mv agusta b3 brutale 800 (topic?)

Nog even een paar gebrekjes. De Koppelingssensor kan ook defect raken. Er is inmiddels een nieuwe geplaatst. Ook is er een gemodificeerde valsensor geplaatst. Tijdens een volgas sessie is de olie het blok uitgeduwd, waarna het in mijn uitlaatsysteem is gekomen. Resultaat, een kapotte katalysator. Nu moet het oliepeil op het onderste peil streepje blijven. Mag niet erboven. Inmiddels enkele malen getest en het gaat goed. Overigens laatste mapping van mei 2014 was een stap terug. Kan helaas niet meer terug gedraaid worde. Wachten op een nieuwe mapping en hopelijk een betere.
 
hallo agusta-fans

gewoon kopen die brutale 800 , plezier in alle opzichten ? heb eerst een 675 gehad en nu al een
jaartje een 800 .
beide zijn leuke moto's .
niet twijfelen maar kopen , heb daar nog geen seconde spijt van gehad .
 
Nog even een paar gebrekjes. De Koppelingssensor kan ook defect raken. Er is inmiddels een nieuwe geplaatst. Ook is er een gemodificeerde valsensor geplaatst. Tijdens een volgas sessie is de olie het blok uitgeduwd, waarna het in mijn uitlaatsysteem is gekomen. Resultaat, een kapotte katalysator. Nu moet het oliepeil op het onderste peil streepje blijven. Mag niet erboven. Inmiddels enkele malen getest en het gaat goed. Overigens laatste mapping van mei 2014 was een stap terug. Kan helaas niet meer terug gedraaid worde. Wachten op een nieuwe mapping en hopelijk een betere.



He Coen ook hier op het forum? :W

Is in het Speed Triple topic wel gezelliger , wordt tenminste vaker wat gepost _O-
 
Laatst bewerkt:
Oma, ik heb nieuwe onderdeeltjes. :9~

DSC_0292_zpsqszzer8w.jpg

Voorvork aangepast, zwaardere veren, dikkere olie, vorkpoten gepolijst en bussen bewerkt om weerstand minimaal te houden.

DSC_0295_zpsapkwnoak.jpg

CNC Racing tandwieldrager moeren.

DSC_0294_zpsmg8xlx2z.jpg

CNC Racing remvloeistof potje en Valtermoto veervoorspanning verstellers.

DSC_0293_zpsmcreifo1.jpg

F3 675 radiale rempomp en EVO III verstelbare rem- en koppelingshendel.

DSC_0296_zpszyzxtilo.jpg

Brutale 800RR zadel en X-Racer lithium accu. (0.9kg ipv 3kg)

DSC_0291_zpsoxfosb3a.jpg

Custom YSS Idol schokbreker. Instelbaar in rijhoogte, veervoorspanning, rebound en high/low demping.
 
Afgelopen donderdag een proefrit gemaakt op een Dragster, wilde een normale brutale rijden, maar die hadden ze niet staan.
Man, wat een feestbeest!!! Binnen 5 minuten voelde ik me thuis op dat ding en wat een power. Langzaam rijden is hij niet voor gemaakt, dat ding wil alleen maar gaan. Power wheelies zijn geen probleem, het moeilijkste is om onder de 100km/h te blijven. :)

Nadelen vond ik het knetterharde zadel, moeilijk rustig mee te rijden en deze motor had toch last van trage gasrespons. Ik weet niet of ik dat heel erg vervelend vind of dat dit met door alle testen is aangepraat. Ik denk dat je er mee leert rijden, maar toch gaat het knagen op den duur.

Als fun fiets is een Brutale zeker aan te raden, al die tijd een glimlach van oor tot oor gehad. Maar ik wil hem ook voor woon-werk in gaan zetten en dan gaat het zadel en het continue-willen-gaan karakter me toch opbreken denk ik.
 
Het topic is toch in korte tijd verdubbelt met posters. Eerst was ik het alleen, nu jij ook Eric. Als we dit volhouden hebben we volgend jaar 4 actieve posters.
 
Ik overweeg ook om volgend seizoen voor een Brutale 800 te gaan, dus vooral doorgaan met dit topic mannen! Benieuwd wat je van het terugschakelen zonder koppeling vindt op de RR Maximum Velocity.
 
En dan de aanvulling in dit topic.

Nog even rustig aan het rijden vanwege het inrijden.
De QS bevalt heel goed. Terugschakelen met dat ding is nog wat onwerkelijk, maar heel gaaf. Ik kan mij voorstellen dat je op een gegeven moment niets anders meer wilt. Overigens gaat terugschakelen met de QS alleen in sportmode...
full
 
:}
En dan de aanvulling in dit topic.

Nog even rustig aan het rijden vanwege het inrijden.
De QS bevalt heel goed. Terugschakelen met dat ding is nog wat onwerkelijk, maar heel gaaf. Ik kan mij voorstellen dat je op een gegeven moment niets anders meer wilt. Overigens gaat terugschakelen met de QS alleen in sportmode...[afbeelding]
Schitterende fiets man. :9~ :} . Ik vind zelf een zwart motorblok ook veel mooier.
 
Oma, ik heb nieuwe onderdeeltjes. :9~

[afbeelding]
Voorvork aangepast, zwaardere veren, dikkere olie, vorkpoten gepolijst en bussen bewerkt om weerstand minimaal te houden

[afbeelding]
Custom YSS Idol schokbreker. Instelbaar in rijhoogte, veervoorspanning, rebound en high/low demping.
Is het geheel dan beetje op elkaar afgestemd? Standaard vering Is idd niet al te best , ben benieuwd hoe het resultaat samen is van bovenstaande
 
En dan de aanvulling in dit topic.

Nog even rustig aan het rijden vanwege het inrijden.
De QS bevalt heel goed. Terugschakelen met dat ding is nog wat onwerkelijk, maar heel gaaf. Ik kan mij voorstellen dat je op een gegeven moment niets anders meer wilt. Overigens gaat terugschakelen met de QS alleen in sportmode...[afbeelding]

beetje laat...maar gefeliciteerd :Y
veel plezier ermee, maar dat gaat zeker lukken

echt een van de allermooiste motorfietsen die momenteel te koop zijn :}

ik heb mezelf beloofd om niet te gaan kijken/proefrijden is me te duur ;)
 
Is het geheel dan beetje op elkaar afgestemd? Standaard vering Is idd niet al te best , ben benieuwd hoe het resultaat samen is van bovenstaande
Lees het nu pas.

Spul is inderdaad beter op elkaar ingesteld. Vooral de voorkant geef een veel beter gevoel en de achterkant geeft nu ook geen schop meer na. Veel meer tractie bij het uitkomen van de bocht waardoor de TC ook veel minder hoeft te werken.

Motor is nu ook nog scherper te sturen en loopt niet meer wijdt. Het gevoel is zelfs dat de motor meer naar binnenstuurt bij gas geven. Dat maakt dat je nu heel vroeg en hard op het gas kan gaan. Met de aangepaste voorkant is het kopschudden ook zo goed als voorbij. Alleen als het frisjes is en ik verkrampt aan het rijden ben wil ze wel eens schudden, dat is gewoon een fout van de rijder.

Kortom heel erg tevreden maar wel jammer dat een cartridge set te duur werd. De voorvork is nu nog steeds de zwakste schakel, keuze om de originele schokbreker te houden en aan te passen zou de beste zijn geweest. Alleen wou ik wat bling bling. 8-)
 
Ook ik ben gezwicht voor de looks van de mooiste Naked op de huide markt.
Brutale 800!

Donderdag word hij geleverd. Het is een jong-timer. 2014 2500 klm op de teller.

Ik zal tegen die tijd wat foto's uploaden
 
Ook ik ben gezwicht voor de looks van de mooiste Naked op de huide markt.
Brutale 800!

Donderdag word hij geleverd. Het is een jong-timer. 2014 2500 klm op de teller.

Ik zal tegen die tijd wat foto's uploaden
Mooiste? Gewoon de beste als je tenminste van een naked houdt aan de sportieve kant van het spectrum.
Voor een wat actiever topic kan ik je zeker het MV topic aanraden. Daar zitten de echte experts. (Punten scoren ;) )

MV Agusta - bestaat er een mooiere?? Deel 6
 
Hallo MV-rijders,

Sinds 3 weken ben ik de trotse eigenaar van een B3 800 Brutale uit '14. De grijns is sindsdien niet meer van mijn gezicht verdwenen, man wat een fiets...

Ben eigenlijk ook wel op zoek naar wat hebbedingetjes, maar kan nog weinig van vinden online. Hebben jullie nog eventuele tips?
 
Ik zal morgen eens wat foto's posten van mijn aanwinst.

Nu heb ik nog wel een vraag, ik wil de stand van de koppelingspook iets lager zetten. Echter er zit een QS aan bevestigd. Hoe kan ik dit het beste doen?
En de vering is vrij hard en met mijn 65 kilo breng ik amper extra gewicht op de fiets.
Hoe kan ik de afstelling het beste zetten?

Dit is mijn eerste fiets met instelbare vering... vandaar de vraagtekens.
 
Ik zal morgen eens wat foto's posten van mijn aanwinst.

Nu heb ik nog wel een vraag, ik wil de stand van de koppelingspook iets lager zetten. Echter er zit een QS aan bevestigd. Hoe kan ik dit het beste doen?
En de vering is vrij hard en met mijn 65 kilo breng ik amper extra gewicht op de fiets.
Hoe kan ik de afstelling het beste zetten?

Dit is mijn eerste fiets met instelbare vering... vandaar de vraagtekens.
Je kunt de pook verstellen door de stang waaraan de QS zit te verdraaien. Eigenlijk niets anders dan bij anderen motorfietsen zonder QS. Het ene draad is links- en het andere rechtsdraaiend.

Afstellen van de vering kun je beter uitbesteden. Met jou gewicht heb je ook grote kans dat je achter een lichtere veer nodig hebt. Aan de demping en rebound kun je beter niets verstellen omdat deze standaard al veel te slap staat. Dan krijg je een echte dweil van een fiets. :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan