***Kawasaki ER-6 Topic Deel V***

Nieuwe meeting op een?

  • Zaterdag

    Stemmen: 3 15,0%
  • Zondag

    Stemmen: 17 85,0%

  • Totaal aantal stemmers
    20
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb m wel even kunnen zien. Die was behoorlijk bij de voet genomen. En erg van zijn voetstuk gevallen. Ik denk dat hij een wit voetje moest halen, maar ongelukken komen te paard (of motor.....)en gaan te voet.... :W
 
Beste ER-6 collega's,

Vraagje vanuit concurrerend SV650 topic ;)

Vrijdag gaat m'n vriendin waarschijnlijk een proefrit vragen op een ER6N bij Motostore Barendrecht, aangezien ik wel GPZ500S gereden heb in de goeie ouwe tijd, maar geen ER-6 ervaring heb, heb ik onderstaande vragen:
- Is de motor wellicht bekend in dit topic, ik zag zelf geen gelijkende foto's in de OP.
- En zijn er nog specifieke punten waar we op moeten letten bij aanschaf van dit 2005 model?

Thanks :W

Motorzaak:
http://www.motostorebarendrecht.nl/

Bike:
http://motostore.new.inlinking.motoroccasion.nl/motor/1073837/kawasaki-er-6-n

kawasaki-er-6-n-1073837.jpg
 
Laatst bewerkt:
Beste ER-6 collega's,

Vraagje vanuit concurrerend SV650 topic ;)

Vrijdag gaat m'n vriendin waarschijnlijk een proefrit vragen op een ER6N bij Motostore Barendrecht, aangezien ik wel GPZ500S gereden heb in de goeie ouwe tijd, maar geen ER-6 ervaring heb, heb ik onderstaande vragen:
- Is de motor wellicht bekend in dit topic, ik zag zelf geen gelijkende foto's in de OP.
- En zijn er nog specifieke punten waar we op moeten letten bij aanschaf van dit 2005 model?

Thanks :W

Motorzaak:
http://www.motostorebarendrecht.nl/

Bike:
http://motostore.new.inlinking.motoroccasion.nl/motor/1073837/kawasaki-er-6-n

[afbeelding]

Heb deze motor met deze mots niet langs zien komen...

Verder lijkt het mij een zeer mooie motor gezien de mods!! Nette prijs.

ER6 is verder een probleemloze motor, kijk alleen even bij de verbinding tussen uitlaat en uitlaatdemper of deze niet verrot is. Hier wil het nog wel eens scheuren. Verder gewoon de standaard dingen.
 
[messZonder 787418,noline]Thompson schreef op 08 mei 2013 @ 21:51~[/message]:
Beste ER-6 collega's,

Vraagje vanuit concurrerend SV650 topic ;)

Vrijdag gaat m'n vriendin waarschijnlijk een proefrit vragen op een ER6N bij Motostore Barendrecht, aangezien ik wel GPZ500S gereden heb in de goeie ouwe tijd, maar geen ER-6 ervaring heb, heb ik onderstaande vragen:
- Is de motor wellicht bekend in dit topic, ik zag zelf geen gelijkende foto's in de OP.
- En zijn er nog specifieke punten waar we op moeten letten bij aanschaf van dit 2005 model?

Thanks :W

Motorzaak:
http://www.motostorebarendrecht.nl/

Bike:
http://motostore.new.inlinking.motoroccasion.nl/motor/1073837/kawasaki-er-6-n

[afbeelding]

Inderdaad wat Sender zegt, op de standaard zaken letten. Leuke er-6 dit hoor. Alleen t zadeltje is al een upgrade van pakweg 300 euro. Deze kleur geel lijkt ook wat harder als de originele kleur....kan ook aan de foto liggen, maar vergelijk maar eens met die van WalterB. Verder een hugger, ermax kentekenplaathouder enz enz.

Succes met de motor en hopelijk tot in dit topic (je vriendin dan...)
 
Voor de liefhebber...de route voor de meeting is beschikbaar is zowel tomtom als garmim bestand. Met dank aan mrJack! Hij heeft beide gemaakt.... dus even een mail aan mij, dan mail ik de bestanden.
 
Inderdaad wat Sender zegt, op de standaard zaken letten. Leuke er-6 dit hoor. Alleen t zadeltje is al een upgrade van pakweg 300 euro. Deze kleur geel lijkt ook wat harder als de originele kleur....kan ook aan de foto liggen, maar vergelijk maar eens met die van WalterB. Verder een hugger, ermax kentekenplaathouder enz enz.

Succes met de motor en hopelijk tot in dit topic (je vriendin dan...)


Thanks! Idd een mooie fiets en vergeleken met andere gele ER6'en vond ik de kleur ook wat intenser dan het standaard geel, maar wellicht ligt dat aan de foto en zal ik de fiets ook met eigen ogen moeten zien.

Top, zal op de uitlaat letten en stel het wordt wat, dan binnenkort meer pics *D
 
Zoals hierboven vermeld staat zijn er bij de er6 geen echte problemen.
Het enige wat de 2005-2006 model heeft is dat er bij de 5000 touren een getik komt uit het instumenten paneel.
Dit komt omdat het plastic paneel tegen het kuip gedeelte aankomt als ik me niet vergist.

Maar het is geen reden om je zorgen over te maken.
Is simpel te verhelpen.

Gewoon kijken naar de standaard dingen moet voldoende zijn.

Succes.
 
Even een andere vraag niet motor gerelateerd maar weer over opleidingen en werk enz.
Misschien dat iemand van jullie het antwoord weet.

Met een opleidingsniveau van MBO 2 detailhandel verkoopmedewerker mag je dan doorstromen naar een niveau mbo 3.
Het gaat om een andere soort opleiding.
Ik weet dat in dezelfde opleiding je door kan stromen maar een niveau hoger maar vroeg me af of het ook kan bij een overstap van opleiding.
 
Even een andere vraag niet motor gerelateerd maar weer over opleidingen en werk enz.
Misschien dat iemand van jullie het antwoord weet.

Met een opleidingsniveau van MBO 2 detailhandel verkoopmedewerker mag je dan doorstromen naar een niveau mbo 3.
Het gaat om een andere soort opleiding.
Ik weet dat in dezelfde opleiding je door kan stromen maar een niveau hoger maar vroeg me af of het ook kan bij een overstap van opleiding.

Volgens mij mag dat gewoon :). Zelfde als je van MBO 4 naar HBO gaat, maakt niet uit welke richting.
 
Beste ER-6 collega's,

Vraagje vanuit concurrerend SV650 topic ;)

Vrijdag gaat m'n vriendin waarschijnlijk een proefrit vragen op een ER6N bij Motostore Barendrecht, aangezien ik wel GPZ500S gereden heb in de goeie ouwe tijd, maar geen ER-6 ervaring heb, heb ik onderstaande vragen:
- Is de motor wellicht bekend in dit topic, ik zag zelf geen gelijkende foto's in de OP.
- En zijn er nog specifieke punten waar we op moeten letten bij aanschaf van dit 2005 model?

Thanks :W

In het echt knalt het geel echt minder echt dan dat het nu op de foto doet.
Verder ziet het eruit als een hele nette fiets alleen lijkt mij de kilometerstand wat aan de lage kant voor een motor uit 2005.
maar dat kan ook aan mij liggen

Zoals hierboven al vermeld, het spruitstuk kan losgescheurd zijn van de einddemper.
Oplossing is nieuw spruitstuk die voor verschillende prijzen op het internet te vinden zijn.
verder gewoon de standaard dingen controleren.

Het kwaaltje wat Devil aanhaalt klopt ook maar dat kan geen kwaad.
 
Laatst bewerkt:
@Devil tartaros: natuurlijk kan je een andere opleiding volgen (zolang je maar betaalt en leert) ;)


Ben vandaag even aan het shoppen geweest voor een andere helm en ben gelukkig geslaagd voor de zoektocht.

2i6ko4x.jpg


2ym92xl.jpg


:W
 
Hoi,

Ik heb een vraagje. Vandaag 210km gereden en toen ging laatste blokje knipperen met erbij de tekst fuel.
Hoeveel km kan ik dan nog en gaat er nog een lampje branden?
Model 2009.

Alvast bedankt
 
Hoi,

Ik heb een vraagje. Vandaag 210km gereden en toen ging laatste blokje knipperen met erbij de tekst fuel.
Hoeveel km kan ik dan nog en gaat er nog een lampje branden?
Model 2009.

Alvast bedankt
Lampje brand als ik me niet vergis als de benzine onder de 3,5 liter komt.
Ervan uitgaande dat je 1:20 rijd (wat mijn gemiddelde is) kun je nog 3,5 x 20 = 70 km rijden.

Ga ervan uit dat je tussen de 30 en 40 km kunt rijden voor je in de problemen kunt raken.
Zou wel even testen wat JOUW gemiddelde verbruik is op de motor voor je deze gegevens zo overneemt.
Gezien anderen in dit topic een verbruik van 1:12 hebben.
 
Laatst bewerkt:
Oke bedankt.
Dus dat knipperende blokje met knipperen fuel in display is nog voordat lampje gaat branden??
Ik ben gaan tanken toen dat in beeld kwam en dus geen lampje zien branden.
Ging ong 12ltr in.
 
het knipperen houd puur in dat hij net op het kantel punt wel/niet reserve zit.
Zelf houd ik aan om op reserve nog 60 km te kunnen rijden voordat hij pruttelt en stil valt
 
In het boekje staat inderdaad indicatie lampje maar denk dat wanneer het fuel lampje branden gaat je gewoon vast al tanken moet.
Je lampje brand bij 3,5 liter en de tank inhoud is 15,5.
Dus 12 liter klopt dan wat erin ging.

Het lampje gaat vanzelf weer uit en weer aan tenzij je aan je reserve begint.
Geen idee wanneer die precies aan blijft staan.
1,5 of 2 liter is mijn gok.

Ik zou gewoon bij elke tankbeurt je trip meter A op 0 km zetten.
Zo heb je een indicatie hoeveel er nog in je tank zit.
 
Laatst bewerkt:
het knipperen houd puur in dat hij net op het kantel punt wel/niet reserve zit.
Zelf houd ik aan om op reserve nog 60 km te kunnen rijden voordat hij pruttelt en stil valt
Houd zelf liever minder aan om aan de veilige kant te zijn.
40 vind ik persoonlijk wat geruststellender.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan