Koplampen functioneren niet, kabelbreuk?

23 apr 2013
8
0
Sittard
Hallo allemaal, ik heb op dit moment 2 problemen met mijn motor waarbij ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik ben in principe nog een leek, maar heb geen 2 linkerhanden. Voor het overzicht zal ik voor beide een topic aanmaken.

Onlangs kwam ik erachter dat mijn koplampen niet branden. Dit gebeurde nadat ik hem terug kreeg van een garage dus ik ging er vanuit dat daar iets kapot gegaan was. Die man had mijn alarm ertussenuit gehaald omdat dat ding niet goed functioneerde.
Ik hem terug gebracht en toen ik hem daarna ophaalde brandden de lampen. Dit terwijl hij er niks aan gedaan had. Ik reed vanuit de garage naar mijn werk, hartstikke blij. *O* Toen ik na het werk naar huis reed, brandde het licht ineens niet meer. Ik wist niet hoe ik het had. :?

Gisteren en vandaag heb ik vanalles losgehaald om de bekabeling na te lopen. Alle aansluitingen zijn in ieder geval OK. De lampjes zijn goed + de zekering is ook in orde.
Misschien is het nuttig om te vermelden dat de koplampen zijn doorgelust zodat ze beide branden bij dimlicht.

Mag ik aannemen dat er sprake is van kabelbreuk of zie ik iets over het hoofd?

bij voorbaat dank voor jullie hulp! :}
 
Hoe weet je zo zeker dat je lamp(en) en zekeringen goed zijn? Heb je dit gemeten of bekeken?

Hoe zijn de lampen "doorgelust"? zijn deze in serie geschakeld (eentje stuk dan doet de ander het ook niet) of parallel?

Kortom: meten = weten
 
Er is een andere stekker tussen gezet. Die stekker geeft de rechtlamp(vanaf zitpositie gezien) zijn normale aansluitingen + er komt een draad uit die naar de linker lamp gaat. Ik vermoed dat ze dus parallel zijn geschakeld omdat de rechter gewoon ingaand en uitgaand heeft net als links. De kabel tussen de lampen lijkt een aftakking te zijn van de ingaande kabel rechts.
Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat een lamp slecht was en je het er niet aan kon zien. Zelfde met zekeringen. Maar die mogelijkheid bestaat dus wel?