Benzinetank afpersen,hoe veilig te doen?

jerryt

MF veteraan
14 aug 2005
23.418
57
Hoe kun je veilig een alu of stalen tank afpersen zonder kans te lopen dat de tank en andere vorm krijgt dan voor het afpersen? :X
Ik (ver)las wel eens een tank en dan afpersen met de compressor en lekzoekspray erbij,maar dan loop je de kans dat er meer lucht in komt dan je wil en dus kans loopt op vervorming(wel eens gebeurt)Word je niet vrolijk van...... :N
Nou is dus de vraag met wat voor reduceer of hulpmiddel dat veilig te doen is.
Suggeties of tips zijn dus welkom.

Gr.Gerard :W
 
Laatst bewerkt:
Als je een manometer tussen twee kraantjes monteert, dan kun je dat ook zo reguleren.
simplistisch gezegd...
Je hebt de voordruk vanaf je compressor, en daar zit al een manometer op. Als je een koppelslang weet te fabriceren met 2 kleine kogelkranen, waar dan de tweede manometer tussen zit,...is het redelijk af te stellen....lijkt me.

luchtdruk steller te koop:
Luchtdruksteller te Koop Aangeboden op Tweedehands.net

Gr.Gerard.
 
Laatst bewerkt:
Veilig afpersen kan je beter doen met een vloeistof dan met lucht. Water is minder samendrukbaar. Mocht er een lek in komen hoeft er minder verplaatst te worden en klappen je oren er niet uit. Water uit de kraan komt tussen de 2 en 3 Bar.
 
Doe het liever met druk dan met water persoonlijk,zou er niks in de handel zijn wat de druk op een kleine halve Bar houd?Zo'n gebruikt ding moet je ook maar weer afwachten.
 
Veilig afpersen kan je beter doen met een vloeistof dan met lucht. Water is niet samendrukbaar. Mocht er een lek in komen hoeft er minder verplaatst te worden en klappen je oren er niet uit. Water uit de kraan komt tussen de 2 en 3 Bar.
inderdaad, afpersen doet men altijd met water.
omwille van bovenstaande rede.

mocht het mis gaan komt er slechts een straaltje water uit op deze lage drukken.
 
Laatst bewerkt:
Doe het liever met druk dan met water persoonlijk,zou er niks in de handel zijn wat de druk op een kleine halve Bar houd?Zo'n gebruikt ding moet je ook maar weer afwachten.
ik geloof dat econosto leuke overdruk ventielen verkoopt.

edit;
voorbeeld opgezocht

Econosto Producten | Overstortventiel Oventrop - Fig. 3495



edit2;


https://www.econosto.nl/nl/connect/econ/veerbelaste_veiligheid/fignr_512/559456.aspx

Econosto Producten | Veerbelaste veiligheid Econ Fig. 517
 
Laatst bewerkt:
Kun je niet gewoon met een anonieme brief zeggen dat je compromitterende foto's hebt en die naar de media stuurt als er geen geld overgemaakt wordt? Bedrag en termijn nader te bepalen, uiteraard.

Ik krijg er zelden klachten over.
 
De Covell video's al eens bekeken ja,zijn zeer leerzaam en die baardmans vertelt het heel relaxt!Kind kan de was doen. :+
Maar goed,hij doet het ook met lucht maar laat niet zien wat voor luchtdrukregelaar.
 
Laatst bewerkt:
Maar dan kan een gewoon reduceerventiel ook dus?Maakt dat dan niks uit of de lucht naar een afgesloten ruimte gaat(de tank) of via bijvoorbeeld een spuitpistool de open lucht in word geblazen.
 
Laatst bewerkt:
Hoe kun je veilig een alu of stalen tank afpersen zonder kans te lopen dat de tank en andere vorm krijgt dan voor het afpersen? :X
Ik (ver)las wel eens een tank en dan afpersen met de compressor en lekzoekspray erbij,maar dan loop je de kans dat er meer lucht in komt dan je wil en dus kans loopt op vervorming(wel eens gebeurt)Word je niet vrolijk van...... :N
Nou is dus de vraag met wat voor reduceer of hulpmiddel dat veilig te doen is.
Suggeties of tips zijn dus welkom.

Gr.Gerard :W

Blijft altijd link, ook met een hele lage druk kan de tank zich spreiden.
 
De enigste veilige manier is idd vloeistof...wil je het toch met lucht doen, dan klein beetje overdruk en lekspray ( zeepsop) gebruiken...
Banden worden ook met water getest, zijn net bommen hoor.....en dat kan met een doorlekkend reduceerventiel ook gebeuren
 
Okee,nog even zitten dubben en als ik het zo hoor dan is water toch het verstandigst. O-)
Nou is de vraag,als het waterdicht is dan is het ook benzinedicht?
 
Okee,nog even zitten dubben en als ik het zo hoor dan is water toch het verstandigst. O-)
Nou is de vraag,als het waterdicht is dan is het ook benzinedicht?

als alle afdichtingen ook benzine bestendig zijn, ja :Y

er schiet mij in eens te binnen wat ik wel eens gedaan heb...
gewoon het pistool op de compressor, 3 bar aan het reduceer ofzo en je hand op het gat van de tank houden. en dan schoten doen, dus stootjes lucht, zo kan het een beetje opbouwen maar de lucht kan, omdat je hand echt niet goed afdicht, wel weer snel weg als het moet.

zo kun je volgens mij genoeg druk maken om te testen :)
 
ik zat mij af te vragen, als je water gebruikt, kan je dan beter warm water gebruiken ?
daardoor zet het metaal wat uit en zullen de kleinere "haarscheuren" zichtbaarder gaan lekken.

en nu een wilde gedachte....hou je vast......komt ie:
aardgas uit het leiding net, dat is volgens mij een vrij constante lage druk.
maar ja dat brandgevaar.

edit: 25 tot 100 mBar
http://www.energieprojecten.nl/gasexpansie/theorie1.html
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan