Nog een R1100GS span

Nou? Daggie dervan?

  • Top!

    Stemmen: 4 26,7%
  • Prutser!

    Stemmen: 3 20,0%
  • Hou maar op...

    Stemmen: 4 26,7%
  • Prktpetsk!

    Stemmen: 4 26,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
Ik heb vandaag de Achilles besteld bij de banden concurrent voor €45,- in de Potenza maat om op naast de uralbak van janenjoep te zetten
 
Kak, zie nu net je bericht pas TDM68. Ben bijna aan een bandje toe, heb je hem heel toevallig nog liggen?
 
Oh en verder doet het span het prima, zal wel door het lange en zorgvuldige opbouwen komen :+ . Vooral het op twee wielen de boch door doet het goed bij mijn kinderen 8-) .

Moet alleen wel een andere veerpoot achterop zetten, die originele fietspomp maakt het rijden van bochten af en toe wel uitdagend. Lijkt net een Rus :W _O- _O-
 
Oh en verder doet het span het prima, zal wel door het lange en zorgvuldige opbouwen komen :+ . Vooral het op twee wielen de boch door doet het goed bij mijn kinderen 8-) .

Moet alleen wel een andere veerpoot achterop zetten, die originele fietspomp maakt het rijden van bochten af en toe wel uitdagend. Lijkt net een Rus :W _O- _O-
Ik heb in maart mijn 1100 span verkocht om een nieuw te bouwen (wat totaal niet opschiet :N )
De koper van mijn span wilde de motor weer solo op de weg zetten, die zit dus met een aangepaste Hyperpro shock, volledig instelbaar, misschien heeft ie 'm nog?
 
Ik heb in maart mijn 1100 span verkocht om een nieuw te bouwen (wat totaal niet opschiet :N )
De koper van mijn span wilde de motor weer solo op de weg zetten, die zit dus met een aangepaste Hyperpro shock, volledig instelbaar, misschien heeft ie 'm nog?

Ik weet het, ben toen nog wezen kijken ;). Solo?? Spoort die vent niet helemaal ofzo, zonde dat ie uit elkaar gaat.

Maar die shock kan wel interessant zijn, wil je zijn contactgegevens naar me toesturen? Dank!
 
Hij heeft hem als solo verkocht omdat hij een klassieker tweekleps span wilde en dus denk ik dat hij de schokbrekers enzo juist wel gebruikt heeft/gaat gebruiken, want zo hard schiet hij nu ook weer niet op....;)

En hij is er ondertussen zelf ook al.achter dat het niet t slimste idee was om een gepekelde zijspantrekker weer als solo te reincarneren en dan oo nog te denken dat je dan voor een appel en een ei een mooie zijspanbasis met smartwielen over houdt...
 
Laatst bewerkt:
Je zit dicht bij het vuur zo te zien EHE. Dank voor de info! Mocht hij zich nog bedenken mbt de schokbrekers dan hoor ik het graag.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk een domme vraag, maar als ik het bandje op de velg laat zetten laat ik meestal ook het ventiel vervangen, is dat gewoon een autoventiel? Maw kan mijn garagemannetje er gewoon een ander ventiel in zetten uit zijn grijpvoorraad of moet ik wat meenemen voor hem?
 
Waarschijnlijk een domme vraag, maar als ik het bandje op de velg laat zetten laat ik meestal ook het ventiel vervangen, is dat gewoon een autoventiel? Maw kan mijn garagemannetje er gewoon een ander ventiel in zetten uit zijn grijpvoorraad of moet ik wat meenemen voor hem?

Mooi dat je er blij mee bent Ralph,wat het ventiel betreft zou niet weten of er verschillende ventielen zijn, wel lang en kort wat ik weet.
 
Het gat zal gewoon 11.3 mm zijn, dat is de standaard maat. Ventiel zo kort mogelijk houden. Beetje bandenboer heeft ze gewoon liggen in diverse maten.
 
Bandje ligt erop, viel hard mee met omleggen. Wiel zit er weer onder, meteen schokbreker vervangen voor een exemplaar dat 10kkm gereviseerd is en een Hyperpro veer heeft, zal allicht al beter zijn dan die oude fietspomp :+ .

Weet er iemand of er onder de draaiknop van de veervoorspanning een veertje hoort? Die moest van de unit af om de unit los te kunnen krijgen van de schetsplaat. Bij de originele veer niets gezien, maar bij de nieuwe veer meende ik iets te horen vallen, uiteraard in de goot tussen de blaadjes en uiteraard was het al bijna donker :P .
 
Hoe weet jij dat nou? :?

Standaard veer, van een meneer van zelfde gewicht als ik. De veer zou dus nog sterker mogen voor zijspan maar voor die paar tientjes durfde ik het risico wel aan ;) . Morgen de voorspanning eens flink opschroeven en dan testrijden, ben benieuwd. Als ik een keer een smak geld over heb komt er wel echte vering onder *O* *O*
 
Hij heeft hem als solo verkocht omdat hij een klassieker tweekleps span wilde en dus denk ik dat hij de schokbrekers enzo juist wel gebruikt heeft/gaat gebruiken, want zo hard schiet hij nu ook weer niet op....;)

En hij is er ondertussen zelf ook al.achter dat het niet t slimste idee was om een gepekelde zijspantrekker weer als solo te reincarneren en dan oo nog te denken dat je dan voor een appel en een ei een mooie zijspanbasis met smartwielen over houdt...
Ik had ook mijn twijfels bij zijn plannen, maar goed, zijn keus.
Die Hyperpro shock zal niet passen op een 2 klepper tenzij hij er een paralever achterbrug in meubelt (heb ik al eens eerder gezien).

@Ralfie: je kan je veervoorspanning (compleet foute benaming overigens) opschroeven wat je wil, de veer wordt er niet sterker van, je fiets komt enkel wat hoger op zijn pootjes te staan.
 
@Ralfie: je kan je veervoorspanning (compleet foute benaming overigens) opschroeven wat je wil, de veer wordt er niet sterker van, je fiets komt enkel wat hoger op zijn pootjes te staan.

Maar dan zakt ie belast toch ook minder ver in? Niet de veer an sich, maar de motor. Want in rust staat hij al hoger.

Probleem met de oude veer was dat die al een eindje inzakte in rust, als ik er op stapte zakte hij nog een heel eind verder en in de bochten was het helemaal drama, hoop dat het nu wat beter wordt :).
 
Je zat zeker al te wachten........................

med.jpg


:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan