lekke koppelingscilinder moto morini

660duker

Rookie
16 feb 2006
7
0
Ouddorp
Wie weet of kan mij helpen aan een afdichtingsringetje voor de koppelingscilinder voor mijn morini 9.5 2008.
Vorig jaar voor het eerst lekkage is toen bij een universele motorzaak geweest voor reparatie. waren toen geen onderdelen voor te krijgen, is gezocht naar een passende ring uit de voorraad welke toen geplaatst is en na een paar maanden weer lek. Nu bij de motoport gebracht en die zijn vanaf december bezig om een nieuw en passend o-ring te krijgen...niks noppes nada..
Contact gehad met Stretta, zij konden via een leverancier een cnc gefreesd examplaar krijgen...konden alleen niet in contact komen met het betreffende bedrijf....
Wil nu toch wel weer een keertje rijden en wil hier dus vragen wie er kan helpen?????

gr. Jaco
 
Nope is net zoals de afdichtingringen in de remklauwen een vierkante of rechthoekige afdichtingring en waarschijnlijk specifiek gemaakt voor de morini.
Misschien dat een afdichtring van een remklauw gaat passen?
 
Het is voor een morini 9.5 uit 2008. Ik dacht zelf ook even opmeten en universeel ringetje erin,
maar dat schijnt niet te werken. Na enig aandringen van mijn kant zouden ze nog proberen contact op te nemen met brembo om te kijken of die wat kunnen betekenen.
Je zou denken dat ze dat bij brembo zo van de plank moeten kunnen pakken omdat datzelfde ringetje ook op andere merken zouden kunnen gebruiken.....maar ook dat zal wel te simpel gedacht zijn. Maar dat wachten we nog even af.
 
Hij is gelijk aan die van diverse breva/griso's vanaf 2005.... zie hier
http://www.stein-dinse.biz/Brembo/K...-Morini-Corsaro-9-1-2::20494.html?language=de
Dus wellicht kunnen ze je bij Guzzi helpen.

En hier nog een komplete: http://www.ebay.de/itm/Moto-Morini-Granpasso-1200-Kupplungszylinder-em21-/120939631779

Vorige week contact gehad met TLM en afgelopen weekend foto's gemaild met
bijbehorende afmetingen van mijn koppelingscilinder. Kreeg vandaag een mailtje terug
met diverse foto's en afmetingen van de Guzzi koppeling, de drie bevestigingsgaten
komen overeen, maar meer ook niet. Zuiger en cilinder zijn allebei groter in diameter.

Ook nog een aantal keren gereageerd op de advertentie van ebay,
totaal geen reactie op terug gehad...

Motoport heeft ondertussen van Brembo een reactie ontvangen dat ze waarschijnlijk
juni/juli weer koppelingscilinders gaan uitleveren....

Dus ik denk dat dit verhaal voorlopig nog niet teneinde is....word vervolgd
 
Vorige week contact gehad met TLM en afgelopen weekend foto's gemaild met
bijbehorende afmetingen van mijn koppelingscilinder. Kreeg vandaag een mailtje terug
met diverse foto's en afmetingen van de Guzzi koppeling, de drie bevestigingsgaten
komen overeen, maar meer ook niet. Zuiger en cilinder zijn allebei groter in diameter.

Ook nog een aantal keren gereageerd op de advertentie van ebay,
totaal geen reactie op terug gehad...

Motoport heeft ondertussen van Brembo een reactie ontvangen dat ze waarschijnlijk
juni/juli weer koppelingscilinders gaan uitleveren....

Dus ik denk dat dit verhaal voorlopig nog niet teneinde is....word vervolgd

Dat de zuiger en cilinder groter zijn hoeft niet zo'n probleem te zijn
Op een Ducati zijn aftermarket slaves ook meestal groter qua zuiger ,maar gaat de koppeling lichter van
 
Terug
Bovenaan Onderaan