Subframe haken GSX-R 750 SRAD

JDsigns

proffesioneel amateur prutser
25 jan 2013
3.104
3.022
Gooisch kakreservaat
Goedemorgen,

Ik ben in het bezit van een Suzuki GSX-R SRAD 750 van 1996.
Onder het duozitje zitten aan het subframe twee haken aan de beide kanten waarschijnlijk bedoelt voor het vastzetten van bafgage dmv. een spin of iets dergelijks.

Aangezien deze haken ( in mijn ogen) de mooie lijn van de fiets verpesten wil ik deze er graag af hebben.

Mijn vraag is dan ook of ik deze er zonder gevaar voor stevigheid er af kan slijpen? Aangezien ze aan het subframe vast zitten wil ik liever geen stevigheid inleveren.

Eventuele andere tips en trucs zijn van harte welkom!

Jan.

p.s. het lukt me niet een foto van de achterzijde van een srad in te voeren.... mocht iemand dit wel kunnen is mijn dank groot! ;)
 
Hoi Jan,

Ik heb de haken bij mijn srad ook verwijdert (weg geslepen), vanwege het plaatsen van een undertail. De haken zitten op je sub-subframe, daar zit eventueel je duo-passagier op. Voor de sterkte zal t niet veel uitmaken of je de haken weg haalt, zolang je de buizen waar ze aan gelast zijn niet inkeept of wegslijpt. Dus beter is om iets van t materiaal van de haken te laten zitten.

:W ,jeroen.
 
Bij mijn 98-er bestond het subframe uit 2 stukken.
Toen ik er een circuitfiets van maakte,heb ik simpel het achterste deel(met daaraan de haken) verwijderd. :)
 
Laatst bewerkt:
gewoon losschroeven
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan