R1 2005 1x maal uitgeslagen tijdens doortrekken

Danny k

Die hard MF'er
11 mrt 2013
255
0
Hallo allen,


Een vraagje,

Deze week was in een lekker stukje aan het toeren en na een mooie rotonde trok ik mijn R1 uit 2005 even flink door. Dit hield al snel op aangezien mijn toer begrenser in schakelde. :(

Ik vondt dit al vreemd aangezien je wel heel gek moet doen op een R1 om hem door de toerbegrenser te trekken, Dus ik dacht , eenmalig voortaan even op letten. niet meer doen~! :/

De dag erop besloot ik nog een ritje te maken en deed zich ongeveer de zelfde situatie voor,
Alleen trok ik de motor minder hard door. Ik schat zon 8 a 9000 toeren.

Oppeens leek mijn toerbegrenser weer in te schakelen en sloeg mijn motor volledig uit. Het display was volledig zwart en ik moest de sleutel opnieuw omdraaien om de motor weer te starten.

Thuis aangekomen heb ik de koppeling even nagekeken omdat ik pas titax hendeltjes geinstalleerd had. Het was mij namelijk al eerder opgevallen dat de koppeling te strak stond en daardoor een slippende koppeling had. (tussendoor versteld)

Echter had ik tijdens het rijden op de dag van het gevoel dat mijn koppeling goed afgesteld was en zag ik geen afwijkingen op mijn toeren teller.

Hebben jullie dit welleens meegemaakt?

Enig idee waarom mijn motor uitsloeg?

Alvast bedankt,

Groeten

Danny
 
toerenbegrenzer intrekken is niet zo moeilijk hoor met een R1... dat zal dus wel loslopen.
geeft je motor een storingscode (een klein cijfer onderin je display)??
slippende koppeling kan niet de oorzaak zijn dat middel er vanzelf mee stopt.
 
Oke mischien verkeerd geformuleerd. Bij mij zal dat niet snel gebeuren laat ik het zo zeggen :)

Ik heb nog geen storingscode gezien, ik zal vanavond nogmaals goed kijken.

De motor stopte alsof de sleutel werdt omgezet.
 
of check je valsensor eens ff, heb ooit een blade (2005) gehad en daar was de valsensor van defect, die dacht soms dat de motor op zijn kant lag terwijl dat niet was en die sloeg dan gewoon uit plotseling.
ik zou die stekkers ook eens checken of alles goed in elkaar zit!
 
bedankt voor jullie reacties,

Het bleek dat mijn sensor /schakelaar van de koppeling ook niet helemaal lekker afgesteld stond.
Dus dit is de start beveiliging.

Ik ga de punten die jullie noemen even checken.

thnx!
 
Terug
Bovenaan Onderaan