[Honda VF 500c] Uitvallen stationair / trillen hoog rpm

Iska

Dremelaar
17 apr 2011
593
0
Rijswijk
Hi allemaal,

Eind vorig jaar heb ik met enig rotgevoel mijn motor in de winterstalling gezet. Na een paar maanden sleutelen draaide alles nog steeds niet naar behoren. Ondertussen schijnt de zon weer en zijn ook mijn handen weer gaan jeuken.

Nu zit ik nog met de volgende verschijnselen welke ik heel graag op zou lossen om eindelijk lekker te kunnen rijden!
- De motor blijft moeilijk stationair draaien. Ik moet altijd de choke een beetje openzetten om te voorkomen dat de motor niet uitvalt bij het stoplicht. Het rpm schommelt tussen de 750 - 1100, waarbij de motor soms lijkt uit te vallen (richting 750) maar dan weer op gang komt. Een soort van stotteren. Een enkele keer valt de motor helemaal uit bij zo'n stotter.
- Bij een hoog rpm begint de motor de vibreren. Het is zo erg dat het zeer oncomfortabel word vanaf de 6000 rpm.

Nu heb ik vorig jaar de carbs goed schoongemaakt (niet ultrasoon), de boots op lekker gecontroleerd en nieuwe bougies geïnstalleerd.
Naar wat ik heb gelezen vermoed ik dat ik de carbs moet synchroniseren of het mengsel aan moet passen, maar toch hoor ik graag jullie mening om hopelijk dit probleem in één keer goed aan te pakken.

Alvast bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan