Kymco Xciting 400i

Bolski zit boven... moet je gewoon even aandringen (ondanks dat je hem niet nodig hebt) en zeggen dat je beslist de baas wil zien om hem de hand te schudden, daarna wel handen wassen ;)

Voorliefde voor Yahama XT, zo das een tijdje terug, heb ooit een gehad met gouden velgen, kickstarter.... 1983

Goeie adresjes zijn denk ik redelijk bekend onder de regelmatige bezoekers van motor-forum, ze komen regelmatig voorbij.
Zelf adviseer ik voornamelijk alleen in binnen/buitenland waar ik zelf koop.
Maargoed je kunt het niet vaak genoeg onder de aandacht brengen, dus open maar als je dat leuk vindt.

Ga naar bed :Z
 
Laatst bewerkt:
Top !!!
Kan ik meteen alles bestellen bij die Nederlandse webwinkel.
Het is niet dat ik geen nieuwe riem of rollen wil vervangen hoor, maar ik rij 10.000km per jaar en als deze niet versleten zijn vervang ik dat liever nog niet. De olie en oliefilters hou ik aan om de 5000km en kleppen op 10.000km. Bij het vario gedeelte heb ik zoiets van ,als er niets scheelt, blijf je er vanaf! ;-)

Bedankt voor de info alweer.


Kom ze op het moment in NL alleen tegen bij motowebshop voor 3.80 euro per stuk ex verzenden.

(OEM via Duitsland kosten ze 10,90 euro per stuk ex verzenden)

Ik kom ook nog Hiflo's in Duitsland tegen voor 2,66 euro... maar denk dat je wel klaar bent met de url via NL. hieronder toch?

Hiflo HF 568

>>> motowebshop
(zelf even ongeacht jou bouwjaar doorklikken in rechter kolom op "ABS 2014" want deze website geeft geen directe link)

Ik zou er gelijk een stuk of 4 á 5 in NL. bestellen dan druk je de verzendkosten en is het uiteindelijk super goedkoop ;)
Eventueel zelf even kijken of RAD in jou eigen landje ook Hiflo heeft mag natuurlijk ook.

Screenshot webshop pagina motowebshop
[afbeelding]

Rollen weet ik niet of ze bij jou op zijn, dat moet je even bekijken, ik rij van alles aan rollen, sportvario, en/of Dr. Pulley's dus zijn sowieso nooit op bij mij.
Officieel is de service interval voor rollen en V-snaar 20.000km.
V-snaar is zeker nog goed met 20.000km. (eigen ervaring)

Maar aangezien wij "DE" Kymco rijden die het goedkoopst in onderhoud is van allemaal zou ik niet lullig doen en gewoon voor die paar rot centen een originele snaar via Ebay uit Italy bestellen.
Dan berg je die andere die je er af haalt maar op als reserve.


DRIVE BELT ORIGINAL OEM MITSUBOSHI KYMCO 400 XCITING I
EUR 51,00 + 16 euro verzenden
>>> EBAY

GOEDKOPER MAG NIET ;) :9 *O*
 
Do what you wanna do.
Ik heb mijn statement in iedergeval gemaakt over dat wij spotgoedkoop kunnen rijden.

Ter vergelijking:
De zelfde OEM snaar kost in Duitsland zoals ik reeds aangaf in de webshop 150 euro.
Hier in NL. betalen DownTown300/350 + Xciting rijders minimaal 200 euro. bij de dealer, heb zelfs al eens 220 euri gehoord voor de V-snaar die ik in Italië bij dat Ebay adresje koop voor 51+16 euro
Probleem is dat de dealers hier verplicht van de NL. Kymco importeur moeten afnemen, zij mogen niet in het grijze circuit kopen.
Wat dat betreft is de voormalige Stasi er niks bij vergeleken.

Overigens is de Duitse webshop met zijn 150 ballen geen grijs circuit, dat is namelijk de enige echte geautoriseerde onderdelen verkoper van de Duitse Kymco importeur die MSA heet.
Maar ook daar vandaan mogen officiële NL. dealers geen spullen betrekken.
 
Laatst bewerkt:
Oma opzouten nou, en ga maar even lekker op je kop staan 8-)

image.php



Hoppa ik heb het weer voor elkaar, m'n Leovince is ook net als eerder de MiVV uitgebrand.
Kwam gisteren terug van wat aankopen via een rondje ringweg Amsterdam (Duivendrecht en Nieuwendam) bij het afslaan op A9 naarbij mijn huis vondt ik het plots wat meer herrie maken, en ja warempel het was niet de Db killer die ik was verloren maar gewoon uiitgebrand dempingsmateriaal.
Aan volgas wegtrekken á 8000tpm. (sportvario) is het nu net even te pittig qua geluid, zelfs mijn moedertje vroeg zich af wat er aan de hand was om de hoek })

image.php


Was eigenlijk van plan niks meer te kopen voor de Xciting, maar ga van de week wel even gasdichte popnagels en een lappie dempingsmateriaal bij Bolski kopen.

Mijn brommer stond onlangs een maandje te koop op 'Marktplaats' maar is niet verkocht, offertes liggen er ook al op inruil basis, maar zo als het er nu naar uit ziet hou ik hem denk ik maar zelf en koop er evengoed wat anders naast, voor die 3 knaken kan ik beter zelf wat CVT lol hebben.
Het is dan een kwestie van het verschil tussen inruilwaarde aangevuld op nieuwwaarde van a.s. moto zelf bij sparen.
Dan maar eens aankijken en proberen met wat minder ruimte tijdens in parkeren in de schuur.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Hoi Jan! Je moet je brommer ook niet zo opvoeren! (Foei!) daar kunnen die arme uitlaten hun tere ingewandjes niet tegen... :N (helaas mijn eigen ervaring ook.. :$ ). Je motor op marktplaats? Wat ben je van plan te kopen? Xadv?

Mogelijk te hoge prijs gevraagd? Of was de markt nog niet rijp voor jou xciting?
 
Nee had beslist niet te veel gevraagd, we komen toch allemaal voor een koopje op Marktplaats, voor de hoofdprijs verkoop je niets.
Het was bieden vanaf 4450 euro, en dan het hele circus aan extra's wat veelal nog nieuw in de kast ligt erbij.
Heb hem ook nog aan een kennis aangeboden voor de nog iets lagere inruil prijs die ik zou krijgen bij MP vestiging @ Hillegom, daar had ik hem liever aan gegund dan aan die MP vestiging, maar ja die kennis had even geen centen.
Ben ook nog in contact geweest met wat MP vestigingen in het Noorden, Assen etc. maar daar hebben ze niets aan motorscooters omdat er in het noorden nauwelijks animo is voor motoscooters, dus daar krijg je nog minder inruil waarde als hier in het westen.

Maar ben niet de enige die niet verkoopt op Marktplaats, moto scooters gaan niet zo heel vlot had ik in de gaten op dit moment.
Staat trouwens afgeladen op Marktplaats met die MP3 dingen.

Wil idd. overstappen naar X-ADV en neem de Africa Twin DCT ook nog in overweging. wil eens wat anders als cvt.
Maar zo als het er nu naar uitziet is het leuker om op een 2018 kenteken te wachten, dan maar geen topkoffer met bijpassende achterdrager uit de aanbieding.

En dan gooi ik de Xciting wel uit de all-risc, zodat hij er bij mag blijven staan, de scooter is namelijk betrouwbaar n hartstikke goed en ziet er gewoon knap uit met al die extra dingetjes en zijn kleurtje.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
De prijs was zeker niet te hoog.
Het aantal extra's past nauwelijks op een pagina, de scoot ziet er top uit en is belachelijk goed onderhouden.
Wellicht de kleur geel moeilijk.

Er staat n gast op marktplaats met eenzelfde (qua staat) gele tmax 500, ook met malossi onderdelen (vario maar ook nokkenas volgens mij) en volledige akra etc etc voor 5700 en die raakt m ook niet kwijt, terwijl oudere, minder mooie en met hogere km stand rap weg zijn.

Als ik geld had voor die xciting of tmax, zou ik m wit laten spuiten maar dat is wellicht n drempel.
 
Laatst bewerkt:
Ja, jammer Jan, je vraagt niet teveel. Maar denk idd dat knalgeel+motorscooter niet zo loopt?
Ik heb twee weken terug mijn gewone motor verkocht, afgeladen met extra's in het zwart, vrijwel voor de vraagprijs binnen 5 dagen. Tja dat had ik ook niet verwacht, het kan raar lopen! Ik vind de x-adv ook wel aantrekkelijk, maar ben nog niet overtuigd van het karakter van het motorblok. Op een nc700 motorblok knapte ik volledig af.. en ik vind hem wat aan de prijs, voor wat je er voor krijgt. toch wil ik er graag eens op rijden om dit vooroordeel mss weg te werken.

Edit: Dat er zoveel mp3's op mp staan verbaast me niet, bijna alles valt tegen aan een mp3, vaak ook de berijders! :X
 
Laatst bewerkt:
Hi hi die edit ik lig te schuddenbuiken *D
Snap er de ballen van zoveel ellende als ik heb gezien met die invalide karretjes, werkelijk alles kan er aan stuk en kost een vermogen.
Je moet er echt van houden "Magneti Marelli" maar mijn cup of tea is het niet.

Xc geel:
Krijg eigelijk juist alleen maar veel goede commentaren op dat geel, maar snap natuurlijk wel dat dit een persoonlijk iets is voor sommige... ik neem ook geen geel meer ha ha

motorfietsen verkopen het hele jaar door stukken makkelijker als motorscooters.
Motorscooter verkoop leeft volgens mij wat extra op in voorjaar/zomer, en daarna zetten ze hem in de kast.

Ja je moet maar eens gaan rijden op de Honda ik heb er al diverse ritjes op gemaakt, wil nu wel ook nog graag op de Africa Twin een ritje maken die is met zijn 1000cc markant niet zo zwaar als de X-ADV, dat kan ik met mijn rotte knietjes net aan houden.

Mvg. Jan
 
Ja, wil zeker een keer rijden op de nieuwere modellen zoals de africa twin en x-adv, lijkt me leuk!
Het is niet de tijd v/h jaar voor motor verkoop, mss is het voorjaar beter, ga je het dan nog eens proberen op mp?
 
ik vind de x adv leuker dan de africa twin,door de automaat vind ik de twin wel intressant maar er zijn mooiere allroads.
 
Africa Twin lijkt wel een hele goeie machine Teun, tis een Honda, dat kan haast niet fout gaan. Ik vindt het wel fraai zat, er is vast wel wat mooiers maar ook net zo goed?
Ik denk als je b.v. naar de Noordkaap gaat dan pak je b.v. een BMW met cardan en als je richting woestijn in het zuiden wil dat je dan beter af bent met de ketting/tandwielen set zoals op de Africa Twin.

@ Bulldozer,
ik kijk wel, zou hem eigenlijk maar gewoon moeten laten staan, die paar duizend extra kan er zo ook wel bij gespaard worden, en als het dan past in de schuur: 2 motors 1 brommer en wat fietsen dan vindt ik het best, rem nog steeds elke scooter en menig motor eruit, en dat zal voorlopig zo wel blijven ook want kom zover geen beter remmende scooter tegen.
adv. zag er zo uit qua tekst:

Adverteerder : Particulier
Type motor : Scooter
Motorvermogen (kW) : 35
Bouwjaar : 2014
Kilometerstand : 24.000 km
Aantal Cilinders : 1
Motorinhoud : 399 cc
Beschrijving


Te koop aangeboden Kymco Xciting 400 ABS

Ik heb de scooter nieuw gekocht op 2 februari 2014,
kenteken: 54-MD-SG
De kilometerstand is nu: 24.000km. ( zeer langzaam oplopend)


Reden van verkoop:
Overstap naar 2 cilinder

Bieden vanaf 4450,00 euro

Accessoires:

•Alarm/Start onderbreker + 2 handzenders en 2X blauwe waarschuwing led's op stuur uiteinden
•Brembo remklauwen met titanium bouten (Brembo's komen van Ducati S4RS)
•300mm. NCY remschijven (standaard 280mm. krijg je ook mee)
•Tech-Pulley sport koppeling (standaard koppeling nog bijna nieuw meegeleverd)
•DNA uitwasbaar sportluchtfilter (Nooit meer een luchtfilter kopen!)
•Ermax hoog windscherm in kleur smoke (origineel laag scherm vonkel nieuw meegeleverd)
•Dubbele waterdichte USB aansluiting op stuur
•Retrofit Bi-Xenon 3 inch projectors met krachtige 'DOT cut-off' + Led AngelEyes dagrij verlichting
•Dimotiv jiffy verbreder
•Dimotiv voorvork crash-pads
•Origineel Kymco (4X) rvs antislip voetplaten (prijzig spul van Kymco zelf)
•Kymco snelspan remhandels (erg duur, de originele nog splinternieuw meegeleverd)
•Dr. Pulley's in de Kymco OEM variateur (OEW variateur is nog aardig vers)
•Malossi Multivar 2000 sport variateur + diverse drukveren
•Oplaad boordstopcontact in buddybak t.b.v. druppellader of als 3e extra boordstopcontact
•Dimotiv rempot deksels (originele ook meegeleverd)
•3D-carbon slot plaatje
•Custom RVS import achterspatboard beugel
•Ray Chi motorblok ophanging
•Ray Chi torque-driver, met rechte/kromme spiebanen (origineel meegeleverd)
•Stebel Nautilus hoorn ±120Db. (luchthoorn)
•Leovince uitlaat (standaard uitlaat 2000km. wordt meegeleverd)
•Dimotiv remleiding geleiders
•Kymco origineel aluminium grondplaat en beugel t.b.v. topkoffer (niet goedkoop, is goed te zien aan de kwaliteit)
•Givi MonoKey topkoffer 46 liter in kleur + 2 sleutels
•Givi 3e remlicht kit
•Givi rugkussen voor passagier
•Koso led mini kenteken verlichting
•Koso voltmeter in blauwe kleur zoals Kymco's Xc cockpit verlichting
•Custom eigen maak zomer spatboard huger + origineel meegeleverd voor winter

Complete frame en losse onderdelen zijn vanaf nieuw direct geconserveerd met blanke tectyl, en keramisch vet op circa 75% van alle bouten/moeren etc.

Alle periodiek onderhoud is door dealer uitgevoerd, rekeningen aanwezig en bij 20.000km. uitgevoerd met uiteraard ook de nieuwe OEM V-snaar van Mitsuboshi.
De oude snaar is overigens nog helemaal goed, dus zeer bruikbaar om b.v. mee te nemen op vakantie als reserve.
Voor/Achter zitten er ook pas sinds Mei nieuwe remblokken op.
Op 30 Mei jl. heb ik er tevens ook een setje nieuwe "Metzeler Feel Free" banden op laten zetten, banden zijn dan ook nog super vers.

Motor kan met verschillende setup keuze worden afgeleverd, momenteel zit er de sport setup op maar de iets zuinigere standaard setup kan ik op verzoek er ook op zetten.

Alle originele spullen zoals remklauwen, uitlaat windscherm, vario etc. etc. worden in uitmuntende staat mee gegeven bij de verkoop.

•Gebruiksaanwijzing / bonnen / aankoopbon en alle originele sleutels worden meegeleverd


Mijn scooter en een interview met mij heeft ook in de Scooter&bikeXpress gestaan, dit specifieke motorscooter-blad krijg je er ook bij.
2 flessen nieuwe Putoline motorolie en olie filter en transmissie olie voor de volgende service beurt worden ook nog mee geleverd, zodat je geen onkosten hebt aan de eerst volgende service beurt.

Motorscooter heeft enkele kleine gebruikers sporen zoals wat krasjes op de spiegelbehuizing.
De motor heeft altijd binnen gestaan en heeft geen spatje roest.
De motor is goed onderhouden en wordt werkelijk door jong en oud als zeer fraai omschreven... er wordt ook wel gedacht dat hij nog nieuw is.
Kleine opzet ruitje van MRA X-creen wordt als enige niet mee verkocht!!


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
@WebEngine: Je hebt een mooie niet te overziene lijst met gruwelijk veel extra's. Vind ik top! Het is omdat ik SH300 verslaafd ben, maar anders had ik komen kijken! Het enige wat ik kan bedenken is dat men geen Kymco xciting 400 in het geel wil. Of ze denken mss dat er teveel aan gesleuteld is/wordt? Zou het in het voorjaar nog eens proberen, en dan (heb ik succes mee) ook op speurders.nl en autoscout24.nl Op beide site's gratis binnen een week mijn motoren verkocht.

Edit: Waren je foto's wel aantrekkelijk, en goed belicht/scherp? Daar houd ik altijd ernstig rekening mee, je moet opvallen tov de rest.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij weet jij wel dat ik een fotootje niet schuw :9
Het is denk ik gewoon voor een hoop van die mooi weer rijders te laat in het jaar.
Had hem ook op wat andere sites gezet, maar nogmaals motorscooters blijft typische handel,met ook heel vaak zeer lage kilometerstanden waarvan je je afvraagt: Heb je wel genoten van je scootoe :?
Er werd sowieso weinig verkocht had ik in de gaten.
Na een maand of 6 weken wilde ze weer 25 piek hebben dus heb hem er maar afgehaald.
(circa 450 kijkers en rond de 7 keer favo)

Had er aardig wat foto's bij gezet, en had er nog wel wat bij willen zetten van alle extra's die met de auto moeten worden opgehaald, maar het max is geloof ik 22 of 24 op MP.

De volgende set foto's had ik erbij ge-upload:

image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php
 
Laatst bewerkt:
Jan, jij hebt nog mooiere foto's als ik in mn advertentie's! Ach, je hebt maar 1 persoon nodig die hem koopt, als de tijd rijp is.
Je kan hem ook nog wegdoen nadat je een andere motor hebt gekocht, mocht die niet bevallen kan je nog terug.
Een cvt heeft ook zijn charme! Ben ook aan het kijken naar andere motor (voor erbij) een zero lijkt me (nu) wel wat, maar ook die gaat nauwelijks/niet sneller als mn SH300 van 0-50 (2,4sec)en dat is nou net het leukste deel van de acceleratie vind ik.
Hoewel geruisloos binnen 4sec naar de honderd is ook leuk, maar zonder motorgeluid?
 
@ Mario,
zoals het er nu naar uitziet laat ik hem wel in de schuur staan (zie melding hieronder) en haal hem t.z.t. uit de all-risc, dan kost het niet te veel extra per maand, zit al aan de max. no-claime

@ Bulldozer
Via Hybride volg ik natuurlijk ook met interesse de Zero.
Vindt ik ook wel iets hebben.

Heb een paar jaar terug wel alvast even een ritje gemaakt op de BMW Evolution om even te proeven aan het instant koppel van de elektro moto, en vond het wel grappig dat er geen fietser omkeek als je langs kwam zoeven.

Kijk wel waar het schip strand qua Xciting.
Voor de CVT fun factor zou ik hem er gewoon bij moeten houden, dat motortje loopt namelijk erg lekker, en alles is in goede conditie, stiekem wil ik eigenlijk ook wel eens een door rijden t/m de 100.000km.
Het verschil bij sparen tussen wel en niet verkopen duurt dan alleen een 4 tal maanden extra, en dan kom je toch wel aan in het nieuwe jaar, in plaats van nu of een maand terug.
Moet later wel allemaal passen in de schuur want ik moet bij uitrijden schuur ook altijd kunnen keren in de schuur anders kom ik er niet uit.

mvg. Jan
 
Dat is het probleem wat me bekruipt bij elektrisch, niemand hoort je en je gaat wel langs het verkeer zonder sound. Moet er toch nog langer over nadenken. Net als nooit meer sleutelen/tanken/periodiek onderhoud en accupakket wat 500k meegaat. Weet niet of dit enorm saai zal worden.

Idd je kan de xciting 400 voorlopig in de schuur zetten, aan afschrijving zal ie geen vermogen kosten, mss €500,-/jaar?
 
Beetje mazzel vandaag :)
Ik ging de Leo er onder vandaan halen omdat ik in de veronderstelling was dat mijn dempingsmateriaal uit was gefikt.
Maar na demontage van de uitlaat bleek dat alleen een simpel rond plat filtertje wat tussen demper en linkpijp zit was weggebrand.
Gelukkig dus geen demper demontage + popnagel actie hoeven voeren.
Het ronde filter plaatje met diameter 49mm. en 2mm. dikte heb ik zelf gemaakt van een stukje metaal, en daar dan allemaal gaatjes ingeboord.
De uitlaat klinkt weer als nieuw.
 
Laatst bewerkt:
Mooi Jan! Maar hoe kan zo’n 2mm dikke gatenplaat wegfikken? (Fotootje?)
 
Laatst bewerkt:
Helaas kan ik geen foto trekken, had het eerlijk gezegd vergeten, en het oude plaatje zit er ook weer in omdat het kokertje wat er om heen zat heb gebruikt als houder voor het nieuw gemaakte plaatje.
het is eigenlijk een soort van extra Db killertje, want als hij is doorgebrand dan maakt hij meer herrie als gebruikelijk


Alles kan toch weg fikken in een uitlaat, dat moet geen probleem zijn en zeker zo'n simpel dun rond plaatje van 2mm. dik met allemaal gaatjes er in.
In het Maxsym topic kun je lezen dat complete OEM uitlaten zijn weggefikt van binnen.
Dus dan liever toch gelukkig alleen maar zo'n klein rondje van 49mm. waar standaard al heel veel gaatjes in zitten.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Ja, tijdens ingespannen klussen denk je niet altijd aan een foto. Wonderlijk wat er allemaal wegbrand, zouden ze toch bij het ontwikkelen meer aandacht aan moeten besteden. Waarschijnlijk testen ze de uitlaat maar kort waarbij de temperatuur lager blijft. Keuze van het materiaal neigt meestal naar goedkoop voor de interne delen lijkt het. Maar goed, jij hebt weer een nieuw werkende uitlaat. :)
 
Dat dashboard was juist het enige waar iedereen juist zo negatief over was bij de AK550. Het ging om de spiegeling van de zon in heg dashboard. Ik hoop voor ze dat ze dat nu bij de 400 beter voor elkaar hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan