Rare slijtageplek op achterband

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Heren,

Zag gisteren een rare streep op mijn achterband en heb geen idee hoe dit kan. Ik burn/slip niet er mee en het profiel is nog 10-15%, dus lijkt me sterk dat het canvas er doorheen komt? Piccie:

keu8no.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die heb je mooi vierkant gereden :P ;)
Dat dingetje links-onder van het midden van de foto is een slijtnokje. Dus jouw band is niet 10-15% maar -10 tot -15%, aangezien het nokje al gelijk ligt met de 'rest' van de band.
Het is niet de bedoeling om je band helemaal kaal te rijden he, waar moet dan enig regenwater nog naartoe?

Mijn appie vertoonde trouwens precies hetzelfde slijtpatroon toen mijn Pirelli Angel ST op was. Zo'n dikke twin gaat lekker snel vreten :9~
 
Laatst bewerkt:
Komt niet door een hugger hoor. Is gewoon het 'vreetpatroon' van een dikke v-twin.
Zoals ik al zei: ik had exact hetzelfde toen mijn achterbandje op was. En ik heb geen hugger op m'n falco.
 
M'n volvo 440 had hetzelfde vreetpatroon op de zijkant van het loopvlak met bridgestones. Nadat ik al minimaal 3 maand bekeuringswaardig rondreed. De slijtage heeft meer invloed dan de sportiviteit van het vehikel dus ;)

db
 
Het is niet de bedoeling om je band helemaal kaal te rijden he, waar moet dan enig regenwater nog naartoe?

~~

Profiel op een motorband heeft zo goed als geen invloed op regenafvoer, en is voornamelijk LOOKS....
Heeft ooit een heel stuk in de Kickstart gestaan door een fabrikant van motorbanden, en de waterafvoer gebeurt door de ronding van je band niet door het profiel
 
Terug
Bovenaan Onderaan