Helm repareren?

88Bartje

Rookie
16 jul 2012
21
0
Hengelo (Gelderland)
Bikers,

Ik heb met mijn stomme kop de helm op het zadel van mijn motor gelegd toen ik even af werd geleid. Na een windvlaag lag mijn helm op de grond. Nu heeft mijn helm wat schade op gelopen( zie foto), en dit wil ik graag weg werken. Is dit mogelijk of moet ik een nieuwe helm kopen. Ik heb diverse fora al bekeken, dus ik heb het piepschuim in de helm ook gechecked. Deze is niet ingedeukt.

alvast bedankt!

Gr. bart
20130421214821.jpg
 
gezien je verhaal is dit dus enkel lakschade; en dat kun je (laten) oplossen door de beschadigingen op te vullen met wat (voor kunststof geschikte) plamuur en de helm te (laten) spuiten.

voordeel is dat je meteen een eigen "custom paintjob" erop kunt (laten) maken, maar als je alles moet laten doen is het waarschijnlijk al gauw net zo duur als een vervangende helm.
 
ik zou me in ieder geval niet al te druk maken over of je helm nog goed is. Dat moet ie kunnen hebben.

Tsja, met een beetje plamuur misschien, maar ik zou zelf ook gewoon met een zwarte stift de boel een beetje bijwerken.
 
gezien je verhaal is dit dus enkel lakschade; en dat kun je (laten) oplossen door de beschadigingen op te vullen met wat (voor kunststof geschikte) plamuur en de helm te (laten) spuiten.

voordeel is dat je meteen een eigen "custom paintjob" erop kunt (laten) maken, maar als je alles moet laten doen is het waarschijnlijk al gauw net zo duur als een vervangende helm.
Niet alle helmen mag je spuiten.
Sommige helmen worden "zacht" door lakken.
 
Let op dit topic wordt echt een walhalla voor mensen die hun advies totaal niet kunnen onderbouwen omdat ze het ooit een keer hebben horen zeggen of lezen of wat dan ook. Lees:_O-
Polycarbonaat helmen worden inderdaad week door de thinner in de lak.
daarom mogen ze alleen gespoten worden met speciale lak.
 
Let op dit topic wordt echt een walhalla voor mensen die hun advies totaal niet kunnen onderbouwen omdat ze het ooit een keer hebben horen zeggen of lezen of wat dan ook. Lees:_O-

Als je de moeite had genomen om naar m'n profiel te kijken had je kunnen zien dat ik spuiter van beroep ben.
Ik werk al 17 jaar in de autoschade waarvan 15 jaar als voorbewerker/spuiter (daarnaast ook plaatwerker).
Heb ook een eigen bedrijf (op dit moment op een laag pitje) en heb daar veel custom werk gedaan waaronder helmen spuiten.
Ik weet dus wel degelijk waar over ik praat bijdehand :X (maar als ik me verdiep in de rest van je posten zie ik al dat je alleen maar niet onderbouwende kritiek kan geven op andere :r )

Oa. polycarbonaat helmen kunnen niet tegen de weekmakers die in lakken zitten.
Dit maakt de buitenschaal zacht en is dus gevaarlijk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan