GTR1000 achterrem

MonstroMorini

MF veteraan
26 apr 2010
3.590
69
Heb van een vriend een oude kawasaki gtr1000 staan, had ook al gepost in het gtr1000 forum, maar daar is het erg rustig, dus probeer het hier ;)
De motor heeft een tijd stilgestaan, dus na het aan de praat brengen daarvan nu grote revisie.
Nu de vraag:
Remvloeistof uiteraard vervangen. Heb een vacuumpomp op compressor. Voorremmen geen
enkel probleem. Achter weigert echter de vloeistof het reservoir te verlaten, krijg er met geen mogelijkheid vloeistof uitgezogen. Krijg ook geen druk op de achterrem.
Is de pomp stuk? Of is er een GTR truukje dat ik niet weet?
De pomp ziet er normaal uit verder, geen lekkage oid. , is zelfs een onderdeel dat er zo goed als nieuw uitziet.

Thx!
 
Niets.... helaas. Nippel dicht geen druk, nippel open geen vloeistof. Trekt gewoon de slang van de vacuum pomp dicht.... Ook met pedaal ingedrukt krijg ik geen vloeistof uit de leiding gezogen.
 
Niets.... helaas. Nippel dicht geen druk, nippel open geen vloeistof. Trekt gewoon de slang van de vacuum pomp dicht.... Ook met pedaal ingedrukt krijg ik geen vloeistof uit de leiding gezogen.

Klauw er af en demonteren schoonmaken.
Leiding er af, doorblazen, inspecteren.
Master cilinder er af, demonteren schoonmaken.

Alles terug, vullen, op druk zetten en weer rijden.
 
Wat ik je nu ga zeggen gaat niemand geloven, maar echt gebeurd :Y Ik had een Appie Falco waar ik de remvloeistof wilde vervangen. Voor was in 5 minuten gebeurd, maar achter.... precies hetzelfde als jou. Ik had op het laatst de nippel in mijn handen, maar de remvloeistof kwam er niet uit. Ik heb de remvloeistof via de banjo op de klauw eruit laten lopen en de klauw gesplitst. Daar komt die: achter de nippel zat een doodlopende gang, gewoon het aluminium van de remklauw. M.a.w.: hier heeft nooit een gat gezeten. Ik heb een klein boortje gepakt en zelf een gat geboord, vanaf toen werkte het weer. Tot op heden weet ik niet hoe men het in de fabriek voor elkaar hebben gekregen om daar remvloeistof in te krijgen en de achterrrem op druk weten te krijgen :?
 
Laatst bewerkt:
Klauw er af en demonteren schoonmaken.
Leiding er af, doorblazen, inspecteren.
Master cilinder er af, demonteren schoonmaken.

Alles terug, vullen, op druk zetten en weer rijden.

Thx, ga ik doen.... dacht dat er misschien een speciale truuk was met de GTR die ik niet ken.
Komt sowieso revisie set in + nieuwe blokken.
 
Plunjer kan blijven hangen terwijl het drukstangetje wel in en uit schuift als je de rem bediend echter komt dit doordat de veer aan het pedal de boel terug trekt......geloof dat het zo was bij de gtr
 
Terug
Bovenaan Onderaan