accu rookt en stinkt

suzuki rm400

Die hard MF'er
20 dec 2007
580
6
Doetinchem
Goedenavond.

Vraag voor de geleerden denk ik...
2 dagen geleden 's avonds gereden groot licht aan pats groot licht uit. Normaal licht Xenon deed het nog wel. Ik dacht groot licht lamp kapot (nog steeds niet gekeken overigens)
Eenmaal thuis motor in de schuur gezet (stonk onwijs naar gier lucht) ik dacht ben vast en zeker door stront gereden en dat ligt nu op de uitlaat te dampen....
Vandaag lekker stukje karren en toen pauze weer onwijs veer stront lucht.... Wederom ik dacht dat de boeren weer bezig waren....

En toen kwam het... ik wou de motor starten... kreeg de startmotor de motor niet rond.
Ik dacht fuck lampen aan laten staan ofzo dus ding maar aangedrukt.
Toen een stuk gereden +/-20 Km en eenmaal thuis weer strond lucht dus ik even kijken waar het nou lag op de uitlaat...

Hoor ik tot mijn verbazing gesis onder het zadeltje uitkomen... en kleine rookwolkjes
Ik als een malle eerst een emmer met water gevuld (mocht er een vlam ontstaan heb je tenminste wat...)

Toen snel zadeltje eraf gesleuteld, en tot mijn verbazing zag ik daar mijn accu lekker bol staan en aan het sissen...

ding er als een speer afgehaald en in de tuin geflikkerd....

Wat kan dit geweest zijn?
- Slechte accu (varta)
- xenon kit (uit china)
- kapotte spanningsregelaar
- kapotte generator

Wie o wie heeft dit al eens eerder mee gemaakt of kan mij vertellen waardoor dit komt en hoe op te lossen???

Gaarne reacties..

Betreft een suzuki gsxr 750 (2006)
 
Goedenavond.

Vraag voor de geleerden denk ik...
2 dagen geleden 's avonds gereden groot licht aan pats groot licht uit. Normaal licht Xenon deed het nog wel. Ik dacht groot licht lamp kapot (nog steeds niet gekeken overigens)
Eenmaal thuis motor in de schuur gezet (stonk onwijs naar gier lucht) ik dacht ben vast en zeker door stront gereden en dat ligt nu op de uitlaat te dampen....
Vandaag lekker stukje karren en toen pauze weer onwijs veer stront lucht.... Wederom ik dacht dat de boeren weer bezig waren....

En toen kwam het... ik wou de motor starten... kreeg de startmotor de motor niet rond.
Ik dacht fuck lampen aan laten staan ofzo dus ding maar aangedrukt.
Toen een stuk gereden +/-20 Km en eenmaal thuis weer strond lucht dus ik even kijken waar het nou lag op de uitlaat...

Hoor ik tot mijn verbazing gesis onder het zadeltje uitkomen... en kleine rookwolkjes
Ik als een malle eerst een emmer met water gevuld (mocht er een vlam ontstaan heb je tenminste wat...)

Toen snel zadeltje eraf gesleuteld, en tot mijn verbazing zag ik daar mijn accu lekker bol staan en aan het sissen...

ding er als een speer afgehaald en in de tuin geflikkerd....

Wat kan dit geweest zijn?
- Slechte accu (varta)
- xenon kit (uit china)
- kapotte spanningsregelaar
- kapotte generator

Wie o wie heeft dit al eens eerder mee gemaakt of kan mij vertellen waardoor dit komt en hoe op te lossen???

Gaarne reacties..

Betreft een suzuki gsxr 750 (2006)





_O- _O- mooi verhaal van die gierlucht. :+ 8-)


maar serieus? als je SR kapot is dan gaat er veel teveel voltage naar je accu en gaat die droogkoken. Dat mag maximaal 14,5/14,7 volt zijn, bij een hoger voltage gaat je zuur koken. >>> das ook die strontlucht, het zuur reageert in combinatie met de loodplaten die aan het koken zijn....


het kan natuurlijk ook je accu zijn, die slecht is of al was.


edit; bij een defecte generator zou de accu juist niet meer [goed] laden, dus die valt al af. ;) Volvo-Classic.com
 
Laatst bewerkt:
_O- _O- mooi verhaal van die gierlucht. :+ 8-)


maar serieus? als je SR kapot is dan gaat er veel teveel voltage naar je accu en gaat die droogkoken. Dat mag maximaal 14,5/14,7 volt zijn, bij een hoger voltage gaat je zuur koken. >>> das ook die strontlucht, het zuur reageert in combinatie met de loodplaten die aan het koken zijn....


het kan natuurlijk ook je accu zijn, die slecht is of al was.


edit; bij een defecte generator zou de accu juist niet meer [goed] laden, dus die valt al af. ;) Volvo-Classic.com

Ja echt meurt echt naar gier/rotte eieren lucht... niet te harde1
 
Uitkijken met vuur, die rotte eierenlucht is zeer explosief gas. Ook snel controleren of er niets uit de accu op onderdelen van je motor is gelekt. Zo ja, meteen water met soda vermengen (50/50) en eroverheen gooien, en een dag laten zitten.
 
Laatst bewerkt:
Uitkijken met vuur, die rotte eierenlucht is zeer explosief gas. Ook snel controleren of er niets uit de accu op onderdelen van je motor is gelekt. Zo ja, meteen water met soda vermengen (50/50) en eroverheen gooien, en een dag laten zitten.

Niet helemaal correct. Wel brandbaar/explosief maar dat is niet wat je ruikt. Wat je ruikt is zwavel en wat knalt is waterstof, maar dat kun je niet ruiken.

Wel raar overigens dat de spanningsregelaar van een 2006 fiets nu al stuk is. Die trammelant is eigenlijk van de vorige eeuw dacht ik. :?
 
Laatst bewerkt:
Zal de accu wel zijn....


Yuasa maakt accu's voor motoren,

Varta maakt zwarte plastic doosjes, gevuld met electrolytplaten en accuzuur die lijken op een accu..

En heineken is paardepis.
En drum is pauper shag.
En autorijden is voor homo's

Allemaal leuk en aardig, maar waarom wordt er dan zoveel heineken en drum verkocht, en rijden er zoveel auto's rond?


If you snap what i bedoel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan