Raar geluid Kawasaki zzr600

kawaerwin

Rookie
26 apr 2013
2
0
wijk
Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort eigenaar van een zzr600, ik ben een beginnende motorrijden en vond dit een ideale motor om mee te beginnen, een motor waar redelijk makkelijk onderdelen voor te krijgen zijn,

Helaas is de motor niet super onderhouden. en heeft lang stil gestaan, heb hem nu 2 weken en was al even begonnen met een opfris beurtje, olie ververst uiteraard ook de olie filter, remvloeistof ververst en de voorrem gereviseerd. ook gelijk mijn bougies en luchtfilter vervangen,

hij rijd super houd niet in en loopt lekker ook starten is geen probleem.

Nou had ik wel nog 2 puntjes waar ik me een beetje zorgen over maak,
- als ik de motor stationair laat draaien hoor ik aan de linkerkant onderaan mijn blok een vreemd geluid ( ik vond het klinken als een Kartroller ) dus iets dat ronddraait en af en toe een wat schrapend geluid maakt.
verder onder het rijden niks geen last, maar 1 het klinkt niet en 2 ik maak me druk dat er straks wat kapot gaat,

Wie weet wat dit kan zijn en waar ik dit eventueel kan zoeken?

En mijn koppeling is nogal direct zeg maar komt vrij snel op dit is met langzaam rijden wat klapperig vang dit op door iets gas te houden, is hier misschien een oplossing voor.

alvast bedankt.

Groet erwin
 
Laatst was hier een topic met iemand die exact hetzelfde probleem had met zijn zzr, even zoeken....

hmm, kan het niet meer vinden maar mischien een versleten druklager wat ook je koppelingsproblemen veroorzaakt.
 
Laatst bewerkt:
ik zat idd ook al even te zoeken. maar kon niet echt dezelfde klacht vinden.
dacht zelf dat het misschien uit de waterpomp zou komen, maar geen idee of dit zou kunnen, anders wordt het toch maar even laten luisteren bij de dealer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan