Hét MF Motorweekend 2013 - deel 2

Drankrekening

  • Bonnensysteem

    Stemmen: 15 44,1%
  • Gezamenlijke rekening

    Stemmen: 19 55,9%

  • Totaal aantal stemmers
    34
Status
Niet open voor verdere reacties.

KingCoder

Begeisterungsmeister [bəˈgaistərʊŋs-ˈmaistɐ]
9 jan 2002
11.498
180
Oss
vervolg op Hét MF Motorweekend 2013

Hét MF Motorweekend 2013






De achtste editie alweer!



Inleiding
Hét MF Motorweekend staat voor een weekendje motorrijden zonder Testosteron, Posen of scheuren. Gezelligheid voorop. Insteek is en moet zijn dat er voor iedereen een plekje is.
Voor iedere smaak van rijden stellen we een groepje samen zodat de sportieve rijder, de toerder maar óók de beginner gelukkig is. Binnen ieder groepje rijden mensen met ervaring mee die hun best doen je waar nodig van tips of heuse instructie te voorzien en van de deelnemer verwachten we bereidheid daar wat mee te doen. Op deze manier hebben we al heel wat mensen door hun eerste haarspeldbochten geholpen en verslaafd gemaakt aan het rijden door bergen en dat is dus ook een voorwaarde: je moet wel van bergen en bochten houden want dat is vaak wel het reisdoel.




Vorige edities:



Waarheen
We gaan dit jaar naar de Harz (Duitsland).

Hotel
Ik denk dat we weer een fantastische locatie gevonden hebben in de Harz. Het is al geboekt en voorbetaald, dus we zitten er aan vast :)
We gaan naar Waldlodge Altenau. De uitbater heet Klaus en klink aan de telefoon als een leuke kerel. :)
Het hotel ligt lekker vrij en er mag vanalles, zoals vuur stoken enzo *O*



Wanneer
Hét MF Motorweekend wordt jaarlijks geplanned op de scheiding Mei/Juni. De 2013 editie zal zijn van
30 mei t/m 2 juni 2013


Voorijweekend

Het doel van het voorijweekend is het testen van de routes. Van tevoren worden routes samengesteld maar de ervaring leert dat het goed is om ze vantevoren een keer te rijden omdat je dan pas echt ziet hoe bijvoorbeeld het wegdek is en ook of de route qua afstand te doen is. Groepsgroottte: VOL. Wanneer: 18 t/m 21 april 2013.
  1. KingCoder
  2. Ted
  3. V FRed S
  4. Flooriz
  5. Scammie
  6. Crazy600
  7. E®nst
  8. Stefan--
  9. FrankFJR
  10. Tim86

Premeet overnachting
Zoals alle jaren zal er ook dit jaar de dag voor we gaan (dus woensdag op donderdag) een gezamelijke overnachting zijn ergens aan de grens van Nederland zodat je de eerste toerdag fris en fruitig kunt beginnen en niet al half nederland doorkruist hebt. De kosten daarvan vallen BUITEN de betaling omdat niet iedereen mee doet.

De afgelopen jaren hebben we vaak verzameld/voorovernachting gedaan in Heerlen, of zoals afgelopen editie bij de Peul, maar voor 2013 moeten we wat noordelijker gaan zitten, omdat dat beter aansluit op de route naar de Harz.

We hebben een aardige verzamelplek gevonden in Motorhotel Meddo. Dat ligt mooi vlakbij de grensovergang met Duitsland. De startroute zal dus ook daar beginnen, wie niet overnacht is daar in de ochtend welkom voor een kopje koffie of een ontbijtje. Er zijn 13 tweepersoonskamers en er is een slaapzaal. Je moet zelf boeken.

NB: Als je gaat boeken/reserveren, zeg dan even dat je bij het MF/Motor-forum groepje hoort, want de eigenaar (Rinie) houd alles voor ons vast voorlopig dus als je dat niet zegt dan zal hij zeggen dat'ie vol zit.

Er is de mogelijkheid om daar te BBQ-en. Die BBQ kost € 20,= maar daar moet je je wel, minimaal een paar dagen vooraf, voor opgeven. (Voor alle duidelijkheid: daar komt dus de overnachting nog bij).

Routes
Hier downloaden:

Deelnemers
[me]in deze lijst kom je alleen als je betaling binnen is[/me]
  1. KingCoder, Kawasaki ZZR1400
  2. Sjimmie, Kawasaki ER5
  3. FrankFJR, Yamaha FJR1300
  4. FastFriend, Yamaha XJR 1200
  5. eddytoo, Kawasaki ZZR1400
  6. wimmel_1, Yamaha YZF-R6
  7. Ectholian, Yamaha YZF-R6
  8. Clown683, Kawasaki Versys
  9. FF-Junior (achterop bij V FRed S)
  10. Ted, Ducati Multistrada
  11. Wuppie, Yamaha XJ 900 S Diversion
  12. motormuisie, Yamaha XJ 900 S Diversion
  13. db-Tops, KTM 990 SMT
  14. dontwalk, Yamaha FJR1300
  15. blihi, BMW R850R
  16. Duinday, Kawasaki Versys
  17. pilatus, Suzuki TL 1000S
  18. Quin-tus
  19. pscl-szk, Suzuki GSXR750
  20. Chocola, Yamaha Diversion XJ600S
  21. -Dré-, Triumph Daytona 955i
  22. Stefan--, KTM 990 SMT
  23. Eener
  24. V FRed S, Honda VFR1200
  25. HansvanNetten, Yamaha TDM 900
  26. Crazy600, KTM 990 SMT
  27. duivelinnetje, Kawasaki ER-6N
  28. F800_rijder, BMW R1200GS
  29. Hansss, Kawasaki GTR1400
  30. Kevjan, KTM 990 SMT
  31. Nocturna, Honda CB 900 F Hornet
  32. Flooriz, BMW R1200 GS Adventure
  33. Ilonax (achterop bij duivelinnetje
  34. leo-denhaag, Honda Pan-European
  35. darksight, Honda CBR600f
  36. Dopey85, Honda VFR800
  37. apbtunings
  38. PeterVriezen
  39. Sporrrrrt49
  40. BEGSXR
  41. Scammie, Yamaha FZ1
  42. YOUDID
  43. Buzzin
  44. Meifesto
  45. Jellesnietes, Yamaha YZF1000R
  46. Mudchains
  47. E®nst
  48. Tim86
  49. veermitch
  50. pluche_pluus
  51. Mariposa (achterop bij FastFriend)
  52. Bedumer
  53. z1000-baka!
  54. Nando1976


Deelnemers OVB
  1. SKL
  2. bertjuhh
  3. ScubaRider
  4. SwordsDance
  5. funbiker
  6. WimWillemWimbo
  7. GianniNL
  8. JelmerF
  9. SpeakR



Afgemeld




Ziek & Zielig
  1. Schakeltje - Keelontsteking


Afspraken
  • Zorg dat je motor in orde is: in een weekend (nood)onderhoud regelen gaat niet werken. Liever een beurtje vantevoren, zorg voor goede remmen: we gaan immers wel de bergen in. Twijfel niet over je banden: monteer gewoon nieuwe. Als je huidige banden nog redelijk of zelfs goed zijn kun je die altijd bij thuiskomst nog terugleggen en in nederland oprijden.
  • Iedereen wordt geacht deze toerrit zelfstandig te kunnen rijden. Dit houdt in dat je de route tenminste bij je hebt of liever de beschrijving zichtbaar op je motor bevestigd. Dat kan door de route in een tanktas te stoppen of in een routerol te bevestigen. Route beschrijvingen worden vooraf via de mail verstrekt.
  • De volgorde die bij het vertrek of na een stop ontstaat is de volgorde waarin we rijden, er word niet ingehaald, deze afspraak is kei en kei hard. Weet wie er voor je rijd maar ook wie er achter je rijd, wacht op ieder punt in de route waar twijfel kan zijn over de te volgen richting (kruisingen, splitsingen, rotondes) op de rijder achter je. Ga zo wachten dat je zeker weet dat degene die achter je rijdt jou ziet. Rijd pas verder als je zeker weet dat je gezien bent. De rijder achter je zet zijn knipperlicht aan waardoor je weet dat hij ook die richting op gaat. Op deze manier raken we niemand kwijt.
  • Rijdt je eigen tempo. Laat je niet verleiden om de rijder voor je bij te sloffen want voor je het weet rij je boven je kunnen en vlieg je eraf... Vertrouw erop dat men wel op je wacht.
  • Laat je niet verleiden nét zo hard door de bocht te gaan als de rijder vóór je, rij je eigen snelheid
  • Rij voor jezelf. Bepaal zelf wanneer je kunt inhalen of oversteken, volg niet zomaar de rijder vóór je.
  • Rijdt baksteensgewijs (behalve in bochten), maar let op de onderlinge afstand en ga niet op de wegbelijning rijden want dat wordt door de sterke arm niet gewaardeerd.
  • Iedereen die meerijdt in deze toerrit gedraagt zich als een nette motorrijder. Ook jij bent het visitekaartje van MF :W



Financiën
De prijs is €127,50 voor de drie nachten inc. avondeten & ontbijt. Dit is inclusief de BBQ op zaterdag maar exclusief drank (zie onder). Er is dit keer geen 2 dagen optie.

Het bedrag mag je overmaken op Postbankrekening 5160966 t.n.v. W.R. Wolters.
Voor bûtnlanders: IBAN:NL02INGB0005160966 BIC:INGBNL2A
Zodra ik je betaling binnen heb (zet je MF naam erbij!) zet ik je op de definitief lijst. Wees er snel bij, dan ben je zeker van een plaatsje!

Net als de vorige keren ook nu weer de afspraak dat als je betaald hebt en later besluit toch niet mee te gaan je je geld NIET terug krijgt. Je kunt zelf proberen een vervanger te vinden maar anders zuipen we je centjes op en zingen een liedje voor je :+

Uitzondering op deze regel: indien men wegens ziekte (geen hoofdpijntjes of snotneusjes natuurlijk, moet wel iets zieligs zijn) niet mee kan dan wordt de betaling teruggestort. Voorwaarde is dan wél deelname aan het weekend 2014. :+

Aanvullende bepaling
Alle drank van het hele weekend wordt verzameld op één rekening. Het totaal bedrag word zondagochtend berekenend en gedeeld over de deelnemers. Meestal komen we uit op zo'n 30 à 40 euro pp voor het hele weekend.

Er word per kamer een drankrekening bijgehouden achter de bar. Dit is een experiment, zie hier. Bij vertrek moeten de kamergenoten dus nog even lappen. Houdt daar rekening mee, zorg dat je dat geld zondagochtend op zak hebt!


Aansprakelijkheid bij "Hét MF Motorweekend 2013
Initiatoren aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor ongevallen en/of gebeurtenissen waarbij personen en/of voorwerpen zijn betrokken, zowel van deelnemers als derden. Elke deelnemer(-ster) rijdt geheel voor eigen risico en verantwoordelijkheid en dient tenminste WA-verzekerd te zijn (dit geldt voor zowel de persoon als de motor). Door uw inschrijving verklaart u nimmer de initiatoren aansprakelijk te zullen stellen voor handelingen door derden en/of schade voor, tijdens of na "Hét MF Motorweekend 2013".
nb: Ofschoon MF in de titel benoemd wordt houd de verantwoordelijkheid van motor-forum.nl op bij het het beschikbaar stellen van het onlinediscussieforum.
 
Laatst bewerkt:
Heb een speciale zomer motor aangeschaft zodat ik mijn winterjas kan blijven dragen. O-)
Ik zit volledig uit de wind op de mijne. Alleen de armen vangen een beetje wind.

En dan verkies ik toch mijn 'wintermotor'. Ideaal om te poseren voor zomerse foto's.

Deze vind ik goed, geslaagd, al zeg ik het zelf. 8-)
IMG_20130425_083614_zpsc35f4a5a.jpg


Heb gisteren eens een reeks foto's gemaakt. :)
 
Laatst bewerkt:
Ook weer een beetje bijgelezen. :Z

:+

Ik heb trouwens ook vast een bedje geboekt in hotel Meddo voor de woendagnacht. BBQ nog niet.
 
Ik vertrek op donderdagochtend vanuit Utrecht.


Oh ja, en ook nog een grote beurt afgesproken voordat we gaan.

Nu nog het juiste snoertje voor de PMR en dan ben ik er klaar voor.

*O* *O* *O* *O*

Zin in...
 
Laatst bewerkt:
Maandag chocola opgepikt bij de garage ;)
Vandaag maar ff klein toertje met dr gedaan *O*
[afbeelding]

Mijn Diversion is weer goed door de grote beurt heengekomen. Leek me wel een veilig idee voordat we met 'm naar Harz gaan.

En na een beurt wilde ik hem natuurlijk wel even inrijden.

Zucht.... kan niet wachten tot eind mei.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan