Motor zakt te laag terug in toeren

Noweakness

Die hard MF'er
17 dec 2009
871
2
Groningen
Een goede vriend van me heeft sinds kort een R6 2000 gekocht. Nu heeft hij het volgende probleem:

Zodra hij het gas los laat zakt de motor te laag terug in toeren, soms is het toerental zo laag dat de motor uit valt. Een dotje extra gas na terug val verhelpt het uitvallen, maar dit is geen oplossing. Des te hoger het toerental hoe lager hij terug valt in toeren nadat het gas weer dicht gaat. Bij 3.000 toeren en gas dicht is er geen probleem en zakt hij terug naar 1.200 tot 1.500 toeren. De motor loopt stationair verder prima, alleen het terug komen uit een "hoog" toerental geeft problemen. Bij een koude motor heeft hij er minder last van.

We hebben zijn stationair schroef geprobeerd omhoog te zetten, maar dit hielp ook niet.

De motor is kort geleden voor een beurd heen geweest. Kleppen gesteld en carburateur synchroon gesteld. Dit is in jan gedaan.

Wat kan dit wezen?
 
Ik vraag me af of die carburateurs wel synchroom staan. Ik zou dat nog even laten controleren, want dat zou een verklaring kunnen zijn voor de klacht die je beschrijft.
 
Bedankt voor de snelle reacties. De carbs zijn gesynchroniseerd in de winter. Misschien ook afgesteld op het koude weer? Wat baneneman zegt, stationair mengsel te rijk of te arm. Was ook het eerste waar ik aan dacht. We gaan zaterdag langs de motorzaak. Ik laat nog ff horen wat de oorzaak was.

In ieder geval bedankt voor de reacties.
 
Terug
Bovenaan Onderaan