R1 valt af en toe enkele seconden uit en slaat weer aan

Kolijn

Rookie
22 apr 2013
2
0
Alkmaar
Hallo,
Ik heb een R1 van 1998 die al een paar keer op de snelweg uitviel en vervolgens weer aanslaat. Het lijkt alsof de onsteking even onderbroken wordt. Dit gebeurd niet bij elke rit, maar zo af en toe. In eerste instantie dacht ik dat het aan de toch niet meer correct werkende alarminstallatie lag, maar deze heb ik inmiddels gedemonteerd. Dacht en hoopte dat het verholpen was, tot hij van de week weer uitviel. Deze keer wat langer want was al van de linker baan naar rechts ingesorteerd en vervolgens de vluchtstrook op gedoken toen hij met een kleine knal weer aansloeg. Verlichting bleef het gelukkig wel doen, wel handig in het donker.
Erg vervelend en ook gevaarlijk want het is niet voorspelbaar
Voor wie is dit herkenbaar en hoe is dit op te lossen?
Alvast bedankt voor de reacties.
Groet, Erwin.
 
Bedankt voor alle reacties.
Even een terugkoppeling:
Ik heb geen powercommander, deze fiets heeft nog carburateurs. Ook is er niet aan de verlichting gerommeld, deze is nog origineel. De killswitch functioneert naar behoren, tenminste ik kan daar niets vreemds aan ondekken. De jiffy schakelaar zou ik eventueel kunnen wisselen, al kan ik daar ook verder niets aan ondekken. Hij staat in ieder geval niet te kritisch afgesteld, ik moet hem behoorlijk ver uitzetten voordat deze schakeld. Aarde probleem of minpool accu zal ik checken. Het vreemde is dat het zo sporadisch voorkomt en de ontsteking ook maar vrij kort wordt onderbroken, dat maakt het erg lastig de juiste diagnose te stellen.
Wordt vervolgt.........
 
Terug
Bovenaan Onderaan