Contactsleutel verloren naast de motor

Insanity03

MF veteraan
10 mei 2012
1.875
337
Beste allen,

Eergisteren kwam ik thuis en zette ik mijn motor(r6 2004) op slot. Dit ritueel bestaat uit het plaatsen van een kettingslot tegen het fietsenrek en 2 schijfsloten waarvan 1 met alarm(alles art4). Als laatste de hoes eroverheen.
Echter ben ik op een of andere manier mijn contactsleutel verloren. Ik heb grote vermoedens dat dit gebeurt is bij het op slot zetten van mijn motor.

Nou heb ik mijn rode sleutel en een reservesleutel maar het probleem is dat er een origineel sleutel in de buurt van mijn huis kwijt is waardoor ik nu een grote risico loop dat hij gejat wordt zonder enig moeite.

De makkelijkste oplossing is het vervangen alle sloten, ecu, echter zit hier een prijskaartje aan van 2700 euro. Tweedehands kost een setje (als je die kan vinden) rond de 500 euro. Laat ik eerlijk zijn, ik heb het geld voor beide niet.

Na een zoektocht ben ik op een site uitgekomen waar je zelfs sleutels kan laten maken als je ze allemaal kwijt hebt geraakt. Hiervoor gaan ze je ECU opnieuw inflashen en maken ze nieuwe sleutels aan. Dit is bij mij niet het geval want ik heb mijn rode en zwarte sleutel nog.

Het volgende schoot mij toen binnen:
Is het mogelijk dat ik de codering van de ECU laat wijzigen en mijn rode en zwarte sleutel laat herprogrammeren zodat de sleutel die ik kwijt ben geraakt niet meer herkend wordt door mijn immobilizer? Dan zou volgens mij de sleutel wel passen maar de motor niet starten. Zou het ook zin hebben om dit te gaan doen?

Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Het is inderdaad mogelijk om een nieuwe code te genereren. Dit is een procedure die wel ergens op internet te vinden is. Even zoeken dus.

Bij een motorzaak doen ze dit voor rond de 25,- EUR.
 
Het is inderdaad mogelijk om een nieuwe code te genereren. Dit is een procedure die wel ergens op internet te vinden is. Even zoeken dus.

Bij een motorzaak doen ze dit voor rond de 25,- EUR.
Hmm, ik zou dus hiermee even naar een motorzaak(Motoport) in Amsterdam kunnen gaan?

Oke maar dan heb je alsnog maar 1 sleutel. Als je die ook weer kwijt raakt dan wordt t echt lastig.
Beter ga je die sleutel nog even zoeken. Kan toch niet zo heel ver weg beland zijn.
Een sleutel laten maken kost rond de 40 euro. Dat is niet het probleem. Het probleem is dat ik hem ben verloren net naast mijn motor. Degene die de sleutel vindt weet meteen dat het om mijn motor gaat.
Als dit ergens anders zou gebeuren dan zou ik er niet eens wakker van liggen.

Sleutel ligt niet toevallig in je buddy of ergens tussen je kuipdelen?
Ik zal nogmaals in mn kuipdelen kijken. Alhoewel ik het weinig kans geef.
Thuis ben ik met 3 man zo n 3 uur bezig geweest met zoeken. Ook naar het politiebureau geweest.
 
Ik ben zo ooit eens heel lang opzoek gegaan naar een boutje wat ik op de grond heb horen vallen. Bleek later in mijn laars gestuiterd te zijn... :')

Zal waarschijnlijk wel zoiets lulligs zijn...

Succes iig!
 
Ik zal nogmaals in mn kuipdelen kijken. Alhoewel ik het weinig kans geef.
Thuis ben ik met 3 man zo n 3 uur bezig geweest met zoeken. Ook naar het politiebureau geweest.

Loop het nogmaals door in je gedachten, je hebt lekker een stukje gereden op je 04 R6, je komt thuis, draait het sleuteltje om in je contact, en dan?

Je stapt af?
Je haalt de sleutel er eerst uit?
De sleutel is door trillingen afgebroken en een stukje zit nog in je contactslot?
heb je eerst nog iets anders gedaan voordat je je motor bent gaan afsluiten?
Was er iemand bij je toen je thuis aankwam?
Heb je je motor eventjes onbeheerd achtergelaten?

Etc..
 
Loop het nogmaals door in je gedachten, je hebt lekker een stukje gereden op je 04 R6, je komt thuis, draait het sleuteltje om in je contact, en dan?

Je stapt af?
Je haalt de sleutel er eerst uit?
De sleutel is door trillingen afgebroken en een stukje zit nog in je contactslot?
heb je eerst nog iets anders gedaan voordat je je motor bent gaan afsluiten?
Was er iemand bij je toen je thuis aankwam?
Heb je je motor eventjes onbeheerd achtergelaten?

Etc..
Het is dat ik er elke dag mee naar werk ga. Dinsdag op slot gezet, woensdagochtend toen ik bij mn motor was en in mn rechterzak voelde kon ik geen sleutel vinden.
Wel weet ik dat ik dinsdag mn kol in mn zak had n dat hij er uit gevallen kan zijn toen ik mn contactsleutel in mn zak stopte en vervoglens ging graaien naar de sleutels van mn sloten.
 
Laatst bewerkt:
hij is ERGENS, maar waar :P

Je bent hem dus niet per se bij de motor verloren, waar ben je allemaal geweest met die broek? Zit hij niet gewoon per ongeluk IN je kol? Of ergens anders in je kleding?
 
Hmm, ik zou dus hiermee even naar een motorzaak(Motoport) in Amsterdam kunnen gaan?Een sleutel laten maken kost rond de 40 euro. Dat is niet het probleem. Het probleem is dat ik hem ben verloren net naast mijn motor. Degene die de sleutel vindt weet meteen dat het om mijn motor gaat.
Als dit ergens anders zou gebeuren dan zou ik er niet eens wakker van liggen.Ik zal nogmaals in mn kuipdelen kijken. Alhoewel ik het weinig kans geef.
Thuis ben ik met 3 man zo n 3 uur bezig geweest met zoeken. Ook naar het politiebureau geweest.
Offilieel moeten gevonden voorwerpen tegenwoordig naar de gemeente. Wat die er mee doen is afhankelijk van welke gemeente.... Rambam had daar vorige week een uitzending over.

Zolang je de motor altijd op slot zet, is het toch niet zo'n groot probleem als een ander jouw sleutel heeft?
 
Heb je al een briefje opgehangen, of diegene die jouw sleutel heeft gevonden je zou willen bellen, of in brievenbus nr zoveel wilt stoppen? Met nummer uiteraard.

Niet iemand hem in je wiel, op/tussen je zadel, onder je hoes of wat dan ook teruggestopt, sommige mensen zijn nogsteeds echtwel vriendelijk genoeg om zoiets goedbedoeld te doen?

Niet gewoon in je contact of buddyslotje laten zitten?

Niet in je brievenbus gegooid, wetende dat de motor wellicht bij jou hoort?

Anders, zolang jij je motor goed op slot zet kunnen ze er me of zonder sleutel echt niet mee wegkomen. Dus dan kun je op je gemakkie op zoek naar waar jeje Ecu anders kan programmeren.

Succes!
 
Motoport amsterdam kan het in ieder geval niet. De medewerker zei dat het volgens hem niet eens mogelijk is om een ecu te herprogrammeren.


tja die grote zaken en hun personeel....
In de race (en hier op het MF) zijn er mensen die de originele ECU kunnen herprogrammeren (die halen juist de beveiliging eruit zodat hij zonder sleutel gestart kan worden ivm race)

(ik moet even zoeken wie het is op het MF maar stuur anders een PB aub)
 
Kijk ook eens tussen de kussens van je stoelen en / of banken in huis. Daar ben ik ooit een sleutel tegen gekomen. En check voor de zekerheid nog een keer al je zakken van het pak dat je aan had. Ook die zakken die je normaal niet gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Jij bent echt scherp Bolski!
Een kennis had dat na afloop van de kampeervakantie. Als laatste haalt hij de tanktas uit de tent. Nadat de tent opgevouwen was, waren de motorsleutels kwijt. Tent weer uit de zak gehaald. Alle bagage van de motor er weer af gehaald en doorzocht. Tanktas doorzocht, alle kleding, het gras. Niets. Pas na enkele uren werd de sleutelbos onder de tanktas gevonden. Die tanktas was ook al 3x opgepakt, doorzocht en ergens anders weer neergelegd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan