Kawa gpz 500 S gaat niet meer in tweede versnelling

Thebossrosie

Rookie
27 apr 2013
3
0
Mijn gpz wilde ik na een jaar stilstand weer aanduwen maar hij gaat alleen nog maar in eerste versnelling en vrij. Dat is lastig aanduwen. Wie heeft tips? Is vorig jaar rijdend stilgezet. Altijd buiten gestaan onder hoes.
 
dat hoort idd zo.
alle kawa's hebben een blokkering in de bak zodat je niet vanuit stilstand van vrij naar de 2e versnelling kan.
laat de motor eerst een stukje rollen in vrij en dan kun je wel naar de 2e schakelen.
 
Ik heb inderdaad ergens gelezen dat bij sommige types een blokkering is die verhinderd dat je van vrij naar twee kan schakelen vanuit stilstand. Toch heb ik hem eerder wel met succes aangeduwd en aan de gang gekregen in tweede versnelling. Ik zal proberen de accu te laden, mag dat echt ook met een auto? Toch ander voltage?
 
Ik heb inderdaad ergens gelezen dat bij sommige types een blokkering is die verhinderd dat je van vrij naar twee kan schakelen vanuit stilstand. Toch heb ik hem eerder wel met succes aangeduwd en aan de gang gekregen in tweede versnelling. Ik zal proberen de accu te laden, mag dat echt ook met een auto? Toch ander voltage?

[starten]
nee, je moet de motor starten met behulp van de autoaccu > daarvoor gebruik je de startkabels.

jouw motoraccu trekt dan de overige stroom die die nodig heeft uit de autoaccu, de motor van de auto hoeft hierbij niet pérsé te draaien.


laadspanningen zijn hetzelfde, van een auto zelfs nog wat lager dan van een motor.


[opladen van de accu]
het beste dat je de accu loskoppeld, vloeistofniveau bijvuld/navuld met gedesemd water.
daarna opladen met een 3/5 A campinglader oid, deze geeft een constante laadspanning en een laadstroom die je kan trekken die afloopt > bij een gezonde accu van ongeveer 2 naar 0,2 A.

een paar uur is genoeg om er weer leven in te krijgen.

een nachtje aan de lader is genoeg voor volledig vol te laden. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inderdaad ergens gelezen dat bij sommige types een blokkering is die verhinderd dat je van vrij naar twee kan schakelen vanuit stilstand. Toch heb ik hem eerder wel met succes aangeduwd en aan de gang gekregen in tweede versnelling. Ik zal proberen de accu te laden, mag dat echt ook met een auto? Toch ander voltage?

Op de uitgaande as van een kawasaki waar je voortandwiel op zit , zitten 3 kogeltjes die er voor zorgen dat je tandwiel niet kan verschuiven, als je hem aanduwd, dan draait het achterwiel , en dus ook je voortandwiel...als je net snel genoeg loopt, dan slingeren die kogeltjes naar buten, en kun je wel door naar de 2, dus het kan wel, maar dan moet je iets sneller geduwd hebben de vorige keer
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inderdaad ergens gelezen dat bij sommige types een blokkering is die verhinderd dat je van vrij naar twee kan schakelen vanuit stilstand. Toch heb ik hem eerder wel met succes aangeduwd en aan de gang gekregen in tweede versnelling. Ik zal proberen de accu te laden, mag dat echt ook met een auto? Toch ander voltage?

Opladen doe je met een acculader.

Hulp bij starten mag je ook van een auto pakken, geen probleem.
Doe het zoals je ook een andere auto zou helpen met starten.
 
Heel erg bedankt voor de tips. Het is vandaag gelukt om met behulp van de autoaccu de motor aan de praat te krijgen. Paar rondjes gereden, heerlijk. Blijft, zelfs op temperatuur, zonder choke niet lopen helaas. Misschien vuile benzine? Zal de accu proberen te reanimeren, moet nog wel ergens een acculader hebben denk ik. Dan nieuwe benzine erin en kijken of het beter gaat. *O*
 
Misschien je stationair toerental omhoog draaien.
knop zit links naast je carburateurs dacht ik, zwarte knop iig.
met choke vol open moet hij zeker 3800-4000 toeren lopen. zonder choke en warm rond de 1200 +- 50.

succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan