Motor stopt met trekken na 6000rpm

Wincake

MF'er
21 okt 2012
161
0
Okay, ik geloof dat ik onderhand wel op de zenuwen werk met mijn belachelijke vragen, maar hier volgt er nog een!

CB125Twin gekocht uit '79.
Alles schoongemaakt.
Nieuwe luchtfilterelementen.
Ontsteking en mengsel afgesteld.
Stationait afgesteld.
Vonkt goed, krijgt genoeg brandstof.
Naar mijn weten geen valse lucht, alles met deo gecheckt.

Nog steeds komt hij niet boven de 6000 toeren.

Ik kan simpelweg het probleem niet vinden. Alles is nu volgens het wphb afgesteld.
 
Het rode gebied zit pas bij de 13000rpm, dus ik neem aan een stuk meer! De hoofdsproeiers heb ik er ook al uitgehaald en dit zag er allemaal vrij schoon uit, of ik mis iets. Toch maar vervangen? Ben een beetje aan het einde van de zoektocht..
 
Het rode gebied zit pas bij de 13000rpm, dus ik neem aan een stuk meer! De hoofdsproeiers heb ik er ook al uitgehaald en dit zag er allemaal vrij schoon uit, of ik mis iets. Toch maar vervangen? Ben een beetje aan het einde van de zoektocht..

"Het zag er vrij schoon uit" :?
Een sproeier hoort helemaal schoon te zijn. Mijn carbs zagen er ook vrij schoon uit maar na een ultrasoon badje waren ze pas echt schoon.
 
Valselucht kan je het beste testen met een rookmachine. Als je die niet hebt (wat ik kan begrijpen) probeer het dan met een wierrookstokje. Komt ook rook vanaf en zo kan je opsporen of en waar je valse lucht trekt.

Hoofdsproeier moet idd helemaal schoon zijn! Keertje carburateurs reinigen lijkt me handig.
 
Mijn 600RR begon bij 4500 te stotteren (en hield dus op met trekken).
Bleek dat de bobines op de bougies niet goed vast zaten, en bij hogere toeren dus 'stuiterden'.
 
Alles is origineel. Ik dacht echt dat de sproeiers goed schoon waren, maar ik zal nog even kijken. Alle tips zijn welkom, want ik kan het gewoonweg niet vinden :(
 
Bobijn stuk?

Gasschuif gaat volledig open?

Hoe reageert de motorfiets naarmate je dichter bij de 6000 toeren gaat?

Als hij echt niet wil optrekken, dan moeten de hoofdsproeiers al ver ernaast zitten.

Dan heb ik het over 10 maten, minstens.

Heb je al eens geprobeerd om de gasnaald lager te zetten?

Dus rijker, zo kan je makkelijk uitsluiten of het aan het mengsel ligt.

Lage toeren/gasstand zal nu den wel slechter zijn met de andere gasnaald positie maar dit is dan puur om te testen.
 
Laatst bewerkt:
Als het ding poeporigineel en onversleuteld is hoef je niet te gaan pielen met sproeiers en gasnaalden.
Zorg eerst eens dat de boel 100% schoon is in de carburateurs, dus ff in een ultrasoonbadje gooien
 
Wil hij gewoon niet hoger dan 6.000tpm of gaat hij stotteren en over slaan? Hikken en ploffen zeg maar?
Heeft de honda nog een punten ontsteking?
Zoja vervang dan de condensator maar
Zit de mechanische vervroeger niet vast?
Als hij CV carburateurs heeft zijn dan de membranen van de gasschuiven nog wel heel?
Heb je de accu er wel in staan en is deze nog wel goed?
Zo maar ideetjes
hoop dat je er wat aan hebt.
 
Laatst bewerkt:
Bougiedop/draad slaat door bij hogere toeren? als je vol gas geeft gaan wel de gasschuiven geheel omhoog (in de carb kijken)


enne hij loopt wel of 2 cilinders he?
 
Terug
Bovenaan Onderaan