GSX600f uit 1994 hapert/stottert bij optrekken (alleen)

ceeloo

Rookie
28 apr 2013
7
0
Hoi MF-ers,

Ik ben nieuw hier dus ik verwelkom mezelf alvast ;) en val meteen met de deur in huis. Ik heb een gsx600f uit 1994 die heerlijk rijdt. Was het niet dat het met optrekken hij stottert en soort van half uitvalt dus moet moet ik spelen met mijn koppeling om toeren te maken. Verder helemaal geen problemen tijdens starten, stationair draaien, schakelen of lage met toeren rijden.

Ik heb tot nu toe alleen maar de bougies gecheckt en er zat wat roet op.

Op internet lees ik verschillende dingen. Dus ik vroeg me af waar het probleem kan liggen. Afstellen van de carbs of carbs schoonmaken? Volgens de vorige eigenaar die de motor een tijd heeft laten staan zijn de carbs schoongemaakt voor ik hem kocht.

Als er elders al een topic is met dit onderwerp excuses en zou ik een link op prijs stellen. Indien dat niet zo is hoor ik graag wat het probleem is.

Alvast bedankt
 
Al 200 600??!!

watch-out-we-got-a-badass-over-here-meme.png
 
Laatst bewerkt:
Als ik een gokje mag wagen;

Carburateurs ( sproeiers ) verstopt.
Zijn ze enigzins makkelijk te demonteren, die carbs?
Zo ja, loshalen en alles netjes schoonmaken, sproeiers doorblazen ( hoofd én stationair ) en evt. doorprikken met een sprietje van een afwasborstel ( NIET MET EEN STAALBORSTEL, GRR!!! )

bakjes ook goed schoonmaken, en dan de boel weer terugplaatsen.

Dat synchroon stellen is allemaal leuk en aardig, maar daar gaat een motor niet "plots" "heel beroerd" van lopen.. dus dat kan altijd nog.



Oh, en de stationairschroeven;

allemaal helemaal indraaien ( tot de aanslag, NIET VASTDRAAIEN ) en dan allemaal weer anderhalve slag uitdraaien.
 
Laatst bewerkt:
Als ik een gokje mag wagen;

Carburateurs ( sproeiers ) verstopt.
Zijn ze enigzins makkelijk te demonteren, die carbs?
Zo ja, loshalen en alles netjes schoonmaken, sproeiers doorblazen ( hoofd én stationair ) en evt. doorprikken met een sprietje van een afwasborstel ( NIET MET EEN STAALBORSTEL, GRR!!! )

bakjes ook goed schoonmaken, en dan de boel weer terugplaatsen.

Dat synchroon stellen is allemaal leuk en aardig, maar daar gaat een motor niet "plots" "heel beroerd" van lopen.. dus dat kan altijd nog.

Bedankt voor de reactie. Mijn vraag daarop is dan ook weer....als carbs verstopt zijn, zou je dat dan niet ook merken bij doorrijden?
 
optrekken kost meer kracht ( dus benzine ) dan op snelheid houden..

Daarbij heb je ook 2 verschillende sproeiers in de carb zitten, een voor 0 tot 1/4 gas, en één voor 1/4 tot 1 gas.. Als daar iets niet koosjer zit blijf je aan het emmeren.
 
Laatst bewerkt:
Je zou ook nog kunnen proberen om iets van carb cleaner door je tank te mikken.

De helft zweert erbij, de andere helft vind het troep. De waarheid zal in het midden liggen. Ik heb ooit een soortgelijk probleem ermee kunnen verhelpen.

Als je rustig optrekt naar zeg 100 km/h, gaat het dan wel? Je ziet wel eens dat een motor gaat haperen en bokken als je het gas te snel open draait. Doe je het rustig aan dan wil die wel. Dat is het teken om je carbs schoon te gaan maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan