelde mij dat de Honda clutch afmeting met 135mm. te klein is voor 4 gewichten
dit betekend dat je dus geen X4Kiss clutch kunt gebruiken want die zijn er pas vanaf 145mm to 170mm.

Wat je dan wel kan gebruiken is de X2Kiss clutch, die is voor kleinere modellen zoals jou fiets,
Maar omdat die clutch kleiner is zitten er dus geen 4 gewichten in maar 2, en dan lijkt het mij mogelijk allicht iets minder spectaculair als met 4 gewichten?
Uiteraard zijn ze wel weer een stuk goedkoper, hoeveel goedkoper weet ik niet precies want Wu is de uitvinder en gaat niet over het geld daarvoor klop ik dan weer aan bij de verkoop afdeling.
Wil ik best voor je navragen als je dat wil.

Ik heb er nog wat info bij gehaald van de X2kiss clutch:

X2kiss clutch t.b.v. o.a. Honda 135mm.
http://www.techpulley.com/Dyno_test_for_Kiss_Clutch_X2_vs_ Stock_clutch.pdf


image.php


image.php


image.php


Clutch Spring (CS):
The strength of the Clutch Spring determine the rev at which the clutch weight is going to engage (i.e., initial clutch-in) with the clutch bell.

Pillow Spring (PS):
The strength of the Pillow spring determine the actuation timing of the push pin mechanism to get the fully engagement
.



X2K 134mm VESPA-GTS 300…..
X2K 135mm FOR
HONDA-CN, FORZA ,SH…
PIAGGIO -X9 250 (HONDA)
KYMCO – G DINK 250
YAMAHA – MAJESTY 150~250,X MAX 125

APRILIA,BENELLI,DERBI,GILERA,PEUGEOT…. FOR X2 KISS CLUTCH 135mm.
 
Laatst bewerkt:
Het bleef spannend tot aan het passen, maar Jantje had het goed uitgedokterd.
De Malossi rollen van 25X14,9 in de Multivar vervangen voor de Yamaha XMax & Tmax Dr. Pulley Sliding Rollen "25X15 (x8)" en Sliding Pieces "2515-M"
Alles past als een huis en de SP's zitten ook bijzonder goed op hun plek zelfs beter

image.php


image.php


Op de foto is goed te zien dat de Malossi rol met 6000km. al poreus en slecht is.
image.php
 
Laatst bewerkt:
Toertje BBQ & tot diep in de nacht diverse biertjes proeven stond er afgelopen weekend op het programma in een klein plaatje wat Schriek heet en even verder ligt als Mechelen.

Bewust ook eens opzoek gegaan om zuinig te rijden, en dan is dit het resultaat.

Haarlem / Mechelen, België
Afstand: 200km.
Snelweg: gemiddelde 90 & max. 120Km. per uur.
Verbruik: 1:31,53

Gebruikte setup:
OEM vario.
Dr. Pulley 16 gram (OEM = 17 gr.) & (Gebruik Dr. Pulley 15 gr. voor max. acceleratie)
Malossi +13% koppeling drukveer
TechPulley X4-Kiss-clutch. (medium/standard config.)

Opmerking:
± 8 kilo extra belading.

a.s. week gaat de sportvario er weer in, dan zal het verbruik wel weer heel anders uitpakken.

image.php


image.php
 
Laatst bewerkt:
Heb direct na het lezen van jou vraag even contact opgenomen met meneertje Wu in Taipei.

Hij vertelde mij dat de Honda clutch afmeting met 135mm. te klein is voor 4 gewichten
dit betekend dat je dus geen X4Kiss clutch kunt gebruiken want die zijn er pas vanaf 145mm to 170mm.

Wat je dan wel kan gebruiken is de X2Kiss clutch, die is voor kleinere modellen zoals jou fiets,
Maar omdat die clutch kleiner is zitten er dus geen 4 gewichten in maar 2, en dan lijkt het mij mogelijk allicht iets minder spectaculair als met 4 gewichten?
Uiteraard zijn ze wel weer een stuk goedkoper, hoeveel goedkoper weet ik niet precies want Wu is de uitvinder en gaat niet over het geld daarvoor klop ik dan weer aan bij de verkoop afdeling.
Wil ik best voor je navragen als je dat wil.

Ik heb er nog wat info bij gehaald van de X2kiss clutch:

X2kiss clutch t.b.v. o.a. Honda 135mm.
http://www.techpulley.com/Dyno_test_for_Kiss_Clutch_X2_vs_ Stock_clutch.pdf


[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Clutch Spring (CS):
The strength of the Clutch Spring determine the rev at which the clutch weight is going to engage (i.e., initial clutch-in) with the clutch bell.

Pillow Spring (PS):
The strength of the Pillow spring determine the actuation timing of the push pin mechanism to get the fully engagement
.



X2K 134mm VESPA-GTS 300…..
X2K 135mm FOR
HONDA-CN, FORZA ,SH…
PIAGGIO -X9 250 (HONDA)
KYMCO – G DINK 250
YAMAHA – MAJESTY 150~250,X MAX 125

APRILIA,BENELLI,DERBI,GILERA,PEUGEOT…. FOR X2 KISS CLUTCH 135mm.

Lees je brichtje nu pas, dank voor de info!

Ik ben wel geinteresseerd in de twee schoenige koppeling, begrijp dat je bij dit merk niet eindeloos hoef af te stellen voor een goed resultaat. Wat kost de 135mm clutch?

Edit: wat voor kleur veren heb jij erin? Ervaring?
 
Laatst bewerkt:
THX Theo, en idd. wat ik zelf heb opgeschreven leest prima weg *D

@ Bulldozer.

Afstellen is niet echt nodig, maar een nieuwsgierig mens neemt natuurlijk wel de 3 verschillende
configuraties even door })
Standaard krijg je hem aangeleverd op medium instelling en dat is een perfecte instelling.
Doen ze het zelfde met de Dr. pulley clutch, die staat ook fabriek af op medium ingesteld,
en wordt ook vaak gewoon aangehouden.
Je hoeft ook niet eens de koppeling eraf te halen om de andere gewicht klasse te testen, je kunt met de koppeling erop en dan wel het koppelingshuis eraf met behulp van een punt-bek tang de veertjes vervangen.

Ik heb een aantal berichten hoger bij mijn X4-Kiss clutch min of meer omschreven wat de verschillen zijn.
Enige vereiste met een sportkoppeling is dat je de rollen iets verzwaard.
Heb je b.v. een scoot die fabriek af 18 gram heeft, en jij heb er dan b.v. Dr. Pulley 16 gram in dan neem je beter ± 1 gram zwaarder dus dan b.v. Dr. Pulley 17 gram.
Zelfde geld voor malossi rollen, gewoon 1 of 1,5 gram zwaarder nemen als dat er in die Malossi zit.
2e optie is om after-market rollen gewicht aan te houden maar dan wel de drukveer verzwaren, dan ben je ook weer redelijk in balans.

Ik heb net de malossi erin terug gezet (malossi rollen waren 10 gram) en volgens een internet kennis die in Maleisië in de Xc 400cc klasse racet gaat 10,5 gram helemaal goed, er zit dan wel nog 0,5 tot 1,5 gram speling in tussen wat je prettig vindt, dus of max acceleratie van 0-100 of hoogste top.
Ik gebruik zelf diverse trucjes om rollen zonder nieuwe te kopen tijdelijk of permanent voor 0,5, tot 1,5 gram te verzwaren.

De prijs zal met opsturen rond de 185 euro bedragen (nog niet na gevraagd)
Invoer rechten hoef je niet bang voor te zijn dat regel ik voor je.
Je heb wel een paypal account en FB nodig, en dan breng ik je in contact met de juiste mensen in Taiwan.
Eventueel kan ik het ook voor je regelen.
Wel altijd even na zien of mijn bewering juist is, ik bedoel check dus altijd zelf of je idd. zoals ik eerder opgaf een 135mm. koppeling hebt, want alleen dan is de 135mm. X2-Kiss clutch de juiste.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de info!, ik ga erover denken, het zal dan de 135mm X-2 kiss wel worden, maar ik heb geen fb account, wat nu?
 
Geen dank, fb is alleen nodig om de privé berichten applicatie "Mesenger " te gebruiken, vandaar dus mijn snelle hotline met de juiste mensen. En zo werken ze in Azië nou eenmaal. Vele pagina's terug kun je lezen dat ik nog gebruik maakte van middle-man relaties om uit Taiwan te kopen. Ook ik heb niks met fb maar nood breekt wetten en sinds dien is mijn netwerk er flink op vooruit gegaan..... maar goed dat ter zijde. ... in mijn bericht hiervoor geef ik al aan dat ik het ook wel voor je wil regelen. Cheers Jan
 
Jan ik heb ondertussen bijna zo ver om zo een koppeling te bestellen.
Je vertelde mij dit weekeinde dat deze het zelfde zou zijn als die van jou.
Maar ik kan op de website van techpully hier over niets van vinden.
Wel heb ik gevonden op se site van dr pully dat de koppeling van de people gti300 een ander bestelnummer heeft dan die van jou.
Ps is het ook mogelijk om daar gelijk de juiste drukveer mee te bestellen.
 
Laatst bewerkt:
Frans ik heb een paar weken terug contact gehad met de verkoper TechPulley Bike James.
Ik heb hem daar voorgelegd dat volgens mijn inzicht de People GT de zelfde koppeling gebruikt als de DownTown, en dat is gewoon de 153mm. koppeling, en dat heb ik bevestigd gekregen.
Wat je op andere sites hebt gevonden is niet relevant daar werken ze met nummertjes en met de X4-Kiss-clutch voor Kymco gaat het voornamelijk om de koppeling diameter en gat maat
Een People GT is ook geen populaire scooter in Taiwan, de DT dan weer wel, dus vandaar dat je niets vindt ;)
Het meeste wat ik weet is gebaseerd op mijn "know how" van CVT aangelegenheden, en dan van de Kymco's weet ik van huis uit nog net iets meer.

Waar ik wel een beetje mee zit is jou gewicht van 120 kilo, ik wil dus voorstellen om de +20% drukveer te nemen, dan heb jij gewoon zeker geen slippende koppeling.

Als jij geen 120 kilo zou wegen zou ik zeggen koop gewoon deze +13% drukveer in NL.
Maar van wegen jou gewicht en wat ik van het weekend heb gezien denk ik toch meer aan de TechPulley +20% drukveer.
Zoals ik je al had uitgelegd heb je dan wel wat meer toeren nodig om weg te trekken, maar dat had jij van wegen je omvang sowieso al nodig.
Volgens opgave zou het 800 tpm. meer bedragen, maar dan ga je ook direct zonder slippen
Ik heb er zelf ook al één jaar 1 nieuw liggen maar die hou ik denk ik maar zelf om nog eens te testen.
Dus ik kan er wel een bij laten doen (denk dan aan 2 tientjes of iets dergelijks)

image.php


De rest werken we wel even uit via p.m.

Overigens staat hij ook voor een aardige duit op Ebay, en dan komt er nog een bak invoer rechten overheen.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan