Kymco Xciting 400i

Avond Webengine Jan, ik ziet dat je hem hebt. Ik vind het een zeer mooie machine.
Ps, aan het achter bandje te zien, heb je em al aardig plat weten te leggen. Jij zegt dat je veel bochies genomen hebt, maar je zegt er niet bij hoe plat!! Haha.
 
.... aan het achter bandje te zien, heb je em al aardig plat weten te leggen. Jij zegt dat je veel bochies genomen hebt, maar je zegt er niet bij hoe plat!! Haha.


Ik kan wel een heel verhaal op hangen maar dit zegt denk ik wel genoeg ;)

y9rf.jpg




Jan groet Bluethunder88 :)

p.s.
Ik zal hem maar niet uitvergroten want dan wordt je helemaal gek van al die bochies :]
Toertje heb ik vorig jaar gemaakt onder de naam "1001 bochten rond de Venne"
Bochie in, bochie uit... Gas der af, Gas der op.
 
Laatst bewerkt:
*Xie xie Mish... maar waar zit je dan, Wilnis? ow ow ow kheb ut al gezien in Vinkeveen,
ik kwam er nog een klein stukje doorheen vandaag.


Cheers Jan

*Xie = 'dank je wel' op zijn chinees
 
Laatst bewerkt:
*D *D Arno ik ben ut ook vaak niet eens met mijn meisje ;)
Litertje mat zwarte plasti-dip doet wonderen op de dagen dat Patricia straks voor je uit weg scheurt })

Groetjes van Jan

p.s
Ik zie het al voor me dat jij um zondag smorgens vroeg voor aanvang van de rit even rap zwart blaast en zij 's avonds de plasti-dip er weer af zit te pellen 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik kan wel een heel verhaal op hangen maar dit zegt denk ik wel genoeg ;)

[afbeelding]



Jan groet Bluethunder88 :)

p.s.
Ik zal hem maar niet uitvergroten want dan wordt je helemaal gek van al die bochies :]
Toertje heb ik vorig jaar gemaakt onder de naam "1001 bochten rond de Venne"
Bochie in, bochie uit... Gas der af, Gas der op.
rij dat rondje geregeld alleen ik doe vanuit abcoude via de waver/amstel naar ouderkerk en daar vandaan pak ik je route weer op zijn veel bochten die je daar misloopt :P
 
Laatst bewerkt:
mooie racer heb je ;)

Dank je MTeun-03

ik begrijp dus dat er nog 100 bochten bij kunnen ha ha geweldig !
Dat stukje wat jij volgens mij bedoelt heb ik als een apart tourtje dan begin ik meestal
vanuit Alphen a/d Rijn en dan Ter Aar/Langenaar/Bilderdam/Kudelstaart/Vrouwenakker/De Hoef/Noorden/Meije/Zwammerdam/Aarlanderveen... ook erg mooi stukkie en veel bochies :)
 
Laatst bewerkt:
Dinsdag was mijn laatste mooi weer ritje en met totaal ruim 600km op de teller heb ik
de inrij sessie even in de ijskast gezet, en ben ik wat verder en dieper gegaan met conserveren / verduurzamen.

Eerst nog even een paar fotootjes van die mooie dinsdag 4 februari 2014

s6hg.jpg


1pa2.jpg


o26v.jpg


rrjy.jpg


wpoq.jpg


4ocw.jpg


c1n7.jpg


17x5.jpg


yhx0.jpg


a6y1.jpg


xq01.jpg


Dinsdag avond dan ook begonnen met demonteren t.b.v. conserveren / verduurzamen.

Elk frame heeft gaatjes en moeilijke hoekjes etc. dus ik heb één spuitbus
glasheldere tectyl in het frame leeg gespoten.
En één spuitbus aan de gehele buitenkant van het frame leeg gespoten.

Ik heb zo goed als alles weten te raken, moet alleen de bovenkant van het stuurtje nog eens doen, maar die raak ik wel als ik de plastic stuurcover er af ga halen om geel te spuiten.
Het dubbel kroonstuk en alle andere delen onder de kuip zijn wel reeds ook allemaal geraakt.

Voor de rest heb ik gebruik gemaakt van:
Koper-vet / Lithium-vet / Keramisch-vet / Kogellager-vet / Grafiet en Silicone-vrije Haarlemmerolie / en Silicone-vet op alle rubberslangen.
Daarnaast hier en daar protectie folie/stootdopjes en extra rubber bescherming aangebracht op o.a. jiffy/middenbok.

pibo.jpg


1bnv.jpg


hmll.jpg


bt9q.jpg


k55b.jpg


87up.jpg


h4yg.jpg


swqk.jpg


rdx4.jpg


1n5h.jpg


Donderdag avond was ik dan klaar met conserveren/verduurzamen en zat alles weer in elkaar.


Vrijdag kwam het windscherm binnen dus dat was ook weer een klusje.

Dit is het OEM scherm, wat ik overigens ook best mooi vindt.
7wzt.jpg



En drie weken terug had ik dit Ermax scherm hier onder uit Frankrijk besteld in de kleur 'Smoke'.
Enige vervelende vond ik wel dat de 2 plastic OEM bars er niet op gemonteerd konden worden.
Maar daar was ik reeds enkele maanden mee bekend.
Quote van Ermax: Do not replace original plastic OEM bars
Daar trapt Jantje natuurlijk niet in ;)
Dus daarom maar 4 gaten ter grote van rijksdaalders in het Ermax scherm geboord.
Een best wel secuur klusje want de bevestiging punten van de plastic OEM bars staan er schuin in.

2gwz.jpg


Zo ziet het smoke windscherm er uit op mijn bromski maar ik wil dus
die 2 plastic OEM bars er ook op hebben.
2ytm.jpg


sugv.jpg


Eerst even "Booklon" ter bescherming aangebracht, en gaten afgetekend.
alsook de kachel opgestookt tot wel 25 graden, om een goede verwerkings-temperatuur te garanderen.

anmn.jpg


nv9p.jpg


Passen meten en gaten boren.
3ba1.jpg


iz7i.jpg


En dan is dit het resultaat
d7pt.jpg



Zoals je ziet ook nog even het Kymco logo van het OEM scherm overgezet.
kj7p.jpg


Ermax met plastic OEM bars
gc98.jpg



En omdat alles toch uit elkaar lag gelijk even een extra stopcontact in de buddybak gemaakt.
Ik had ook nog een 'chassis zekering houder gekocht en willen plaatsen, maar dit was niet nodig omdat de accu vlak achter het stopcontact zit heb ik in de accubak die heel makkelijk
te bereiken is een zwevende zekering gemaakt die vlak naast mijn 'Optimate aansluiting' zit
Overigens er bewust voor gekozen om dit 2e stopcontact niet "contact geschakeld te maken"!
De reden dat ik een twééde stopcontact heb gemaakt is omdat mijn Samsung S4 met 'Defender Case' er om heen wel net aan in het dashboard kastje past maar ik de lader niet kan aansluiten.
En ik ben mogelijk van plan er dit jaar een heel eind mee weg te gaan en als ik dan de hele dag mijn bluetooth t.b.v. van de Garmin aan heb staan is mijn gsm na 8 uurtjes denk ik aardig leeg.

wcp5.jpg


image.php


zp7j.jpg


1tqi.jpg


kh31.jpg


Zo nu is het weer even wachten op de volgende spullen die ik heb besteld.

Cheers Jan aka WebEngine ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik leen zo nu en dan de t-max van mijn vrouw en geniet enorm van het scooterrijden heerlijk ontspannen en als ik deze site lees dan denk ik waarom hebben wij zo een dure yamaha gekocht
volgens mij niks mis met zo een kymco volgende keer ook maar eens naar kijken als mijn vrouw iets anders wil.
Wat ik wel een nadeel vind is waneer ik met de t-max een poepie gas geef en ik rij bv op het gras dan breekt hij wel erg snel uit ook als het nat is op de weg , is dit normaal voor een scooter of zijn mijn banden michelin verkkeerd gekozen. Weinig vertrouwen in het nat.
 
Laatst bewerkt:
CVT aandrijving (scooter) en gras gaan niet samen
je moet de kracht doseren door je achterrem te gebruiken

hetzelfde heb je met een schakelfiets als je vol je koppeling laat opkomen, alleen dan gebruik je je koppeling weer om de kracht te doseren

als je op een nat wegdek slipt ligt dat aan de staat of soort van je banden
 
Dank je wel ik denk dat als de banden versleten zijn ,ik maar naar een ander merk moet zoeken daar deze banden in goede staat zijn en waarschijnlijk slechte natweer eigenschappen hebben.
 
@ zuunig
Thank jou wel ;)


Ik leen zo nu en dan de t-max van mijn vrouw en geniet enorm van het scooterrijden heerlijk ontspannen en als ik deze site lees dan denk ik waarom hebben wij zo een dure yamaha gekocht
volgens mij niks mis met zo een kymco volgende keer ook maar eens naar kijken als mijn vrouw iets anders wil.

idd. niks mis met dit modelleke van Kymco, ben ook goedkoper uit in onderhoud
als een T-Max
Een 530 TMax kopen voor 12 a 13000 duizend is niet zo'n probleem, maar
ik vermoed dat je daarna iets meer kwijt gaat zijn aan onderhoud koste.

@ Ronald
De sigaar foto's (rechter zijde) zijn voor jou *D

Cheers all :}
 
Laatst bewerkt:
Nou Jan, aka Webenergie, waartoe jij allemaal wel niet in staat bent, Allemachtig!!!
Ik dacht dat ik Pietje Precies met mijn scooter ben, maar jij ben nog erger!!!!!!!!
Jemig kremig, hebbie het blok er soms ook uitgehaald?? Hahaha. Leuke hobbie toch?!
 
@ chopper_cooper
Dat is zo'n beetje de beste prijs/kwaliteit tip die je iemand kan geven, ondanks de naam "Wintec" is deze een prima 'all season' band.
Vindt het nog steeds jammer dat ik ze niet kan krijgen voor deze Xciting,
ze waren ook super op de DT.

@ Bluethunder88
Jah.... leuke hobby hoor ;)
Ben er wel toe in staat om dat blok er uut te vissen ha ha
Op een gegeven moment ben ik er trouwens wel klaar mee hoor, want ik
koop echt niet zo'n ding om er continue alleen maar aan te lopen rommelen.
 
Laatst bewerkt:
Vrijdag kwam het windscherm binnen dus dat was ook weer een klusje.

Dit is het OEM scherm, wat ik overigens ook best mooi vindt.
7wzt.jpg



En drie weken terug had ik dit Ermax scherm hier onder uit Frankrijk besteld in de kleur 'Smoke'.
Enige vervelende vond ik wel dat de 2 plastic OEM bars er niet op gemonteerd konden worden.
Maar daar was ik reeds enkele maanden mee bekend.
Quote van Ermax: Do not replace original plastic OEM bars
Daar trapt Jantje natuurlijk niet in ;)
Dus daarom maar 4 gaten ter grote van rijksdaalders in het Ermax scherm geboord.
Een best wel secuur klusje want de bevestiging punten van de plastic OEM bars staan er schuin in.

2gwz.jpg


Zo ziet het smoke windscherm er uit op mijn bromski maar ik wil dus
die 2 plastic OEM bars er ook op hebben.
2ytm.jpg


Eerst even "Booklon" ter bescherming aangebracht, en gaten afgetekend.
alsook de kachel opgestookt tot wel 25 graden, om een goede verwerkings-temperatuur te garanderen.


Passen meten en gaten boren.

En dan is dit het resultaat,
Zoals je ziet ook nog even het Kymco logo van het OEM scherm overgezet.
Ermax met plastic OEM bars
d7pt.jpg


Zo nu is het weer even wachten op de volgende spullen die ik heb besteld.

Cheers Jan aka WebEngine ;)
Het origineel geeft hem idd een strakker look, maar je eindresultaat van de mod op de Ermax oogt goed.

Wat staat er nog op het mod-lijst?
  • Uitlaat
  • Geel accent stuurcover
  • Dr.Pulley Sliders & Sliding Rollers

Ps. Heeft de XC gezelschap van een Agility?
 
Laatst bewerkt:
@ chopper_cooper
Dat is zo'n beetje de beste prijs/kwaliteit tip die je iemand kan geven, ondanks de naam "Wintec" is deze een prima 'all season' band.
Vindt het nog steeds jammer dat ik ze niet kan krijgen voor deze Xciting,
ze waren ook super op de DT.
Zeker jammer..., wetend dat ze zouden bevallen.
 
Laatst bewerkt:
* Toch best gaaf dat Kymco het standaard ruit gewoon leuk heeft gestileerd, de enige
extra toegevoegde waarde van die Ermax is dat hij iets hoger is zodat ik af en toe kan proberen mijn kop er achter te verbergen, alhoewel dat niet zal mee vallen want zo hoog is hij niet.
Ik heb er nog niet mee gereden maar denk dat qua vorm de airflow wel gunstig uit zal pakken, en daar gaat het me voor de komende maanden even om.

* Die 16" Agility City heb ik in 2010 gekocht

* Tja die Metzelers zijn onwijs goeie weg klevers, en het achter bandje is zeker met abs nog aardig slijtvast ook.

Lijstje staat nog aardig wat op :Z

* Topkoffer/Rugsteun/3e remlicht
* Banden
* H.I.D Xenon (3" retrofit projector (HOYAE64遠近大魚眼) and reflector(多層次高亮銀飾圈) and angel Eye(4光圈))
* MIVV uitlaat & mod beugel
* 2-weg Alarm
* GPS Tracker
* Automatische Kofferbak opener via r.c.
* Dr. Pulley rollers
* Koso Voltmeter (blauw display)
* Koso Temperatuur meter (blauw display)
* Spuitwerk: Bovenkant Stuurkolom & Deksel-Topkoffer
* (alles wat door gestreept is ligt klaar is onderweg, of reeds gemonteerd)

Het verkrijgen van de mod beugel t.b.v. van de MIVV loopt erg stroef, een bedrijf uit HongKong heeft me uiteindelijk gekoppeld aan de juiste persoon in Taiwan, alleen die gasten doen alles via Facebook
waar ik eigenlijk helemaal niks mee te maken wil hebben, maar toch van narigheid maar een tijdelijke account aangemaakt, want anders kan ik het wel schudden ;(
De afspraken voor wat ik wil hebben zijn gisteren rond gekomen, ik hoop morgen het rekening nummer te ontvangen zodat ik wat geld kan kiepen.
Er zullen allicht een aantal weken over heen gaan voordat ik dat rvs beugeltje en wat ander klein goed in huis heb, tegen die tijd zal ik Jaap eens polsen wattie voor zo'n MIVV vraagt.

Alarm en tracker liggen al klaar maar doe ik tegelijk met Koso metertjes,
Koso metertjes had ik in NL. al besteld maar in eens niet leverbaar dus hoop van de week
mijn poen terug te krijgen.
Ondertussen dan maar voor een habbekrats mee besteld bij die knakker uit Taiwan.

Moet wel nog even de automatische kofferbak opener bestellen.
Die komt dan op de vrije functie van mijn Spy 2-weg alarm.
Is wel handig zo'n opener want zo'n ding scheelt een stuk in sleutel slijtage, en kost maar 2 tientjes ex. relais van 3 euro . Dat ding kan overigens 5 kilo aan trek kracht verwerken.

(H.I.D) Bi Xenon wordt een gewaagde operatie omdat ik er mogelijk projectors in wil zetten,
echter heb ik dit al eens eerder gedaan, dus komt goed.
Gewone Bi Xenon HID set zit in die Agility nu al 4 jaar en werkt eigenlijk al die tijd perfect.

Dr. Pulley rollers liggen in de kast maar doe ik pas ergens rond de 1000 á 1500km.
Eerst eens mijn max. rpm en andere snelheden en daar aan verbonden rpm. bekijken maar zover ben ik nog niet met pas 600km op de teller nog niet echt veel boven de 5000 rpm. geweest.

Litertje Base-coat heb ik van de week al gehaald, 2K clear-coat heb ik altijd in huis, maar het spuitwerk doe ik waarschijnlijk pas in het voorjaar.

Tja en dan bandjes en topkoffer heb ik nog geen planning voor, ik zit maar te draai-konten dat ik niet weet welke banden ik er onder zou willen hebben.
Mogelijke kandidaten zouden kunnen zijn de PIRELLI DIABLO of de PIRELLI GTS (maar ik weet het verschil niet zo?)
Het is wat jammer dat er geen passende Bridgestone H02 Pro voorband is anders had ik die graag willen proberen
Ik wil daarnaast ook goed oppassen dat andere banden niet te veel de zelfde eigenschappen hebben als die Maxxis...het zou een beetje een mix moeten worden tussen tour en sport.

Ik heb jou Spaanse banden lijst ook nog liggen evengoed zijn nieuwe banden tips altijd welkom.
Voor 120/70-15
Achter 150/70-14

Het zou ook zo maar kunnen dat ik een paar simpele Feel Free's koop?
City Grips vallen af, ik vindt ze wel ok want heb ze onder die Agility al jaren zitten
maar wil ze niet onder die Xc

Tot horens
 
Laatst bewerkt:
Er zullen allicht een aantal weken over heen gaan voordat ik dat rvs beugeltje en wat ander klein goed in huis heb, tegen die tijd zal ik Jaap eens polsen wattie voor zo'n MIVV vraagt.
Tot horens
Langzamerhand komen meer spulletjes voor de XC400 op de markt. Nu heeft G&G ook een uitlaat voor de XC400. Mss bij Jaap(?) eens polsen wat hier voor gevraagd wordt?

full


Lijkt er naar dat men geen raad weet met de overgebleven ophangingspunt.

full


full
 
Laatst bewerkt:
...Lijkt er naar dat men geen raad weet met de overgebleven ophangingspunt...
Ik heb de modificatie beugel(s) op diverse continenten op fora laten zien,
vroeg of laat zal het toch wel op gepikt worden?

De header van die G&G (zie zwarte ring) lijkt wel op die van de OEM pijp?
De 2 bevestiging punten (onder boven voor) zitten koud op de knalpot,
ik zelf wordt daar niet echt vrolijk van ;(
Dit kan overigens ook zo maar een gedachtegang zijn die zich alleen maar tussen
mijn oren afspeelt!
Ik ben zelf nogal bang van trillingen die zich omzetten in metaal-moeheid

THX. for finding ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan