problemen met mijn nieuwe led knipperlichten

theotimmer

Rookie
21 apr 2013
2
0
ik heb op mijn motor "Honda vt600 "de knipperlichten vervangen door ledlampjes, Ik heb de bekabeling van de originele lichten gebruikt en nu knipperen ze alle 4 te gelijk. het groene lampje van mijn knipperlicht indicator brand niet meer.

Wat heb ik fout gedaan ???
 
Eens even een flinke schop.

Ik heb een set (4 maal) LED knipperlichten binnen uit China (uiteraard :+ ).
Voor ik van alles ga loshalen en de oude verwijderen zou ik graag alles klaar hebben liggen.

Door de vele info en topics hierover zie ik door de bomen het bos niet meer dus zou wat advies zeer waarderen :Y

Wat is er nou nodig om ze goed werkend te krijgen?

Alleen het relais vervangen voor een spanningsonafhankelijk relais? Weerstanden?

Oja, mijn motor (Yamaha FZS600 Fazer 2001) heeft per kant het indicatielampje op het dashboard. Dus geen risico dat daar lekspanning overheen gaat naar de verkeerde kant.

Dank!
 
Eens even een flinke schop.

Ik heb een set (4 maal) LED knipperlichten binnen uit China (uiteraard :+ ).
Voor ik van alles ga loshalen en de oude verwijderen zou ik graag alles klaar hebben liggen.

Door de vele info en topics hierover zie ik door de bomen het bos niet meer dus zou wat advies zeer waarderen :Y

Wat is er nou nodig om ze goed werkend te krijgen?

Alleen het relais vervangen voor een spanningsonafhankelijk relais? Weerstanden?

Oja, mijn motor (Yamaha FZS600 Fazer 2001) heeft per kant het indicatielampje op het dashboard. Dus geen risico dat daar lekspanning overheen gaat naar de verkeerde kant.

Dank!

Ten eerste, je hebt maar twee sets nodig, vier in totaal.

En met een belasting-onafhankelijk, of weerstand-onafhankelijk, relais, ga je denk ik een heel eind komen )
 
Je kan kiezen voor weerstanden of een belastingonafhankelijk relais. Anders word het erg dubbelop,

Voordeel is als je met weerstanden werkt en 1 van de lampjes gaat kapot hij nog steeds sneller gaat knipperen om te waarschuwen dat er een richtingaanwijzer defect is. Maar het nadeel is ook weer meer componenten en meer stekkertjes

Ik heb zelf op mijn fazer een belastingonafhankelijk relais gezet, Kostte een euro of €15,- bij de motorzaak met gelijk de goede connector er aan
 
Je kan kiezen voor weerstanden of een belastingonafhankelijk relais. Anders word het erg dubbelop,

Voordeel is als je met weerstanden werkt en 1 van de lampjes gaat kapot hij nog steeds sneller gaat knipperen om te waarschuwen dat er een richtingaanwijzer defect is. Maar het nadeel is ook weer meer componenten en meer stekkertjes

Ik heb zelf op mijn fazer een belastingonafhankelijk relais gezet, Kostte een euro of €15,- bij de motorzaak met gelijk de goede connector er aan
plug and play :)
 
Je kan kiezen voor weerstanden of een belastingonafhankelijk relais. Anders word het erg dubbelop,

Voordeel is als je met weerstanden werkt en 1 van de lampjes gaat kapot hij nog steeds sneller gaat knipperen om te waarschuwen dat er een richtingaanwijzer defect is. Maar het nadeel is ook weer meer componenten en meer stekkertjes

Ik heb zelf op mijn fazer een belastingonafhankelijk relais gezet, Kostte een euro of €15,- bij de motorzaak met gelijk de goede connector er aan

Is dat wel zo? Voor zo ver ik weet sluit je de weerstanden parallel aan je RAW aan, waardoor wanneer er een lampje stuk gaat, je weerstand nog steeds in het circuit zit. De weerstand zorgt er voor dat je relais doet wat het moet doen, omdat je Ledje te weinig afneemt. Maak ik een denkfout als ik zeg dat je relais nog steeds op normale snelheid werkt als je wel een weerstand maar geen Led aansluit?
 
nee, de meest gebruikte diodes zijn de 1n4007.
deze zijn het makelijkst verkrijgbaar maar bijna iedere diode die 1a kan hebben is geschikt.
 
Is dat wel zo? Voor zo ver ik weet sluit je de weerstanden parallel aan je RAW aan, waardoor wanneer er een lampje stuk gaat, je weerstand nog steeds in het circuit zit. De weerstand zorgt er voor dat je relais doet wat het moet doen, omdat je Ledje te weinig afneemt. Maak ik een denkfout als ik zeg dat je relais nog steeds op normale snelheid werkt als je wel een weerstand maar geen Led aansluit?


KLopt, als je er een weerstand in hebt zitten en de ledknipper gaat kapot dan gaat de andere niet sneller (of nagenoeg niet sneller) knipperen.

dit is ook plug en play :
12 V 2 Pin Verstelbare Frequentie LED Flasher Relais Motorfiets Richtingaanwijzer Wonderful4.4/20% in 12 V 2 Pin Verstelbare Frequentie LED Flasher Relais Motorfiets Richtingaanwijzer Wonderful4.4/20% van Motorfiets Switches op AliExpress.com | Alibaba Groep

nog instelbaar ook, en werkt ook gewoon met lampen ipv leds.
 
Terug
Bovenaan Onderaan