Suzuki GS 750 '79 loopt niet zonder accu?

21 apr 2013
19
0
aalten
Hallo, ik heb een half jaar terug een suzuki gs750 uit 79 gekocht.
ik heb hem helemaal gestript en ben bezig met het ombouwen tot caféracer.

nu was ik van plan om de accu te verwijderen, ik weet dat het bij sommige motoren niet kan. heeft iemand enig idee of het bij een GS 750 uit 79 wel kan?
want als hij nu loopt en ik trek de kabels van de accu, slaat hij meteen af.


Iemand?? :)
full
 
Hallo, ik heb een half jaar terug een suzuki gs750 uit 79 gekocht.
ik heb hem helemaal gestript en ben bezig met het ombouwen tot caféracer.

nu was ik van plan om de accu te verwijderen, ik weet dat het bij sommige motoren niet kan. heeft iemand enig idee of het bij een GS 750 uit 79 wel kan?
want als hij nu loopt en ik trek de kabels van de accu, slaat hij meteen af.


Iemand?? :)[afbeelding]



Had ik bij een GS 750 uit 1977 al, dus ik ben bang dat je je zal moeten schikken in je lot.


Ziet er, tot nu toe, in ieder geval heel best uit.
 
Laatst bewerkt:
Als ik jou was zou ik eerst even de spanning meten van de accu als de motor loopt want dit type suzuki staat er om bekend dat zowel de dynamo stator spoel als ook de spanningsregelaar nog wel eens kapot gaan. Ik vermoed haast dat hij niet bijlaad.
 
Electra altijd goed checken, zorgen dat alle stekkertjes goed contact maken scheelt al een berg ellende, zonder accu kan niet geloof ik, wel een stuk kleinere als je niet meer electrisch wil starten. Verder hebben ze niet echt zwakke punten, sterke dingen ik heb er zelf drie gehad.
 
De spanning van de bobine's komt waarschijnlijk direct uit de accu, daarom slaat hij af.

Als je een bypass maakt vanaf de spoel(en) zou hij in principe moeten kunnen lopen zonder accu. (raadpleeg je werkplaatshandboek met elec. schema)

Punt is wel dat je er dan waarschijnlijk een spanningsregelaar (niet alleen een gelijkrichter) op moet zetten. Meestal dient de accu bij oude motoren zelf als een spanningsregelaar.
Zo zit het tenminste wel bij me Honda CB77. Daar loopt ook alles via de accu.

Nadeel is dat je hem *misschien* moeilijk kan starten, omdat de dynamo eerst hard rond moet draaien voordat je spanning (en dus een vonk) hebt.

Een kleine accu erop lijkt mij in iedere geval de slimste manier als je 'zonder accu' wilt.

Beste is ook om er zoiezo een spannings regelaar tussen te gooien mocht die er nog niet opzitten. Je hebt anders kans dat je een kleine accu dan snel 'overkookt' :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan