Toeter werkte niet, en dan weer wel - BMW R1150RT

rowdain

Rookie
17 jul 2012
5
0
Een heel vreemd (en op dat ogenblik heel vervelend) gebeuren. Ik sta op het punt om mijn examenmanoeuvres af te leggen met mijn BMW R1150RT, en bij de algemene controle van de fiets werkt de toeter niet. Alle andere zaken werken. Contact af, contact op, niets helpt, de toeter wil niet werken. De examinator oordeelt dat ik de openbare weg niet op mag, maar wel de manoeuvres mag uitvoeren.

Ik start de motor, voer de manoeuvres uit, kom tot stilstand, en probeer de toeter nogmaals, die nu volop, luidkeels en herhaaldelijk zonder problemen werkt. (Ik mocht alsnog de openbare weg op)

Zijn er mensen die al eens iets gelijkaardig hebben meegemaakt? Iets wat ik over het hoofd kan gezien hebben?
 
Laatst bewerkt:
Een heel vreemd (en op dat ogenblik heel vervelend) gebeuren. Ik sta op het punt om mijn examenmanoeuvres af te leggen met mijn BMW R1150RT, en bij de algemene controle van de fiets werkt de toeter niet. Alle andere zaken werken. Contact af, contact op, niets helpt, de toeter wil niet werken. De examinator oordeelt dat ik de openbare weg niet op mag, maar wel de manoeuvres mag uitvoeren.

Ik start de motor, voer de manoeuvres uit, kom tot stilstand, en probeer de toeter nogmaals, die nu volop, luidkeels en herhaaldelijk zonder problemen werkt. (Ik mocht alsnog de openbare weg op)

Zijn er mensen die al eens iets gelijkaardig hebben meegemaakt? Iets wat ik over het hoofd kan gezien hebben?



dan heb je geen gesprongen zekering. :)


je kan het zoeken in de knop, corrosie/slecht contact> of aansluitconnectors op de claxon zelf.

of; de fijnafstelling die aan de achterkant van de claxon zit, soms moet je die met een kruiskop schroevendraaier een beetje bijstellen, het interne membraan voorzie je dan van meer of minder druk. ;)
 
Laatst bewerkt:
liep de motor toen je de toeter probeerde of alleen het contact aan. daar kan ook nog wel eens een beveiliging tussen zitten. met de toetter trek je namelijk heel snel een kleine motor accu leeg als de motor niet draait.
maar belangrijker ben je geslaagd.
 
Laatst bewerkt:
Een goeie vraag. Ik probeer het één van de komende dagen eens uit. Ik doe een update als ik meer te weten kom.

Omdat ik alsnog kon aantonen dat de toeter werkte, kon ik op het nippertje toch nog de baan op, en ben geslaagd. Op zichzelf is dat ook op het nippertje, want hier in België verstrengt de reglementering voor het behalen van een motorrijbewijs vanaf 1 mei 2013. Op de valreep dus :-).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde probleem met me suzuki. De ene keer doet hij prima de andere keer niet. Wat ik wel merk is dat als de motor uit is en ik druk de knop heel kort in dat ik de toeter dat wel heel lichtjes hoor.
Ben momenteel nog met andere dingen bezig dus ik ga er ook binnenkort maar eens naar kijken :) .
 
Even een update na wat testen.

Het ligt blijkbaar aan de radio. Als ik de radio aan heb staan, werkt de toeter niet. Schakel ik hem uit, dan werkt hij wel. Hoogste tijd voor een bezoekje aan de garage (garantie)...
 
Terug
Bovenaan Onderaan