***Kawasaki ER-6 Topic Deel V***

Nieuwe meeting op een?

  • Zaterdag

    Stemmen: 3 15,0%
  • Zondag

    Stemmen: 17 85,0%

  • Totaal aantal stemmers
    20
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zag vandaag 2 Ducati's in een bocht onderuit gaan. Niet vanwege een drempel oid, maar vanwege willen groeten en remmen tegelijk in een bocht.
De voorste Ducati gleed door van de dijk af en de achterste ging van schrik er achteraan.

Omdat het precies voor mijn neus gebeurde, zat de schrik er bij mij goed in.
Alle bochten er na heb ik als een natte krant gereden. :(

De beide dames hadden overigens niets, behalve dat ze flink geschrokken waren.
 
Ik zag vandaag 2 Ducati's in een bocht onderuit gaan. Niet vanwege een drempel oid, maar vanwege willen groeten en remmen tegelijk in een bocht.
De voorste Ducati gleed door van de dijk af en de achterste ging van schrik er achteraan.

Omdat het precies voor mijn neus gebeurde, zat de schrik er bij mij goed in.
Alle bochten er na heb ik als een natte krant gereden. :(

De beide dames hadden overigens niets, behalve dat ze flink geschrokken waren.
-O- heftig zeg -O- gelukkig maken ze het verder nog goed :}
Daarom alleen groeten wanneer het echt kan *O*

Hoe gaat het nu met jou?
Toch proberen weer een beetje gevoel voor de bochten te krijgen :]
 
Laatst bewerkt:
Was het niet een Italiaans defect....? Stuc-gaat-ies kunnen zomaar hun wielen of ieder willekeurig ander onderdeel verliezen...grapje. Echt balen als je zo onderuit gaat.

Was een leuk stukkie inderdaad vhv. En of the Road ervaring rijker...alleen die drukte met zondagrijders...en dat stukje of the Road zit niet in de originele route.
 
-O- heftig zeg -O- gelukkig maken ze het verder nog goed :}
Daarom alleen groeten wanneer het echt kan *O*

Hoe gaat het nu met jou?
Toch proberen weer een beetje gevoel voor de bochten te krijgen :]
Met mij ging het daarna ook bijna vaudt:
ik raakte 'm bijna kwijt (voor mijn gevoel dan) in een bocht toen ik over zo'n vette reparatiestreep op het asfalt. Dat was echt een eng gevoel.

Iemand in de groep zei tegen me dat een motorband vol met techniek zit en die vangt zo'n streep wel op. Waarop ik zei dat mijn banden misschien die techniek wel hebben, maar ik (nog) zeker niet!
Ik heb vandaag, op de kop af, net 2 maanden mijn rijbewijs. Dus zo zeker ben ik nog niet in de bochten.
 
Natuurlijk is het me vanmiddag niet gelukt om van de motor af te blijven O-) :]

Maar nou heb ik een vraag, hebben jullie nog tips voor een redelijk stille en betaalbare helm!!
De helm die ik nu heb sluit een vizierklem niet meer af vanwege een gebroken klemmetje.
En dan maakt de wind toch weer een graf herrie aan je kop, me oor suist nu nog.

:W
 
Met mij ging het daarna ook bijna vaudt:
ik raakte 'm bijna kwijt (voor mijn gevoel dan) in een bocht toen ik over zo'n vette reparatiestreep op het asfalt. Dat was echt een eng gevoel.

Iemand in de groep zei tegen me dat een motorband vol met techniek zit en die vangt zo'n streep wel op. Waarop ik zei dat mijn banden misschien die techniek wel hebben, maar ik (nog) zeker niet!
Ik heb vandaag, op de kop af, net 2 maanden mijn rijbewijs. Dus zo zeker ben ik nog niet in de bochten.


Flinke borrel nemen en lekker slapen vanavond, morgenochtend stap je weer met plezier en vertrouwen op de motor om naar je werk te gaan.
Je hebt met beide dames gesproken en je weet dat het goed met ze gaat.
Enige wat ik probeer te zeggen is zie de crash van je af maar zie hun fout wel als leer moment.

Zelfs de fout van scimitar heeft mij ook een keer geholpen
(te wijdt een bocht uitgaan, mezelf gedwongen nog platter te kunnen)
 
Je weet nu iig waar je grens is.
Als het nat was geweest had je band wat verder uitgegleden maar zal niet onderuit gegaan zijn.
Het gevoel dat je motor weg glipt is voor je gevoel hoger dan dat het eigenlijk is.
Wel een nare ervaring om zoiets te zien en zeer begrijpelijk dat je daarna niet lekker op de motor zit de rest van de rit.

Verders wel heerlijk gereden op 2 momentjes na.
1 x over het hoofd gezien door een vrachtwagen die 120 reed op een 130 weg waar ik nog op tijd voor kon gaan toen die plotseling van baan veranderde.
Volgens mij mag zo een vrachtwagen niet eens harder dan 80.

Gisteren wou ik bij een stoplicht dat op rood stond vooraan aansluiten maar halverwege werd het groen dus wou ik dus even invoegen.
Gaat die lul in z'n busje ineens vol gas geven tot aan de bumper van z'n voorganger zodat ik er niet tussen kan en me nog van de weg probeert af te rijden.
Daarna gewoon rustig achter hem gereden en bij de volgende stoplicht rustig langs hem koppeling in en even gas geven en weg was ik.

Morgen even een dagje Texel en dinsdag even kijken voor nieuwe olie want bij een noodstop ging het lampje even branden.
 
Ik zit nu aan een latte machiato ;) en ik ga zo pitten, ben best bekaf.
Zal vannacht nog aantal keer deze dag herbeleven. Ik moet het inderdaad van me afzetten.
Tot op vandaag heb ik nog nooit iemand onderuit zien gaan.
Dus even processen dan weer verder gaan.
 
Natuurlijk is het me vanmiddag niet gelukt om van de motor af te blijven O-) :]

Maar nou heb ik een vraag, hebben jullie nog tips voor een redelijk stille en betaalbare helm!!
De helm die ik nu heb sluit een vizierklem niet meer af vanwege een gebroken klemmetje.
En dan maakt de wind toch weer een graf herrie aan je kop, me oor suist nu nog.

:W
oordoppen _O- dat is de goed _O- koopste oplossing.
Welke prijsrange zoekje en kijk eens op sharphelmets wat betreft de veiligheid
 
Natuurlijk is het me vanmiddag niet gelukt om van de motor af te blijven O-) :]

Maar nou heb ik een vraag, hebben jullie nog tips voor een redelijk stille en betaalbare helm!!
De helm die ik nu heb sluit een vizierklem niet meer af vanwege een gebroken klemmetje.
En dan maakt de wind toch weer een graf herrie aan je kop, me oor suist nu nog.

:W
Heb zelf de SR1 van Schuberth en is de stilste helm die er te krijgen is maar dan alsnog hoor je daar windruis mee.
Moet zelfs ook nog gewoon oordoppen gebruiken.
Wat wil je er aan ongeveer aan uitgeven?
 
Met mij ging het daarna ook bijna vaudt:
ik raakte 'm bijna kwijt (voor mijn gevoel dan) in een bocht toen ik over zo'n vette reparatiestreep op het asfalt. Dat was echt een eng gevoel.

Iemand in de groep zei tegen me dat een motorband vol met techniek zit en die vangt zo'n streep wel op. Waarop ik zei dat mijn banden misschien die techniek wel hebben, maar ik (nog) zeker niet!
Ik heb vandaag, op de kop af, net 2 maanden mijn rijbewijs. Dus zo zeker ben ik nog niet in de bochten.
gewoon rustig aan. Went allemaal steeds meer per ritje.
voor je het ben je geheel vertrouwd. Twijfel niet te veel, denk niet te veel en probeer gewoon te genieten. Slingeren met de heup en de bocht goed door kijken :]
 
gewoon rustig aan. Went allemaal steeds meer per ritje.
voor je het ben je geheel vertrouwd. Twijfel niet te veel, denk niet te veel en probeer gewoon te genieten. Slingeren met de heup en de bocht goed door kijken :]
Dat is precies wat ik wel gedaan heb.

Er is maar 1 manier om er overheen te komen en dat is zoveel mogelijk :]
Gelukkig ben ik nog steeds verslaafd :P
 
De Scorpion Exo 1000 is een erg mooie en dacht ook een redelijk stille helm.
Prijs is 300 tot 330 maar in de winkel kun je er denk ik wel wat vanaf krijgen.
 
prijzen zijn in pond maar wijken niet veel af
link
klik op een helm en onder aan zie je gelijk de veiligheidstest voor,achter links en rechts.
Tevens heb je stil,stiller en stilst het feit blijft dat alle helmen voldoende herrie blijven maken. oordoppen zijn sowieso op langere termijn wenselijk voor je gehoor
 
Laatst bewerkt:
En dan zeggen ze dat leer beter is dan kevlar.
Volgens dit filmpje niet.
Bestond er ook geen dergelijk filmpje van leer?!
Dit is eenrichtings reclame net als alle merken en bedrijven doen... Geen nadelen durve benoemen.soort telsel idee.
Daarbij we voelen ons toch gewoon stoer en aantrekkelijk in het leer?! _O-
 
Met mij ging het daarna ook bijna vaudt:
ik raakte 'm bijna kwijt (voor mijn gevoel dan) in een bocht toen ik over zo'n vette reparatiestreep op het asfalt. Dat was echt een eng gevoel.

Iemand in de groep zei tegen me dat een motorband vol met techniek zit en die vangt zo'n streep wel op. Waarop ik zei dat mijn banden misschien die techniek wel hebben, maar ik (nog) zeker niet!
Ik heb vandaag, op de kop af, net 2 maanden mijn rijbewijs. Dus zo zeker ben ik nog niet in de bochten.

Gelukkig is bijna, niet helemaal.
Maar zet het van je af Zondagskindje en laat het niet in je kop rond blijven spoken, want dan ga je werkelijk fouten maken uit onzekerheid.
En ook al gaat het een keer echt fout, is het beste wat je kunt doen zo snel mogelijk weer gaan rijden.
Angst en onzekerheid zijn een groter gevaar dan wat voor strepen dan ook. Het verlammende effect zorg voor een foute, of trage, of zelf totaal geen reactie.
Maar goed dat de verslaving er is :) en zorg dat je door dit soort ervaringen niet gaat afkicken. Meestal is afkicken goed, maar niet van dit soort super hobby's.

Zelf vandaag ruim 350km gereden.
In een auto met aanhanger |( Ok wel om iemand te helpen, dus best een goed gevoel.
 
En dan zeggen ze dat leer beter is dan kevlar.
Volgens dit filmpje niet.

Ziet er goed uit, maar denk dat het idd eenrichtingsreclame is. Alhoewel ik niet twijfel over de kwaliteiten van kevlar!

Die lasnaden zijn soms niet fijn idd, die probeer ik altijd te vermijden. Ik heb altijd een hekel aan die putten midden in de bocht :r .. Maak je een heerlijke bocht, kom je ineens zo'n put tegen :? .. Doorrijden of uitwijken?

Merk wel dat ik nog wel eens angst heb op een rotonde, deze neem ik lekker rustig. Ook merk ik dat ik te veel het wegdek wil controleren op olie, steentjes etc. Hierdoor vergeet ik goed vooruit te kijken. Maar langzaam begin ik meer vertrouwen te krijgen en gaat het steeds beter. Begin er achter te komen dat je makkelijk over zo'n witte streep kan (met normale weersomstandigheden).
 
Ben toch wel serieus aan het kijken naar die nieuwe spijkerbroeken van Armalith.
In tegenstelling tot Kevlar of Cordura wat gedeeltelijk versterkt is word Armalith volledig versterkt.
Ze beweren zelfs dat het, het sterkste textiel ooit gemaakt is.
Sterker nog, er word door sommige beweerd dat het tot 10x beter is dan leer als je over het wegdek glijd.
Getest bij 70-110 km p/u.
Het is hetzelfde materiaal dat veel gebruikt word in de industrie om bv cruise schepen mee te slepen via touw.

Hier een test filmpje.

Ik ga hier nog even verder op in kijken van de week.
Is ideaal voor A naar B ritten als je naar vrienden gaat ofzo.
En als het echt zoveel beter is als leer is de keuze zo gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Bestond er ook geen dergelijk filmpje van leer?!
Dit is eenrichtings reclame net als alle merken en bedrijven doen... Geen nadelen durve benoemen.soort telsel idee.
Daarbij we voelen ons toch gewoon stoer en aantrekkelijk in het leer?! _O-

Ik ben zelfs aantrekkelijk in textiel! _O- Da witte toch VHV...

Wat betreft die helm, ik heb een HJC IS-max van pakweg 170 euro. Ik heb NOOIT last van ruis...misschien zit die strak gewoon zo strak op mijn corpulente bolletje, maar ik heb er in ieder geval geen last van. Sowieso vind ik en systeemhelm super. ff chinguard omhoog bij stoplichtje met warm weer....heerlijk. :]

Linkje naar HJC IS-max...

http://www.voordeelhelmen.nl/hjc-is...?gclid=CJeM2paMgbcCFfQZtAodh0MA0g#page=page-1
 
Ben toch wel serieus aan het kijken naar die nieuwe spijkerbroeken van Armalith.
In tegenstelling tot Kevlar of Cordura wat gedeeltelijk versterkt is word Armalith volledig versterkt.
Ze beweren zelfs dat het, het sterkste textiel ooit gemaakt is.
Sterker nog, er word door sommige beweerd dat het tot 10x beter is dan leer als je over het wegdek glijd.
Getest bij 70-110 km p/u.
Het is hetzelfde materiaal dat veel gebruikt word in de industrie om bv cruise schepen mee te slepen via touw.

Hier een test filmpje.

Ik ga hier nog even verder op in kijken van de week.
Is ideaal voor A naar B ritten als je naar vrienden gaat ofzo.
En als het echt zoveel beter is als leer is de keuze zo gemaakt.
Je hebt natuurlijk LEER en LEER net als met Textiel.
Een lerenbroek van €50,- is andere kwaliteit dan de GP lerenbroeken van paar duizend euro _O- en natuurlijk alles wat daar tussen inzit *O*
 
Ik ben zelfs aantrekkelijk in textiel! _O- Da witte toch VHV...

Wat betreft die helm, ik heb een HJC IS-max van pakweg 170 euro. Ik heb NOOIT last van ruis...misschien zit die strak gewoon zo strak op mijn corpulente bolletje, maar ik heb er in ieder geval geen last van. Sowieso vind ik en systeemhelm super. ff chinguard omhoog bij stoplichtje met warm weer....heerlijk. :]

Linkje naar HJC IS-max...

http://www.voordeelhelmen.nl/hjc-is...?gclid=CJeM2paMgbcCFfQZtAodh0MA0g#page=page-1

Daarom ben ik achter je gaan rijden :9~ hahaha _O- _O- _O- _O-
 
Ik ben zelfs aantrekkelijk in textiel! _O- Da witte toch VHV...

Wat betreft die helm, ik heb een HJC IS-max van pakweg 170 euro. Ik heb NOOIT last van ruis...misschien zit die strak gewoon zo strak op mijn corpulente bolletje, maar ik heb er in ieder geval geen last van. Sowieso vind ik en systeemhelm super. ff chinguard omhoog bij stoplichtje met warm weer....heerlijk. :]

Linkje naar HJC IS-max...

http://www.voordeelhelmen.nl/hjc-is...?gclid=CJeM2paMgbcCFfQZtAodh0MA0g#page=page-1

Is inderdaad gemakkelijk en handig.
Nadeel waar ik bang voor was zijn de beestjes/vliegjes en steentjes :/
Als ik zie wat ik nu al weet te vangen |( Verder is het de meest ideale helm inderdaad
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan