Nog een R1100GS span

Nou? Daggie dervan?

  • Top!

    Stemmen: 4 26,7%
  • Prutser!

    Stemmen: 3 20,0%
  • Hou maar op...

    Stemmen: 4 26,7%
  • Prktpetsk!

    Stemmen: 4 26,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
Vandaag de tank ontroest. Nu zit er af fabriek een coating/verflaag in de tank, en afgezien van onderin de wangen van de tank (waar nu dus de lekkage zit), zit die laag er nog netjes op.

Volgens de site van tank cure zou er dan eerst een epoxy remover in de tank moeten om de oude coating eruit te halen. Ik weet echter niet of de laag in mijn tank er ook mee oplost, en als het maar half werkt zit ik alsnog met een tank vol zooi. Als de tank cure echter niet hecht op de huidige coating schiet het ook niet op, dan loopt het zo weer onderin de tank net als bij de kunststof tank. En hoe krijg he die bende netjes verdeeld in zo'n grote tank?

Ik heb wat rondgesnord op internet, verschillende epoxy removers gevonden met verschillende samenstelling en verschillende werking, meeste lijken een soort afbijt/stripper werking te hebben, maar dan mier je dus alles voldoende dik in kunnen soppen om enig effect te hebben.

Iemand ervaring met het gebruik van die epoxy remover of met toepassen van tank cure in een tank waar al een coating/verflaag inzit? :)
 
In m'n polyester tank lostte de nieuwe coating de oude op en daardoor ging hij doorzweten. Waar geen oude coating zat wás'ie netjes dicht en -toen ik de tankbodem eruit had gezaagd- bleek die nieuwe coating op de "schone" plekken ook echt keihard te zijn.
 
Kan ik me wat bij voorstellen bij coating op coating, maar de huidige laag lijkt een verfachtig iets, geen idee hoe dat op elkaar gast reageren.
 
Heb je de producten van Kreem ook bekeken? Ik weet van het bestaan, is volgens mij ook goed spul, maar 1 komponentig. Maar is ook al meerdere jaren geleden dat ik het onderzocht heb.
 
kun je binnenkant niet trommelen met kiezelstenen
bijvoorbeeld vastgebonden op betonmolen

ken iemand die er installatie voor heeft gebouwd
 
Kreem kende ik nog niet. Voorbehandeling op de site gaat ook over etsen, dus in principe kaal metaal, staat niet bij dat het ook over bestaande coating zou kunnen. Wel dank veur de tip!

Vandaag poly service gebeld, de leverancier van tank cure. Aangezien de rest van de coating nog goed vast zit is hun advies de bestaande coating wat op te ruwen door een handvol parkers in de tank te gooien en dan flink te schudden/draaien, en dan vervolgens te coaten (eerst de parkers er weer uit :+ ). Dus dat ga ik maar doen. :)
 
Laatst bewerkt:
kun je binnenkant niet trommelen met kiezelstenen
bijvoorbeeld vastgebonden op betonmolen

ken iemand die er installatie voor heeft gebouwd
Ga ik nu dus doen, maar dan met parkers. En zonder betonmolen. *O* *O*
 
Ja, ken er ook wel die dat doen. Fotootje gemaakt, mag nog wel wat meer ontroest worden.

full


Had de foto nog niet van dichtbij bekeken, ben benieuwd of tank cure dit nog gaat redden.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees al dat ik mijn plastic tank ga houden. En als de bladders groter als mijn hand worden maak ik hem helemaal kaal tot op de polyamide.
 
Gelijk heb je, gedoe met die tanks komt me aardig de keel uit onderhand...

Nog even en ik zet de tank van mijn oude R80 er op, of een willekeurig exemplaar bij Joost van de sloop. 8-)
 
Ik heb een keer een tank van mijn Ural gedaan met tank-cure. Zeer secuur gewerkt en beschrijving gevolgd. Maar ik vind het toch (letterlijk) een beetje een lapmiddel.
Hij lekte na een aantal maanden weer.

Er is toch wel tweedehands een dichte tank te vinden ergens?
 
Ik heb er juist goede ervaringen mee. Maar inderdaad, je moet wel de omstandigheden in de hand hebben en voorschriften volgen. Een beetje bekl*ten werkt niet bij epoxy's
 
Ik heb er juist goede ervaringen mee. Maar inderdaad, je moet wel de omstandigheden in de hand hebben en voorschriften volgen. Een beetje bekl*ten werkt niet bij epoxy's

Mee eens, heb het een keer eerder in een kale stalen tank gedaan, ging prima en zit er ook nog netjes op.

Probleem is dat je de binnenkant van de tank slecht kunt bekijken, foto is gemaakt door de opening van de pomp, de andere kant is niet te zien. Moet er dus maar vanuit gaan dat die er ongeveer hetzelfde uitziet.

Ga eerst rammelen, dan nog een keer ontroester erin. Heeft er vorige keer een uurtje in gestaan, te zien aan de bagger die er toen uitkwam dacht ik dat de binnenkant er wel beter aan toe zou zijn, maar dat valt dus vies tegen. Ik laat de ontroester nu wat langer zijn werk doen, als de gaten er in vallen zien we dat dan wel weer. Wordt vervolgd :).
 
Een beetje garagebedrijf heeft wel een endoscoop. Installateurs ook. Even met de tank ernaar toe, vragen of je terplekke even in de tank mag loeren!
 
Ik heb ook een endoscoop, 8 euro uit China. Mijne gaat met USB in de laptop, je hebt ze ook voor op de Android telefoon.
 
Ja maar jullie hebben geen garage of installateur in het westen die dat wel ok vind ;)
 
Goed idee kwastert, met die aarduge achterhoekers moet dat gaan lukken ;) .

Halflive, China is me net te ver weg om in mijn tank te laten kijken :+
 
Goed idee kwastert, met die aarduge achterhoekers moet dat gaan lukken ;) .

Halflive, China is me net te ver weg om in mijn tank te laten kijken :+
Je kan toch ook een Chineesje hierheen laten komen. Hebben jullie geen Chinees aan jullie kant van de IJssel?
 
Hop, kwartiertje gerammeld met een handvol schroeven en moeren in de tank, kwam al een beste zooi uit. Later nog maar een keer, nu lamme armen :+ . Ook de doorgeroeste plekken aan de buitenkant kaal geschuurd en weer gespoten. Vordert dus weer enigszins! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan