Suzuki GSX-R 750 SRAD '96 stotteren/inhouden

joeyw91

Die hard MF'er
3 apr 2011
471
0
Driel
Goedendag.

Heb een probleem met de '96 SRAD.

Het kwam op de terugweg van Assen dit weekend. Hij begon op de snelweg op constante snelheid te stotteren. Net of de motor voor 1/10 seconde uitviel. En steeds iets vaker. Versnelling terug en het leek over te zijn. Het werd steeds ietsjes erger.

Vandaag nog even wezen rijden, en het begint weer, maar pas wanneer de motor goed warm is, de eerste 10km namelijk niet.

Nu wordt het steeds erger, hij blijft langer en vaker stotteren/inhouden. Ook soms wanneer je stil staat en aan het gas draait lijkt het even op 2/3 cilinders te lopen. Hij klimt wel makkelijk in toeren verder en is in het gehele toerengebied te berijden.

Ik heb het luchtfilter en de bougies nagekeken. Deze waren schoon en de bougies lichtbruin. Een goed mengsel lijkt mij. Ook waren ze allen even bruin.

Het probleem is dus ineens begonnen. De motor loopt verder erg netjes zonder gekke geluiden.

Ik ga nu de bougies vervangen, wordt toch altijd preventief gedaan. Ook de carburateurs ga ik reinigen. Hopen dat dit helpt.

Moet ik daarna de carburateurs synchroniseren? Zo ja, hoe?
 
Laatst bewerkt:
Update:

Ik heb de bobines losgemaakt om deze door te meten. Ik weet alleen niet zeker hoe ik nu het primaire en secundaire circuit moet meten.

Ik meet in ieder geval op 2 manieren waardes die bij beide bobines het zelfde zijn. Ik denk dat ik dit nu kan uitsluiten.

Maar nu? Bougies? Carburateur(s)? CDI?

Edit; heb nogmaals gemeten, en bij een bobine varieert de hoge weerstand nogal. Lijkt op een kabelbreuk dus. Die kabels zitten onlosmakelijk verbonden met de bobine, dus er zal een nieuwe op moeten komen. Hopen dat het dan beter is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan